Shetlander van bijna al het onverpakt hooi dunne mest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ANOUKIEE
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-02-08

Shetlander van bijna al het onverpakt hooi dunne mest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 13:06

Hallo,

Het gaat om een Shetlander van 7 jaar oud op een paddock paradise. Ze krijgt van bijna al het onverpakt hooi (kleine baaltjes) dunne mest/mest water. Enkel als we een partij heel oud/arm hooi vinden (zonder voedingswaarde zo ongeveer) gaat het goed. Al heel veel supplementen geprobeerd maar dit maakt geen verschil. Zo snel er een iets rijker plakje hooi bij zit is ze een dag later aan de dunne mest. Mengen heeft dus ook geen zin. Wissel ik dan weer naar heel oud/arm hooi is het een dag later over en heeft ze weer prachtige mest. Alle andere paarden op de paddock paradise hebben nergens last van, ook hele sobere paarden. Pony heeft dit niet altijd gehad, toen ze nog op het gras stond had ze hier nooit last van. Is begonnen sinds ze op het zand staat. Mestonderzoek, zandonderzoek, ontwormt, zandkuur, tandarts etc is allemaal gedaan. Ik kan langzamerhand de klok erop gelijk zetten dat wanneer het hooi iets groener is en lekker ruikt de pony aan de dunne mest raakt. Ik ben langzamerhand een beetje ten einde raad want het is steeds lastiger om heel arm hooi te vinden. Daarnaast hebben we niet mega veel opslag dus moeten we geregeld opnieuw inkopen. We hebben inmiddels 4 verschillende pakjes hooi liggen die mijn pony niet kan verdragen (waarvan werd gezegd dat het arm hooi is). Ik heb het hooi ook wel vaker laten testen maar omdat we geregeld moeten inkopen is dit ook een dure hobby geworden.

Hebben jullie nog tips of ervaringen? Het lijkt steeds erger te worden.
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 26-12-22 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Shetlander van bijna al het onverpakt hooi dunne mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:08

Wat zielig! Ik heb geen tips of ervaringen maar sterkte! Ik hoop dat het snel over gaat!

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Shetlander van bijna al het onverpakt hooi dunne mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:56

Hier ook een shet gehad die ook dunne mest kreeg van alles waar teveel voor stond.
Misschien kun je graszaad hooi ergens krijgen,dat is arm hooi.
Wij konden gelukkig wel oud hooi kopen via een kennis.

hannelot
Berichten: 987
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Shetlander van bijna al het onverpakt hooi dunne mest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 14:16

Sterkte! Zielig zeg!