Ontwormingstabletten Equimax

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Ontwormingstabletten Equimax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 14:33

Hoi, ik wil mijn paarden ontwormen met Equimax en ik heb 750/800kg nodig. Nu is een normale wormenspuit 700kg, dus dan zou ik er twee moeten kopen. Nu gaf ik mijn oude haflinger altijd ontwormingstabletten, en ik zie dat de Equimax tabletten per 8 stuks komen (=800kg). Perfect dus voor mij.. Maar waar o waar kan ik die tabletten nog kopen? Mijn DA kan ze niet meer bestellen. Ik kan wel via mijn eigen DA een recept krijgen zodat ik ze elders kan bestellen.

Iemand een idee? Vroeger bestelde ik nog wel eens wormenkuren zonder recept uit Engeland, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo simpel/goedkoop.

tamary

Berichten: 29209
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ontwormingstabletten Equimax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:05

Iets ruimer zijn met ontwormingsmiddelen is aan te raden, er blijft altijd wel iets in spuit/mond/etc. achter. Die tabletten zie ik al jaren niet meer te koop trouwens. Was hier interessant ivm 2 pony's die samen grofweg 700kg wogen.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Ontwormingstabletten Equimax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:57

Ik krijg al de hele dag reclame op bokt voor deze tabs, nog niet op geklikt... Maar precies in dit topic staat de reclame niet _O-

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:04

Ik heb voor m'n vorige merrie altijd de Eraquell Tabs gebruikt, voor m'n ruin heb ik ze niet nodig dus ik heb er al even niet naar gezocht. Ik weet dus ook niet of die nog wel verkrijgbaar zijn?

In 2020 zie ik ze nog wel omhoog komen in het advies qua ontwormmiddel.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 16:30

tamary schreef:
Iets ruimer zijn met ontwormingsmiddelen is aan te raden, er blijft altijd wel iets in spuit/mond/etc. achter. Die tabletten zie ik al jaren niet meer te koop trouwens. Was hier interessant ivm 2 pony's die samen grofweg 700kg wogen.


Ja en precies daarom vond ik de tabletten heel fijn :Y) Maar met 800kg zit ik wel wat ruim hoor, 700kg is nét te krap.

Ik kan ze dus gewoon nergens vinden -O- V.w.b. Erquell: ik wil nu juist Equimax of Equest Pramox geven.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:39


CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:32

Ik begrijp dat de fabrikant in Barneveld zit. Hier kan je ze met 12 x 8 (dat is dus voor 12 flinke paarden tegelijk) bestellen a 329,28 https://asgmedical.nl/product_info.php?products_id=919

Wij hebben net weer een ontworming gedaan maar ik zou er best op over willen stappen in 2023 - heb een paardenarts in Kootwijkerbroek. Ik kom echter met 2x 8 tabletten uit ... (eventueel kan ik ook 4x8 afnemen dan neem ik voor 2 jaar ineens).Nu wil mijn veearts het niet op voorraad nemen omdat er verder geen klanten voor zijn. Maar wellicht als we ons met z'n allen melden?