Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Supplement zeer kijkerig paard

 
Profiel   

Ik ben een zoektoch gestart naar een supplement wat goed wilt aanslaan bij mijn paard. Maar tot zover nog niks kunnen vinden. Betreft een zeer lief paard, maar wel errug kijkerig en heeft ook nog wel vaak spanningsisseus. Ik heb al veel grondwerk gedaan met hem en schriktraining maar hij blijft toch wat kijkerig en schrikkerig. Hij staat altijd aan, ook op de wei :') altijd alles in de gaten houden.

Ik ben begonnen met normale magnesium maar merkte hierin geen verschil. Toen ben ik overgegaan op de Horseflex magnesium relax combi. Dat is magnesium met tryptofaan en passiebloem. Dit leek wel even te helpen op t begin maar na een paar weken toch weer niet. Nu ben ik overgestapt op de Naf Magic poeder. Hij krijgt 1 schep per dag door zijn slobber maar ook hierin helaas nog geen verbetering. Ik geef dat nu 4 weken. Ik vind het relatief duur spul

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie geven aan jullie kijkerige en altijd ‘ Het aan staan’ paard.
Ik rij geen wedstrijden dus misschien dat valeriaan hem wat rustiger kan maken? Wellicht zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 07:56 



 
Profiel   

Geen supplement maar een keer een Masterson en/of Cranio behandeling daar zou ik beginnen.
Veel succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 07:59 



 
Profiel   

Thorn2006 schreef
Geen supplement maar een keer een Masterson en/of Cranio behandeling daar zou ik beginnen.
Veel succes

Is allang gedaan. Wordt geregeld behandelt waaronder cranio

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:00 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Thorn2006 schreef
Geen supplement maar een keer een Masterson en/of Cranio behandeling daar zou ik beginnen.
Veel succes

Is allang gedaan


Hoe vaak??
Zie dat je je antwoord hebt aangepast. Dan hoop ik dat iemand jou hier het supplement kan adviseren wat gaat helpen.
(Hier helpen supplementen niet (ja tijdelijk), wel een andere manier van training, ritme, stalmanagement (kruiden BV) paard zelf laten kiezen en vooral kijken naar mijzelf)


Laatst bijgewerkt door Thorn2006 op 08-12-22 08:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:01 



 
Profiel   

Mijn merrie is haar hele leven kijkerig en angstig gebleven, het zat gewoon in het karakter. Het enige dat hielp was dat ze mij door en door vertrouwde, en daardoor bij me bleef als het spannend werd, maar op haar 26e zag ze een trekker nog steeds als een paardverslindend monster. Ik geloof dan ook niet dat er supplementen zijn die helpen. Als ik anders ga eten krijg ik ook geen ander karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:03 



 
Profiel   

prompter schreef
Mijn merrie is haar hele leven kijkerig en angstig gebleven, het zat gewoon in het karakter. Het enige dat hielp was dat ze mij door en door vertrouwde, en daardoor bij me bleef als het spannend werd, maar op haar 26e zag ze een trekker nog steeds als een paardverslindend monster. Ik geloof dan ook niet dat er supplementen zijn die helpen. Als ik anders ga eten krijg ik ook geen ander karakter.

Klopt ik vind het ook niet erg want ik vind zijn karakter heerlijk. Maar iets meer focus tijdens werk vind zou wel fijn zijn. Heb goede dingen gelezen over naf magic maar misschien dat poeders niet helemaal aanslaan en dat ik wat meer richting kruiden moet gaan kijken


Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 08-12-22 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:10 



 
Profiel   

Ik voer mijn merrie kamille. Het haalt bij haar net even de scherpe randjes er af. Het is niet zo dat ze nooit meer gespannen is, maar het ondersteund haar wel wat voor mijn gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:10 



 
Profiel   

Ik voerde mijn ruin vorig jaar een kruidenmix met valeriaan en kamille en ook nog magnesium extra. Hielp perfect. Helaas kwam ik erachter dat er in de kruidenmix ook knoflook zat dus ik geef die mix nu niet meer (ook omdat ik nu wedstrijden rij)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:17 



 
Profiel   

Ik had in het verleden wel goede resultaten met Nerv control van Pavo, daat leek wat scherpe randjes er vanaf te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:18 



 
Profiel   

kijk ook eens naar cavalor pianissimo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 08:20 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Ik voerde mijn ruin vorig jaar een kruidenmix met valeriaan en kamille en ook nog magnesium extra. Hielp perfect. Helaas kwam ik erachter dat er in de kruidenmix ook knoflook zat dus ik geef die mix nu niet meer (ook omdat ik nu wedstrijden rij)

Welke mix was dat als ik vragen mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:26 



 
Profiel   

ellepel schreef
kijk ook eens naar cavalor pianissimo.

Daar hoor ik wisselende verhalen over. Ik begreep dat er nogal veel suiker in zit maar misschien heb ik het mis

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:27 



 
Profiel   

michelle933 schreef
LiannePuthzy schreef
Ik voerde mijn ruin vorig jaar een kruidenmix met valeriaan en kamille en ook nog magnesium extra. Hielp perfect. Helaas kwam ik erachter dat er in de kruidenmix ook knoflook zat dus ik geef die mix nu niet meer (ook omdat ik nu wedstrijden rij)

Welke mix was dat als ik vragen mag?


Deze
https://www.paardendrogist.nl/wendals-s ... tents-1~kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:27 



 
Profiel   

Ik zou eens naar Bach bloesem kijken. Werkt hier als een trein. Moet je alleen wel de goede samenstelling hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:28 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Ik zou eens naar Bach bloesem kijken. Werkt hier als een trein. Moet je alleen wel de goede samenstelling hebben

Waar kan ik dit vinden? Op welke website

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:32 



 
Profiel   

is je paard overal kijkerig/nerveus, dus ook aan de hand of alleen met rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:36 



 
Profiel   

Dit al eens geprobeerd? Is een basisbrok, heb ik ook wel goede verhalen over gehoord, maar nooit zelf geprobeerd: https://www.paardenvoer.nl/voermeesters ... pwQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:49 



 
Profiel   

Wat voor brok krijgt je paard? En hoeveel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 09:59 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
is je paard overal kijkerig/nerveus, dus ook aan de hand of alleen met rijden?

In alles ook op de wei

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:00 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Ik zou eens naar Bach bloesem kijken. Werkt hier als een trein. Moet je alleen wel de goede samenstelling hebben


Dit hielp bij mijn paard weer niet, laten samenstellen door een homeopaat met zo’n heen en weer zwaaiend stokje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:01 



 
Profiel   

Tinkels schreef
Wat voor brok krijgt je paard? En hoeveel?

Daar is niks mis mee. 1 schep per dag greenbalance van equifyt *D


Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 08-12-22 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:01 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Horseloverl schreef
Ik zou eens naar Bach bloesem kijken. Werkt hier als een trein. Moet je alleen wel de goede samenstelling hebben


Dit hielp bij mijn paard weer niet, laten samenstellen door een homeopaat met zo’n heen en weer zwaaiend stokje

:') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:01 



 
Profiel   

Mijn inmiddels 24-jarige heeft het kijkerige uitgevonden zeg ik altijd.
Die staat altijd aan, moet altijd alles in de gaten houden, zowel op stal als in de wei als in het werk. Altijd overal de oortjes erop ook.
Hij is wel betrouwbaar, zal niet zomaar opzij springen of wegschieten, dus ik heb het maar zo gelaten. Het enige dat hij doet is omdraaien op buitenrit, dus dat doen we maar niet meer.
Hij is al 16 bij ons en is altijd zo geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:03 



 
Profiel   

Misschien zou je van equine america super so kalm kunnen proberen? Ik heb zelf ook goeie resultaten met stress van Heltie horse. Ook gewone passie flora voor mensen werkt goed.

Ik las dat je paard al behandeld wordt door therapeuten maar toch even voor de zekerheid, je weet zeker dat ze niet overprikkeld is door pijn ergens in het lichaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:09 



 
Profiel   

kim2008 schreef
Misschien zou je van equine america super so kalm kunnen proberen? Ik heb zelf ook goeie resultaten met stress van Heltie horse. Ook gewone passie flora voor mensen werkt goed.

Ik las dat je paard al behandeld wordt door therapeuten maar toch even voor de zekerheid, je weet zeker dat ze niet overprikkeld is door pijn ergens in het lichaam?

Nee helemaal uitgesloten. Dankjewel ik ga er eens voor kijken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen