Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 16:59

Mijn paard is Pssm2 n/p2 en licht symptomatisch.
Ze heeft helaas besloten haar Audevard Myomass en haar vitamine E niet meer in haar muesli te eten…

Ik wil haar graag ondersteunen en ik kwam online Atcom PSSM Vital tegen. Dit is een poeder maar het lijkt heel compleet. Wie heeft er ervaring mee? Wordt het goed gegeten?

Ze krijgt nu vitamine E, aminozuren, glucosamine/msn en in hetvoorjaar/zomer Oestress
Ruim goed frans weidehooi en 750 gram sportbrok met hoog eiwit/magnesium/selenium (op maat gemaakt mengsel voor de stal)

Heeft iemand tips voor een compleet supplement voor pssm2 of ervaring met Atcom PSSM Vital?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:22

Welke vitamine E geef je nu? Mijn PSSM’er krijgt de natuurlijke vitamine E olie van Horseflex, gewoon door het voer heen.

Ik heb zelf geen ervaring met een compleet supplement voor deze aandoening, maar er zijn verschillende Facebook groepen over PSSM waar je veel uit kunt halen, wellicht dat daar iemand je kan helpen. Bij PSSM2 P2 is magnesium en veel eiwitten belangrijk, hoeveel eiwitten krijgt je paard dmv supplementen, ruwvoer en krachtvoer binnen per dag? Vooral als ze toch licht symptomatisch is, zou ik nog eens goed naar je management kijken. PSSM2 is en blijft progressief, maar met het juiste management (en dat is niet altijd makkelijk, vooral deze tijd van het jaar) valt veel te behalen.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 17:25

Ze krijgt nu:
10-12 kilo frans weidehooi verdeeld over 3 voerbeurten
750 gram Vente optisport XF70 verdeeld over 3 voerbeurten
Zomer 2 uur gras per dag
Floris Equi E pellets 50 gram per dag (ivm pssm2)
Audevard Myomass 50 gram per dag (ivm pssm2)
Synovium Motion JMT 50 gram per dag (ondersteuning bewegingsapparaat)
Oestress (alleen voorjaar/zomer, door hengstigheid zet ze haar achterhand nog strakker en loopt ze stijf, dit helpt enigzins)

Werk: 5x per week 20 minuten stapmolen, 1-2 x per week bosrit in stap, 1-2x per week 30 minuten bakwerk met stap/draf, incidenteel longeren met stap/draf/galop.
Ze staat halve tot hele dag buiten (afhankelijk van het weer) en in de nacht op stal.

sassie76
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: Echten

Re: Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:54

Mijn PSSM2 paard doet het fantastisch op de WES-lijn van st Hippolyt. Ik kan je het echt van harte aanraden. Zij hebben ook supplementen.

BoktVerlaten
Berichten: 429
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Supplementen PSSM2 en Atcom PSSM Vital ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 18:09

Dank, ik ga kijken!