Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hooi voeren van 1 grassoort? Timothee

 
Profiel   

Ik kan aan een fijne partij hooi komen. Niet het goedkoopste, maar echt mooi droog, heel smakelijk en een hele nette analyse.
Nu is het dus alleen uitsluitend van Timothee. Ik was van plan nog een andere partij te zoeken om het mee te mengen om toch wat meer diversiteit te hebben.
Maar in hoeverre en hoeveel zou dat echt noodzakelijk zijn?

Iemand die hier kaas van gegeten heeft?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 14:13 



 
Profiel   

Het topic heeft een waarschuwing ivm al lang stil. En of mijn antwoord is wat je zoekt weet ik niet. Maar aangezien de concurrentie nog klein is ;)

Ik voer zelf graszaadhooi als ''hoofd-voeder-hooi''. Nu is graszaaadhooi altijd 1 soort. Sterker nog, dat is ook maar 1 ras (dus niet alleen de ''De Vries'' familie, maar alleen ''Fred de Vries''). OP die manier wordt namelijk graszaad geproduceerd, kilo's 'Fred' om die daarna te kunnen verwerken in graszaad-mengsels.

Ik voer dus zelf, heel bewust, altijd 2 of 3 partijen hooi. Buiten het graszaadhooi heb ik ook altijd nog wat grof weidehooi (verschillende rassen en soorten) en zolang de voorraad strekt ook nog wat hooi van eigen weide. Ik voer dus per dag per pony zeg 4 plakken graszaadhooi, en 1 of 2 plakjes ''lekker hooi''.

Mijn Fjord heeft 2 maanden op een plek gestaan waar ze uitsluitend graszaadhooi voeren. En als de paarden op de weide mogen dan is dat dezelfde weide als waar het graszaad van geoogst is. Daarbij kreeg ik wel echt het gevoel dat de balans eruit ging. Maar wetenschappelijke onderbouwing heb ik er niet van.

Heb je de mogelijkheid om de Timothee partij aan te vullen met dagelijks een kleine hoeveelheid diverser hooi?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen