Fijne opfokbrok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Fijne opfokbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 16:04

Goedemiddag,

Wij zijn nog relatief nieuw in het opfokken van onze veulens en voerden naar volle tevredenheid de Vitalbix Breed and Grow. Helaas kan 1 van de veulens hier niet zo goed tegen, gezien hij flinke diarree krijgt. Het is uiteraard heel langzaam opgebouwd zodat hij kon wennen aan verandering, maar nu we het ongeveer een maand voeren kan ik niet zeggen dat hij er beter aan went.
Nu is dus het probleem; wat nu? Wat voeren jullie en waarover zijn jullie tevreden?
Overige informatie is dat ze 24/7 ruwvoer tot hun beschikking hebben en hele dagen buiten lopen. :)

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Fijne opfokbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:16

Wat voor ras zijn ze? Bijv tinkers hebben echt iets sobers nodig naast hun ruwvoer maar hoger in het bloed staande paarden vereisen vaak aanzienlijk meer calorieën

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Fijne opfokbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:20

Goede opmerking! Helemaal vergeten. Het zijn KWPN'ers, de ene staat vrij hoog in het bloed, de andere normaal. Gefokt voor de springsport.

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 14:44

onze quarterhorses van 8 maand en bijna 3 jaar krijgen nu Havens opti-grow.

Straks gaat het veulen over op Action Quality Horsefood. en dan Junior en Joints en de 3-jarige komt in training dus gaat dan over op de basic brokken. (basic & nature)

beide mogen wel wat hebben, maar denk wel na over eiwit/suiker/melasse want onze weide was afgelopen zomer vrij rijk aan voedingsstoffen (nieuw ingezaaid en veel zon dus groeide goed)

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Fijne opfokbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 21:07

Mijn 2 jarige kwpn X barock pinto is dus ook aan de diaree sinds hij op de breed and grow staat..

Ben eigenlijk wel benieuwd of meer hier last van hebben?

Ik ga er nu mee stoppen, kijke. Of de diaree dan overgaat..