Wat anders dan pavo ease&excel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Wat anders dan pavo ease&excel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 21:16

Hoi,

Ik zoek als een spelt door een hooiberg wat anders dan de pavo ease&excel.

Eigenlijk doen mijn 2 paarden er enorm goed op. Enorm veel eiwitten en heel laag in suikers en zetmeel.
Ik heb mijn oudere paard van 17 er op door hem was ik naar de pavo toe gegaan hij was zo mager geworden in zijn bespiering en is er nu weer bijna als een Z paard er uit moet zien.
Mijn jonkie van 4 bijna 5 krijgt er een klein beetje van maar doet er ook goed op.

Maar toch de zak word alleen maar duurder alles word natuurlijk duurder maar eigenlijk zoek ik een alternatief wat ook laag is in suikers en zetmeel en hoog in zijn eiwit zit.
Ik heb bij voervergelijk al een helle hoop vergeleken maar kon toch nog niet vinden wat er bij past of ik ben weer pietje precies :+

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Wat anders dan pavo ease&excel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:01

Grasbrok Hartog?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:38

Maar de enige reden is dus de prijs?
Bijna alles gaat omhoog, dus ben bang dat als je eens 5euro bespaard dat dat het wel zal zijn.
Zonde om voor te switchen als je paarden het hier zo goed op doen toch?

En als je alleen meer eiwit zoekt zou je het wellicht ook kunnen zoeken in supplementen.
Goed hooi en een balancer als basis en dan toppen met eiwit supplement.

ConnemaraP
Berichten: 122
Geregistreerd: 31-08-19

Re: Wat anders dan pavo ease&excel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:16

Ik liep hier ook tegenaan en heb toevallig vandaag een zak aveve sport mix zero gehaald… redelijk vergelijkbaar maar een zak is 18,50 en 20 kilo ipv 15 kilo. Hoe ze het hier op gaat doen kan ik je dus nog niet zeggen

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Wat anders dan pavo ease&excel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:28

Bodybuilder van hippaglo ?

ilora
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:54

ConnemaraP schreef:
Ik liep hier ook tegenaan en heb toevallig vandaag een zak aveve sport mix zero gehaald… redelijk vergelijkbaar maar een zak is 18,50 en 20 kilo ipv 15 kilo. Hoe ze het hier op gaat doen kan ik je dus nog niet zeggen


Die geef ik ook aan onze sobere pony's en ze doen het er super op. Heel goed eten laag suikers en zetmeel en hoger in eiwit. Ease en excel gaf ik eerst ook maar bijna 25 euro voor 15 kilo is echt wel duur tegen over 18.50 voor 20 kilo en even goed eten