Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk supplement voor artrose en algehele ondersteuning

 
Profiel   

Hallo goedemiddag allemaal.
Er is een tijdje terug artrose geconstanteerd bij mijn 14 jarig paard, L6S1 gebied. Einde lenderen begin sacrale gebied.

Ik merk dat achteruit gaan en zijgangen hem niet altijd even makkelijk af gaan en dat is logisch. Nou zou ik hem graag willen ondersteunen. Maar er is zo veel op de markt. Ik kreeg van mijn fysio het advies om evt kurasyn te voeren maar ik schrok een beetje van de prijs. 75 euro voor 1 liter.

Hij krijgt op het moment kruiden/souplessemix van paardendrogist waar die t goed op doet maar hier zit verder geen msm/glucosamine of kraakbeenaanmaak etc in.
Duivelsklauw ben ik bekend mee en vind ik vrij heftig om al naar te grijpen. Hij oogt ook niet ongelukkig of dat hij pijn heeft. Het is meer de wat stijfheid in de achtergand: ik ben benieuwd naar jullie bevindingen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 15:41 



 
Profiel   

Ik voer nu ruim een jaar arthro platinum aan mijn ruin met spat. Op aanraden van- en via de dierenarts.
Hij is daarnaast ook behandeld met zoledroninezuur, dus ik weet niet zeker welk middel precies wel effect heeft. En het is ook kostbaar spul. Maar hij is nu goed op de buigproeven, dus ik ben erg positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 16:53 



 

Kurasyn is echt top spul! (Bij dochorse nu met 25% korting. Alsnog duur maar ik vind het iedere euro waard) Mijn pony met artrose in het SI-gewricht krijgt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 16:59 



 
Profiel   

Flexadin advanced paard, helaas nog niet heel bekend in NL bij paarden wel bij honden. Enige dat helpt bij een aangetast artrotisch gewricht is ongedenatureerd collageen type 2 en omega 3 vetzuren in de juiste dosering. Dit is het enige wat ook wetenschappelijk is aangetoond. Glucosamine, chondroitine ondersteunen gezond kraakbeen maar hebben geen toegevoegde waarde voor het gewricht met het aangetaste kraakbeen. Wil je maar informatie over hoe het werkt stuur gerust een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 17:21 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen kijken naar synopet, equi-syn. Dit geef je in kuur vorm :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 17:30 



 
Profiel   

Ik geef dit nu een paar maanden aan mijn ponytje. Hij loopt goed, maar weet natuurlijk niet hoe hij het zonder of met een ander supplement zou hebben gedaan.

https://www.horseflex.nl/product/jointp ... r-paarden/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 17:31 



 
Profiel   

Ik kwam souplesse siroop tegen van vitalstyle zijn daar nog mensen tevreden over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 20:12 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Ik kwam souplesse siroop tegen van vitalstyle zijn daar nog mensen tevreden over?

Nee. Het is vooral heel veel suiker, maar doet verder niets.

Los van supplementen (ik raad ook equi-syn aan) is ook je management erg belangrijk. Bij artrose kun je rust roest vrij letterlijk nemen helaas. Veel bewegen op een niet zware ondergrond is erg belangrijk. En dan bedoel ik niet specifiek veel rijden, maar wel je paard heel regelmatig werken en veel vrije beweging. Ook aquatherapie kan veel helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 08:13 



 
Profiel   

Avalanche schreef
michelle933 schreef
Ik kwam souplesse siroop tegen van vitalstyle zijn daar nog mensen tevreden over?

Nee. Het is vooral heel veel suiker, maar doet verder niets.

Los van supplementen (ik raad ook equi-syn aan) is ook je management erg belangrijk. Bij artrose kun je rust roest vrij letterlijk nemen helaas. Veel bewegen op een niet zware ondergrond is erg belangrijk. En dan bedoel ik niet specifiek veel rijden, maar wel je paard heel regelmatig werken en veel vrije beweging. Ook aquatherapie kan veel helpen.


Volgens mij ben je in de war met een ander merk/product. Souplessesiroop bevat helemaal geen suiker? Ik ben er erg tevreden over en zie ook veel positieve ervaringen van andere gebruikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 08:19 



 
Profiel   

Avalanche schreef
michelle933 schreef
Ik kwam souplesse siroop tegen van vitalstyle zijn daar nog mensen tevreden over?

Nee. Het is vooral heel veel suiker, maar doet verder niets.

Los van supplementen (ik raad ook equi-syn aan) is ook je management erg belangrijk. Bij artrose kun je rust roest vrij letterlijk nemen helaas. Veel bewegen op een niet zware ondergrond is erg belangrijk. En dan bedoel ik niet specifiek veel rijden, maar wel je paard heel regelmatig werken en veel vrije beweging. Ook aquatherapie kan veel helpen.


Het suiker en zetmeel gehalte van SouplesseSiroop is 1,15 %.
Dat is niet veel toch haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 09:48 



 
Profiel   

Dan ben ik idd in de war met een ander product :D sorry :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:20 



 
Profiel   

Ik geef de pillen van het kruidvat met glucosamine msm chrondotoine en duivelsklauw.
Geef het nu een maand en heeft echt al heel goed effect.
Ze heeft klachten van het si gewricht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 11:04 



 
Profiel   

Die van mij is ingespoten met hyalonzuur en ik geef hem nu supaflex van naf bij. Hij doet het er goed op. Hij loopt overdag wel de hele dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 11:56 



 
Profiel   

Iets wat goedkoop is en ondersteunend kan werken bij artrose is kurkuma (vaak gemengd met wat zwarte peper om effect te verbeteren). Ik voer dit al jaren aan mijn 15-jarige merrie die ook artrose heeft en die loopt nog altijd goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 12:23 



 
Profiel   

Jessica_K schreef
Iets wat goedkoop is en ondersteunend kan werken bij artrose is kurkuma (vaak gemengd met wat zwarte peper om effect te verbeteren). Ik voer dit al jaren aan mijn 15-jarige merrie die ook artrose heeft en die loopt nog altijd goed.


Hoe voer jij dit met olie? Of droog zonder dat het een klieder boel is... En hoeveel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 13:08 



 
Profiel   

Je kunt ook het gebied laten in spuiten met hyarulon op een kliniek. Daar heeft het paard meer baat bij dan supplementen waarvan nooit bewezen is of deze daadwerkelijk werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 13:12 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Jessica_K schreef
Iets wat goedkoop is en ondersteunend kan werken bij artrose is kurkuma (vaak gemengd met wat zwarte peper om effect te verbeteren). Ik voer dit al jaren aan mijn 15-jarige merrie die ook artrose heeft en die loopt nog altijd goed.


Hoe voer jij dit met olie? Of droog zonder dat het een klieder boel is... En hoeveel

Volgens mij moet je kurkuma sowieso met olie geven, omdat het vetoplosbaar is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:48 



 
Profiel   

Popstra schreef
Je kunt ook het gebied laten in spuiten met hyarulon op een kliniek. Daar heeft het paard meer baat bij dan supplementen waarvan nooit bewezen is of deze daadwerkelijk werken.


Klopt inspuiten daar mee werkt.
maar ik ondersteun met supplementen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 15:47 



 
Profiel   

Ik voer de kurkuma gewoon bij de muesli of door de slobber met een scheut lijnzaadolie. Per dag ongeveer het equivalent van een eetlepel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 19:19 



 
Profiel   

Inmiddels week bezig met souplesse siroop van vitalstyle. Maar nog niet echt verschil. Meer mensen ervaring ermee?


Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 01-03-23 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 20:33 



 
Profiel   

Ik zweer bij kurkuma met zwarte peper en een scheutje olie. Na eenmaand voeren zag ik duidelijk verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 20:49 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Inmiddels week bezig met souplesse siroop van vitalstyle. Maar nog niet echt verschil. Meer mensen ervaring ermee?


Houd het nog minstens 4 week vol en kijk dan weer eens. Zo snel gaat het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 21:53 



 
Profiel   

Ik geef carti aid van nutripower. Voor mijn dame de senior, daar zit ook iets duivelsklauw in. Mijn dame heeft artrose bij lumbaalsacraal, is met semi pensioen en ik rij er niet meer op.

https://www.equicanine.nl/contents/nl/p ... oeder.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 22:47 



 
Profiel   

Ik ben inmddels alweer paar weken verder en mijn fles Souplesse siroop raakt op. Om heel eerlijk te zijn , merk ik niet zo heel veel verschil. En zit te denken om iets anders tegebruiken. Nog meer mensen die geen resultaat hadden of juist wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:09 



 
Profiel   

Ik voer Equine America SuperFenn, ook echt schreeuwend duur. Heb het eerder gegeven, en vond het toen wel verschil maken. Nu na een stop maar weer begonnen al denk ik nog steeds wel, zou het nou echt werkelijk helpen, überhaupt die supplementen? Ik voer ook Curcuma en peper met olie. Ook wel een beetje dat je denkt, voor de zekerheid. Mijn oudje ziet er nog wel goed uit dus kwaad kan het zeker niet, alleen voor mijn portemonnee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen