2,5 jarige Tinkermerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SFJ
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-01-23

2,5 jarige Tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 15:46

Hoi allemaal,

Gezien het voor mij wel weer even geleden is dat ik n jonge spruit op de dam had ben ik op zoek naar wat richtlijnen.

Sinds een aantal dagen staat er een 2.5 jarige merrie bij mijn tinker opa van 21. Hij krijgt de Fiber Complete Mix gevoerd en zij dus nu ook.

Mijn opa krijgt dit voer vanwege de lage suikers en hij doet het hier simpelweg gewoon super op. Buiten dat krijgen ze voldoende ruwvoer in de nacht en staan ze van zonsopgang tot zonsondergang op de wei waarbij ze indien nodig ook ruwvoer bijgevoerd krijgen.

Nu ben ik bang dat ik haar, vanwege haar jonge leeftijd, teniet doe en dat ze niet de stoffen binnenkrijgt die ze nodig heeft.

Nu dus mijn vraag aan degene die ook een jonge koudbloed hebben of hier ervaring mee hebben, wat voeren jullie?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: 2,5 jarige Tinkermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:58

Als je het voeradvies van Fiber Complete aanhoud zou ik ernaast niks geven aan je tinker. Ze zou dan alles binnen moeten krijgen. Als je bijvoorbeeld maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid fiber complete voert kan je ernaast een vitaminebrok voeren om de rest te compenseren aan vitamines en mineralen. En verder vooral lekker schraal houden. Te dikke jonkies geven later vaak beenproblemen.