Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Supplement zeer kijkerig paard

 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik had in het verleden wel goede resultaten met Nerv control van Pavo, daat leek wat scherpe randjes er vanaf te halen.


Idem.
Mijn scherpe 3,5 jarige Arezzo is hier echt heel erg goed mee geweest met het zadelmak maken. Bij spannende dingen durf ik het nu nog een periode geven. Al kan hij nu momenteel ook gewoon zonder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:36 



 
Profiel   

Yontheke schreef
Elisa2 schreef
Ik had in het verleden wel goede resultaten met Nerv control van Pavo, daat leek wat scherpe randjes er vanaf te halen.


Idem.
Mijn scherpe 3,5 jarige Arezzo is hier echt heel erg goed mee geweest met het zadelmak maken. Bij spannende dingen durf ik het nu nog een periode geven. Al kan hij nu momenteel ook gewoon zonder.

Die nervcontrol heb ik inderdaad ook gegeven en dat hielp hem door de wedstrijden heen. Wat je zegt, het haalt de scherpe randjes eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:44 



 
Profiel   

mijn oudje was ook zenuwachtig en zag alles
tijdens een buitenrit altijd spanning als hij dan teveel indrukken krijg ging die er als een malle vandoor steigeren etc

nerv control van pavo werkte voor hem goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:05 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd naar je voeding. Tekorten (vitamines, mineralen, sporenelementen, maar ook eiwitten) kunnen namelijk ook dit soort gedrag veroorzaken.
Of juist hoog energiegehalte of suikers in je hooi.

Qua supplement: Pavo Nerv control, Chillpill van Vitalstyle.
En qua kruiden: kamille en valeriaan.
Let met kuurtjes wel op dat je het nooit langer dan 6-8 weken geeft. Het lichaam went aan de kruiden, waardoor na 6-8 weken het effect minder wordt. Je kunt wel afwisselen. Dus 6-8 weken het ene, daarna het andere en dan kun je weer terug naar de 1e.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:11 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben wel benieuwd naar je voeding. Tekorten (vitamines, mineralen, sporenelementen, maar ook eiwitten) kunnen namelijk ook dit soort gedrag veroorzaken.
Of juist hoog energiegehalte of suikers in je hooi.


Dit inderdaad!

Die van mij is niet per sé kijkerig, maar hij bouwt wel makkelijk spanning op en hij heeft in het verleden periodes gehad dat hij ook continu aan stond. Zijn spierspanning was toen ontzettend hoog. Van alles geprobeerd maar alles hielp even en een klein beetje, maar nooit voldoende. Uiteindelijk heb ik een uitgebreide bloedtest laten doen en zijn voer compleet onder de loep genomen. Dat bracht uiteindelijk structureel het meeste verandering.

Verder heeft een vaste routine en heel consequent omgaan met zijn onzekerheid hem veel vertrouwen gegeven (maar ik vermoed dat je daar al mee bezig bent). Ook ben ik van stal gewisseld. Niet vanwege zijn spanningsklachten, maar achteraf was dat een enorm goede keuze. 's Nachts op stal staan maakte hem 's ochtends ontzettend stijf waardoor hij dus nóg maar spierspanning had. Koppie volgde die spanning vanzelf, waardoor het zo'n vicieus cirkeltje werd. Hij stond toen met één ander paard in een paddock waar hij behoorlijk aan hing. Als die dan weg ging was er nog meer spanning.
Inmiddels staat hij 24/7 buiten in een kudde. Het vele bewegen zorgt in zijn lijf voor rust en ontspanning. Ook al heeft hij stress, hij moet wel met de kudde mee, en als zijn voetjes maar bewegen volgt zijn koppie vanzelf.

Ik snap uiteraard dat dit niet voor ieder paard zo werkt, of dat de mogelijkheden er niet zijn, maar wie weet wel iets om over na te denken en eens iets in uit te proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 11:41 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben wel benieuwd naar je voeding. Tekorten (vitamines, mineralen, sporenelementen, maar ook eiwitten) kunnen namelijk ook dit soort gedrag veroorzaken.
Of juist hoog energiegehalte of suikers in je hooi.

Qua supplement: Pavo Nerv control, Chillpill van Vitalstyle.
En qua kruiden: kamille en valeriaan.
Let met kuurtjes wel op dat je het nooit langer dan 6-8 weken geeft. Het lichaam went aan de kruiden, waardoor na 6-8 weken het effect minder wordt. Je kunt wel afwisselen. Dus 6-8 weken het ene, daarna het andere en dan kun je weer terug naar de 1e.

Pas geleden bloedonderzoek laten doen. Dierenarts had nog nooit zulke mooie waardes gezien. Geen enkel tekort.

Ik voer de souplessemix van de paardendrogist bij dat is op basis van kruiden. Daar staat dat je dat onbepaalde tijd kan geven. Of geldt die stop week maar bij bepaalde kruiden?


Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 08-12-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 12:21 



 
Profiel   

Saar88 schreef
Daihyo schreef
Ik ben wel benieuwd naar je voeding. Tekorten (vitamines, mineralen, sporenelementen, maar ook eiwitten) kunnen namelijk ook dit soort gedrag veroorzaken.
Of juist hoog energiegehalte of suikers in je hooi.


Dit inderdaad!

Die van mij is niet per sé kijkerig, maar hij bouwt wel makkelijk spanning op en hij heeft in het verleden periodes gehad dat hij ook continu aan stond. Zijn spierspanning was toen ontzettend hoog. Van alles geprobeerd maar alles hielp even en een klein beetje, maar nooit voldoende. Uiteindelijk heb ik een uitgebreide bloedtest laten doen en zijn voer compleet onder de loep genomen. Dat bracht uiteindelijk structureel het meeste verandering.

Verder heeft een vaste routine en heel consequent omgaan met zijn onzekerheid hem veel vertrouwen gegeven (maar ik vermoed dat je daar al mee bezig bent). Ook ben ik van stal gewisseld. Niet vanwege zijn spanningsklachten, maar achteraf was dat een enorm goede keuze. 's Nachts op stal staan maakte hem 's ochtends ontzettend stijf waardoor hij dus nóg maar spierspanning had. Koppie volgde die spanning vanzelf, waardoor het zo'n vicieus cirkeltje werd. Hij stond toen met één ander paard in een paddock waar hij behoorlijk aan hing. Als die dan weg ging was er nog meer spanning.
Inmiddels staat hij 24/7 buiten in een kudde. Het vele bewegen zorgt in zijn lijf voor rust en ontspanning. Ook al heeft hij stress, hij moet wel met de kudde mee, en als zijn voetjes maar bewegen volgt zijn koppie vanzelf.

Ik snap uiteraard dat dit niet voor ieder paard zo werkt, of dat de mogelijkheden er niet zijn, maar wie weet wel iets om over na te denken en eens iets in uit te proberen!

Mijn paard staat van april tot medio nogember 24/7 buiten en dan heeft hij t ook. Maakt allemaal niks uit helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 12:22 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Tinkels schreef
Wat voor brok krijgt je paard? En hoeveel?

Daar is niks mis mee. 1 schep per dag greenbalance van equifyt *D


Mooi voer, maar 1 schep is dat 1 kilo?

Mijn paard welke Z liep deed het een beste op een balancer met een handje luzerne. Die had geen extra energie nodig, dan werd die ook nerveus en kijkerig. Niet weten waar ze met de energie heen moet.

Train je je paard regelmatig? Wellicht heeft ze wat meer nodig of wat zwaardere training?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:04 



 
Profiel   

Mijn vorige merrie, die ik nu niet meer heb, was ook altijd heel kijkerig en schrikkerig. Echt een super alert en slim paard. Ik heb haar ook regelmatig pavo nerv control gegeven en dit werkte wel wat, maar het was niet een super resultaat zegmaar.
Ik ben toen verhuisd van een stal waar ook koeien stonden, naar een stal waar alleen paarden stonden. Heel apart maar daar gedroeg ze zich heel anders. Minder kijkerig.
Ook merkte ik dat mijn eigen gedrag er ook een aandeel in had. Mijn reactie op haar schrikreactie, was voor haar soms weer voeding voor de volgende schrikreactie. Zo houd je eigen gedrag het cirkeltje in stand, terwijl ik er echt wel verstand van had, maar het ging toch onbewust zo. Met dat laatste ben ik toen goed aan de gang gegaan en het kijkerige en schrikkerige werd 75% minder.
Dus om maar even te zeggen met mijn verhaal, het is natuurlijk mogelijk dat het (deels) niet aan voeding ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 13:44 



 
Profiel   

Nee hoor er wordt zeker wel 5/6 dagen per week gedaan. En luzerne krijgt hij ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 14:50 



 
Profiel   

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een oornetje met geluidsdemping?
Dat helpt voor die van mij al een heleboel.
Op supplementen reageerde hij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:07 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een oornetje met geluidsdemping?
Dat helpt voor die van mij al een heleboel.
Op supplementen reageerde hij niet.

Ojaaa dat is misschien ook een goede! Bedankt voor de tip *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 17:20 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Ik voerde mijn ruin vorig jaar een kruidenmix met valeriaan en kamille en ook nog magnesium extra. Hielp perfect. Helaas kwam ik erachter dat er in de kruidenmix ook knoflook zat dus ik geef die mix nu niet meer (ook omdat ik nu wedstrijden rij)


Waarom gestopt owv knoflook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 18:09 



 
Profiel   

Wij hebben met 1 merrie, veel gehad aan Naf Magic (vloeibare variant).

Het zal per paard ook verschillen.
Het zou fijn zijn als je iets tegenkomt wat helpt.

Op wedstrijden reed ik deze merrie met een geluidsdempend oornetje, thuis niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 19:00 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
LiannePuthzy schreef
Ik voerde mijn ruin vorig jaar een kruidenmix met valeriaan en kamille en ook nog magnesium extra. Hielp perfect. Helaas kwam ik erachter dat er in de kruidenmix ook knoflook zat dus ik geef die mix nu niet meer (ook omdat ik nu wedstrijden rij)


Waarom gestopt owv knoflook?


Knoflook is niet goed voor paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:01 



 
Profiel   

https://www.paardendrogist.nl/puur-rust ... 500-g.html
Ik heb hier wel positieve ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:20 



 
Profiel   

De vloeibare naf magic hielp erg goed bij mijn pony, het scherpe ging er dan vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:00 



 
Profiel   

Mijn tinker is mede door haar PSSM1 ook érg gevoelig voor spanning, stress, kijkerig zijn. Ik moet zeggen dat sinds ik de magnesium van Paard Natuurlijk geef ze echt positief is veranderd. Dacht wel even af te kunnen bouwen... meteen weer terug gegaan naar de oude dosis....

Wellicht iets om te proberen??
Hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 02:28 



 
Profiel   

Mijn paard had ook makkelijk veel spanning, niet zo zeer met rijden maar bij geluiden als hij op stal stond. Cranio behandeling gehad en zijn darmen hersteld met kruiden, msm, zink enz. En aanvullen van actieve vitamine b6 en b12, die worden niet meer aangemaakt bij een verstoorde darmflora. Hij krijgt nog alleen hooi en alles wat daar op lijkt, grasbrok bv en een vitaminebrokje, doet het er erg goed op en veel minder spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:03 



 
Profiel   

Mijn paard heeft door een bijna aanrijding met een ander paard en maakte veel spanning als andere paarden hem tegemoet kwamen in een snellere gang en wanneer ze ons opsluiten tussen het paard en de bakrand. Dan was het omdraaien, steigeren etc. Ik kon op een gegeven moment niet meer normaal met andere paarden in de baan rijden want als de andere paarden alleen al naar hem keken maakte hij spanning :') .

Ik geef nu denk ik een half jaartje de Natural'Relax van de Horsupcompany. Ik kan nu zonder problemen met andere paarden in de baan rijden en het scherpe randje is eraf. Alleen met wedstrijden waarvan ik weet dat het losrijden druk is doe ik hem ook een oornetje op om zijn aandacht net wat meer bij mij te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 11:20 



 
Profiel   

Ik up hem even
Nog steeds niks gevonden en inmiddels geef ik ook al een tijdje niks meer

Wat heb ik geprobeerd
-Naf magic poeder
-Horseflex magnesium citraat
-Horseflex magnesium relax —combi/passiebloem/tryptofaan
-Vloeibaar magnesiumchelaat
-Relaxmix paardendrogist (kamille,hop etc)
- Adopticum groene os

Iemand nog ervaring met de audevard zenn?
Bij de ene site staat er dat er in audevard zenn
Ashwagandha (Withania – tinctuur) zit
En bij de ander Bacopa (Bacopa monniera - moedertinctuur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:06 



 
Profiel   

Mijn paard is niet kijkerig maar met oud en nieuw heel erg gestresst en wil dan niet meer eten (ongv. 4 dagen rondom oud en nieuw).
Dit jaar heb ik chill pill gebruikt van Vitastyle. Na jaren verschillende producten te hebben gebruikt nu eindelijk eens positief effect en paard had natuurlijk nog wel wat stress maar is niet gestopt met eten en de scherpe kanten waren er echt af.
Ik was positief verrast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:37 



 
Profiel   

Ik geef mijn merrie de herbal calm mix van pharmahorse. Is puur kruiden
Mijn paard kan erg gespannen en rillerig zijn en sinds ik dit geef is ze een stuk relaxter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:42 



 
Profiel   

Ik had vroeger met 1 pony veel succes met een kruidenmengsel van Dodson& Horrell. Dat waren gewoon echt de gedroogde kruiden, geen poeder ofzo, het rook eerlijk en ze at het graag.
https://www.rwdh.nl/dodson-horrell-placid/ Ook niet duur want het weegt haast niks een een kilo is echt een flinke voorraad. Ik heb niet meer dan 1 emmertje hoeven gebruiken, daarna was al de schrikkerigheid weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:45 



 
Profiel   

Annabel schreef
Ik geef mijn merrie de herbal calm mix van pharmahorse. Is puur kruiden
Mijn paard kan erg gespannen en rillerig zijn en sinds ik dit geef is ze een stuk relaxter.

Volgens mij is dit een beetje hetzelfde als de relaxmix
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen