Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mestwater bij gebruik Equilin balancer en basic

 
Profiel   

Hallo Allemaal,

Sinds 2 maanden staat mijn paard op het voer van Equilin. Hij krijgt zowel de Basic als Balancer.
Nu heeft hij last van mestwater en ik weet niet zeker of dit een gevolg is van het voeren van de Equilin.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 11:39 



 
Profiel   

Mijne deden het heel goed erop, alleen vind ik het nu te duur dus voor een andere balancer gekozen.

Je zou kunnen stoppen om te kijken wat dan het mestwater doet, wordt het minder en je gaat dan weer geven en je paard krijgt weer mestwater dan zou het daarvan kunnen en kan je opzoek naar een andere balancer.

Maar het kan ook aan het ruwvoer liggen andere partij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 11:42 



 
Profiel   

Ruwvoer heb ik inderdaad ook al bekeken maar dit is niet de oorzaak...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 11:43 



 
Profiel   

plutolover schreef
Mijne deden het heel goed erop, alleen vind ik het nu te duur dus voor een andere balancer gekozen.

Je zou kunnen stoppen om te kijken wat dan het mestwater doet, wordt het minder en je gaat dan weer geven en je paard krijgt weer mestwater dan zou het daarvan kunnen en kan je opzoek naar een andere balancer.

Maar het kan ook aan het ruwvoer liggen andere partij?


Ik ben inderdaad nu ook even gestopt met het voer, maar was even benieuwd of andere mensen hier ook ervaring mee hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 11:48 



 
Profiel   

Elizabeth12 schreef
Hallo Allemaal,

Sinds 2 maanden staat mijn paard op het voer van Equilin. Hij krijgt zowel de Basic als Balancer.
Nu heeft hij last van mestwater en ik weet niet zeker of dit een gevolg is van het voeren van de Equilin.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?



Ja mijn paard had hier ook last van, hij was ook heel erg opgeblazen. Omdat je er zo weinig van voert en het was “voorgeschreven” door een voedingsdeskundige, zocht ik de oorzaak van het mestwater niet bij de Equilin.

Ik ben iets anders gaan voeren en vooral het opgeblazen zijn is een stuk beter, mestwater is inmiddels ook goed onder controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 18:48 



 
Profiel   

Mijne was ook een skippybal op equilin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:23 



 
Profiel   

Mijn paard heeft er ook even op gestaan en die deed het er super op! Buikpijn ging weg en glans kwam weer terug in de vacht. Ben ermee gestopt door de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:46 



 
Profiel   

Grappig, mijn pony was heel opgeblazen en had mestwater voordat ik begon met equilin.
Het duurde wel even voordat haar lijf er aan gewend was maar nu ze het 7 maanden krijgt is het allemaal weg. Ik heb nog nooit zo’n blije en stabiele pony gehad.
Paarden moeten altijd wel wennen aan voer maar ik zou inderdaad ook wel terughoudend worden als het na 2 maanden nog niet over is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen