Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voer ik een 1,5 à 2 jarige?

 
Profiel   

Hoi,

Ik ga aankomende week een jong paard kopen, hij wordt van het zomer 2.

Wat kan ik hem voeren buiten veel hooi in stal/paddock en binnenkort weer weidegang?

Liefst gewoon te kopen bij welkoop etc....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:54 



 
Profiel   

Podo grow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:03 



 
Profiel   

Goed hooi en een vitamine brokje

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:04 



 
Profiel   

Goed getest hooi en eventueel een ander soort ruwvoer
Vitamines aanvullen nav de uitslag van de test.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:34 



 
Profiel   

Ik gaf altijd cavalor probreed

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:36 



 
Profiel   

De mijne krijg vitalbix breed and grow, aangevuld met wat equifyt green balance :)
De B&G alleen schrokt hij snel op.
In combi met de GB gaat het net wat trager én ik verstop het tussen wat hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:14 



 
Profiel   

Vitalbix breed & grow gaf ik de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:21 



 
Profiel   

Mijn bijna 2 jarige krijgt onbeperkt hooi, VitalStyle slueslimix met daardoorheen dit supplement: https://www.kifrahorse.nl/Atcom-Junior-Vital-5-KG

Ik heb Vitalbix breed&grow geprobeerd, maar dat at ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:22 



 
Profiel   

In ieder geval onbeperkt ruwvoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:27 



 
Profiel   

Mijne krijgt onbeperkt goed hooi en Oerbalans als vitaminebrok. Verder soms Hartog Digest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:29 



 
Profiel   

Pavo Vital, Vitalstyle, is het enige voer wat bij de Welkoop verkrijgbaar is wat ik zou willen voeren aan een jong paard. De rest kan online en dan is er ineens veel meer keuze in goede paardenvoeding zonder granen, schrot en schillen.
Zonder gras in de winter is aanvulling met vitamine E nodig. Dat zit na een half jaar opslag onvoldoende in het hooi. Enne...wellicht weet je het wel maar een nog geen 2 jarig paard wat volop in de groei is hoort niet op stal, die heeft 247 vrije beweging nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:30 



 
Profiel   

Die van mij krijgt vitalbix breed en grow samen met onbeperkt ruwvoer.

Om eens af te wisselen krijgt die soms slobber van hetzelfde merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:45 



 
Profiel   

Breed & grow of podogrow voeren. Puppie heeft niet genoeg aan alleen hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 00:56 



 
Profiel   

Hier de equifyt breeding icm zupa

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 01:23 



 
Profiel   

Hier, hooi, gras, vitamine brok en luzerne. Gewoon simpel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 03:14 



 
Profiel   

Ik geef mijn 2-jarige Breed & Grow en wat Luzerne van Vitalbix. En omdat de mijne in de winter afvalt geef ik hem ook nog wat NutriMash bij. Hij doet het hier heel goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 06:33 



 
Profiel   

Podo grow hebben wij onze destijds 2 jarige gegeven. Met onbeperkt goed ruwvoer. Deed ze het super op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 06:38 



 
Profiel   

Pavo heeft ook iets nieuws: https://www.pavo.nl/paardenvoer/fokkeri ... code=86222

De mijne krijgt nu vitalbix breed en grow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 06:42 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Pavo Vital, Vitalstyle, is het enige voer wat bij de Welkoop verkrijgbaar is wat ik zou willen voeren aan een jong paard. De rest kan online en dan is er ineens veel meer keuze in goede paardenvoeding zonder granen, schrot en schillen.
Zonder gras in de winter is aanvulling met vitamine E nodig. Dat zit na een half jaar opslag onvoldoende in het hooi. Enne...wellicht weet je het wel maar een nog geen 2 jarig paard wat volop in de groei is hoort niet op stal, die heeft 247 vrije beweging nodig.



Hij staat in de winter van 6 uur 's ochtends tot 17:00 uur buiten, zomers 24/7. Helaas is er binnen 30 km geen mogelijkheid om ook voor winter 24/7 met alle klei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:29 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, natuurlijk krijgt hij voldoende hooi. Ik zal denk ik voor pavo podo grow en/of podo junior, als dat te veel blijkt pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:30 



 
Profiel   

Wat is het voor ras?
Pavo zou ik persoonlijk weg van blijven. Hoor er toch te vaak negatieve verhalen over

Ik voer Voermeesters Opfok

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 15:45 



 
Profiel   

Hier krijgen alle jonkies tot 3 jaar de pavo grow, voor de 2 jarige is dat de witte zak met nr 3 erop.
Nooit problemen mee gehad.

Vitalbix in diverse varianten gingen ze hier allemaal van schuren en diverse paarden aten het slecht.

Wat voor ras is je paard? Geef onbeperkt hooi, een plakje stro per dag mocht hij niet op stro staan en kijk even waar hij het daarbij op brok goed doet. Wat krijgt hij nu? Maak een overgang in je voer zodat hij niet van slag raakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:10 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Wat is het voor ras?
Pavo zou ik persoonlijk weg van blijven. Hoor er toch te vaak negatieve verhalen over

Ik voer Voermeesters Opfok


Groninger! Is al flink aan de maat, richting 1.60m en voor leeftijd vrij robuust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 16:58 



 
Profiel   

Vitalbix Breed & Grow, vind ik een mooi product, krijgt die van mij (8mnd) ook. Mooi breed spectrum mineralen/vitaminen en zeer laag in suikers (3%) en zetmeel (8%). Punt hiervan is wel dat het een vrij prijzig product is.

Ik ga momenteel over op Action Quality Junior & Joints. Zeer vergelijkbaar product wat betreft mineralen/vitaminen, iets hoger in suiker (4.7%), wel hoger in zetmeel, maar nog binnen de marges. Is alleen wel de helft van de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:04 



 
Profiel   

Ik voer mijn 1.5/2 jarige Voermeester Opfok brok en vitamine korrel. Soms ook Voermeester muesli er bij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen