Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Alternatief Kurasyn?

 
Profiel   

Ik ben erg enthousiast over het supplement TRM Kurasyn 360x (https://www.dochorse.nl/kurasyn-trm.htm ... BnEALw_wcB), maar het is nogal een prijzig supplement.

Ik ben na een klein onderzoek de Horse Master Curcumine Forte (https://www.paardendrogist.nl/curcumine ... 5_EALw_wcB) tegengekomen.

Zijn er mensen die van de Kurasyn zijn overgestapt op iets soortgelijks? En in hoeverre is de Horse Master Curcumine Forte vergelijkbaar?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 18:42 



 
Profiel   

Interessant. Ik volg.
Kurasyn is echt een mooi product. Maar inderdaad.. de prijs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-23 20:02 



 
Profiel   

Saaams schreef
Interessant. Ik volg.
Kurasyn is echt een mooi product. Maar inderdaad.. de prijs..


Zover ik als leek kan zien lijkt de Curcumine Forte vergelijkbaar, maar of het ook echt hetzelfde is weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 08:50 



 
Profiel   

Ik heb de samenstelling gekregen van de Curcumine Forte:
[ img ]

Hier de samenstelling van de Kurasyn:
https://issuu.com/trmnutrition/docs/ema ... 60x_produc

Volgens mij zit er in beide producten evenveel hyaluronzuur en curcumine. Ook het vocht/vet/natrium/etc gehalte lijken vrijwel hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 13:51 



 
Profiel   

Curcumine is van zichzelf slecht opneembaar zonder combinatie met zwarte peper. Zowel Kurasyn als Curcumine Forte zeggen zelf dat zij een "highly absorbable" curcumine hebben en zit er geen zwarte peper in.

Weet iemand wat hun curcumine zo "highly absorbable" maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 13:57 



 
Profiel   

Odysseus schreef
Curcumine is van zichzelf slecht opneembaar zonder combinatie met zwarte peper. Zowel Kurasyn als Curcumine Forte zeggen zelf dat zij een "highly absorbable" curcumine hebben en zit er geen zwarte peper in.

Weet iemand wat hun curcumine zo "highly absorbable" maakt?


Dat staat uitgelegd in hun folder (zie mijn vorige reactie).

Overigens is het volgens mij niet zo dat er perse zwarte peper moet zijn toegevoegd om het op te kunnen nemen, dit kan ook met andere bijproducten. Zwarte peper is een van de bekendste, maar kan ook zorgen voor irritaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:23 



 
Profiel   

Ik vind dit wel raar. Sorbitol (suikervervanger) glycerine: ( https://www.apotheekenhuid.nl/blogs/adv ... gebruiken/ ) en hyaluronzuur.

In kurasyn zit precies hetzelfde. Er zit helemaal geen curcuma (of curcurmine) in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:23 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik vind dit wel raar. Sorbitol (suikervervanger) glycerine: ( https://www.apotheekenhuid.nl/blogs/adv ... gebruiken/ ) en hyaluronzuur.

In kurasyn zit precies hetzelfde. Er zit helemaal geen curcuma (of curcurmine) in.


Onder de toevoegingsmiddelen op het etiket van de Curcumine Forte zie ik wel Kurkuma-extract staan.

Overigens geef ik de Kurasyn al en dat spul is echt zo geel/oranje als geen ander. Waar zou die kleur anders vandaan kunnen komen vraag ik me dan wel af. Er staan zover ik zie geen toegevoegde kleurstoffen op de producten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:29 



 
Profiel   

Dat weet ik niet. Ik heb er de ingrediëntenlijst van het product zelf bij gepakt. Tenminste opgezocht :+ maar daar staat het helemaal niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-23 14:46 



 

Mijn pony krijgt ook Kurasyn vanwege artrose in het SI. Ik koop altijd een fles met 25% korting bij dochorse, scheelt weer iets := Tot op heden heb ik niets vergelijkbaars gezien, Horse Master deed hier niets.
November/december zijn echt de slechte maanden hier, dan krijgt hij standaard Kurasyn en zie je binnen enkele dagen verbetering. Nu het voorjaar in zicht komt en de temperatuur omhoog gaat krijgt hij als ondersteuning Vitalstyle dolorcomfort, ook een fijn product maar niet te vergelijken met Kurasyn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 06:27 



 
Profiel   

In die folder van Kurasyn verwijzen ze naar een onderzoek wat gekeken heeft naar de meest efficiënte opname van curcumine. Volgens mij is dat deze Purpura et al, een relatief klein onderzoek wat gekeken heeft naar de opname van curcumine in de mens.

Volgens mij staat de mens qua verteringsstelsel niet erg goed model voor dat van een paard. Maar mocht dit rondom curcumine wel zo zijn, dan zouden misschien supplementen voor mensen ook bruikbaar kunnen zijn bij paarden. Dit probeer ik nu wat gedetailleerder uit te zoeken.

Prima als ik, ik roep maar wat, als alternatief 3 van die Kruidvatcapsules zou kunnen voeren, dat is dan net geen 15,- per maand per paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-23 07:26 



 
Profiel   

Mijn merrie krijgt sinds maart Kurasyn.
Dagelijks.
Ze heeft nog nooit zo goed gelopen als nu.
En echt, ze heeft echt de nodige gezondheids problemen.
Ik stop niet weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 16:43 



 
Profiel   

sorexil is een goed alternatief.
hier zit een nog veel hogere dosis curcuma longa in namelijk 25.000 mg samen met Boswelia, Yucca en urtica dioica.
je geeft hier 50ml per dag van rechtstreeks in de mond of over het voer. Mijn paarden lopen hier heel soepel door als we op wedstrijd zijn. de spieren blijven dan ook soepel.

het is de bedoeling je dit in kuurtjes geeft in periodes van intensievere training en wedstrijd net als de Kurasyn. daarom is het ook prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:35 



 
Profiel   

Tarico schreef
Mijn pony krijgt ook Kurasyn vanwege artrose in het SI. Ik koop altijd een fles met 25% korting bij dochorse, scheelt weer iets := Tot op heden heb ik niets vergelijkbaars gezien, Horse Master deed hier niets.
November/december zijn echt de slechte maanden hier, dan krijgt hij standaard Kurasyn en zie je binnen enkele dagen verbetering. Nu het voorjaar in zicht komt en de temperatuur omhoog gaat krijgt hij als ondersteuning Vitalstyle dolorcomfort, ook een fijn product maar niet te vergelijken met Kurasyn.



Hier hetzelfde, ik koop het ook alleen met korting :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:08 



 
Profiel   

Op aanraden van een kennis ben ik het aan mijn PRE gaan geven die nogal eens wat stijf wilde zijn na het werken. Volgens mijn kennis zou ik binnen een paar dagen verschil merken. Ik was best sceptisch maar merkte binnen een paar dagen verschil, hij begon wat soepeler te lopen. Na ongeveer 5 dagen merkte ik meer verschil.

Ik geef het trouwens dagelijks, ik heb nergens zien staan dat het als soort van kunt gegeven dient te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:13 



 
Profiel   

Ik geef het ook nog steeds. Heb de goedkopere variant ook gehad en die zou je best kunnen proberen, want ik merkte niet veel verschil. Alleen aangezien de goedkopere variant nu ook een stuk duurder is geworden heb ik de Kurasyn nu zelf weer besteld met 25% korting.

Mijn osteopaat is toevallig vorige week geweest en zij was heel enthousiast over zijn lijf en ook met uitmeten kwam de Kurasyn goed uit voor hem. Ze gaf inderdaad wel aan dat ik straks een weekje moet stoppen.

Ik geef naast de Kurasyn aanvullend ook msm met glucosamine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:44 



 
Profiel   

Met welke hoeveelheid starten jullie op? Gewoon de onderhoudsdosis van 25ml of eerst een periode met 50ml?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 09:59 



 
Profiel   

Ik geeft gewoon kurkumapoeder, vermengd met gember en vers gemalen zwarte peper, daar overheen lijnzaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 12:08 



 
Profiel   

Merylpluche schreef
Met welke hoeveelheid starten jullie op? Gewoon de onderhoudsdosis van 25ml of eerst een periode met 50ml?


Ik geef 25ml en met bijvoorbeeld een wedstrijd of zware training soms een keertje 50ml.


Ania schreef
Ik geeft gewoon kurkumapoeder, vermengd met gember en vers gemalen zwarte peper, daar overheen lijnzaad


Kurasyn is niet te vergelijken met kurkumapoeder. Er zit een veel hoger gehalte curcumine in en daarnaast hyaluronzuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 12:14 



 
Profiel   

mavantos schreef
Merylpluche schreef
Met welke hoeveelheid starten jullie op? Gewoon de onderhoudsdosis van 25ml of eerst een periode met 50ml?


Ik geef 25ml en met bijvoorbeeld een wedstrijd of zware training soms een keertje 50ml.


Ania schreef
Ik geeft gewoon kurkumapoeder, vermengd met gember en vers gemalen zwarte peper, daar overheen lijnzaad


Kurasyn is niet te vergelijken met kurkumapoeder. Er zit een veel hoger gehalte curcumine in en daarnaast hyaluronzuur.



Dankje, mijn paardje is net behandeld met infiltraties voor artrose in halswervels (C§-C7, C7-T1), SI-gewricht en kogel vooraan. Begin mei ben ik al gestart met jointpower (van HorseFlex). Deze week starten we terug met opbouwen training. Ik twijfel enkel nog of ik nu reeds opstart met Kurasyn (en welke hoeveelheid) of dat ik eerst afwacht hoe de heropstart gaat en de Kurasyn hou voor de koudere/vochtigere maanden .....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-23 12:22 



 
Profiel   

Hoi, ik kwam dit product tegen.
Iemand ervaring?

https://curafyt.com/nl/products/restore ... zyEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-23 07:16 



 
Profiel   

Nandos schreef
Hoi, ik kwam dit product tegen.
Iemand ervaring?

https://curafyt.com/nl/products/restore ... zyEALw_wcB


Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-23 21:08 



 
Profiel   

MRIIIS schreef
Nandos schreef
Hoi, ik kwam dit product tegen.
Iemand ervaring?

https://curafyt.com/nl/products/restore ... zyEALw_wcB


Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar :)


Er zit geen hyaluronzuur in én je moet er volgens de afbeelding echt wel flink meer van geven voor grotere paarden.

Lijkt me niet hetzelfde als Kurasyn in ieder geval ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-23 07:14 



 
Profiel   

Hyarulonzuur heeft enkel effect als dit direct op de plek word gebracht waar dit zijn werk moet doen. Injecteren dus

Niet als het oraal opgenomen word. Hyarulon is niks anders dan een middel dat vocht bind. Je kan dus zelf wel bedenken dat als dit via het spijsverterings kanaal moet worden opgenomen het geen moer doet. Gewoon word afgebroken dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-23 07:43 



 
Profiel   

Popstra schreef
Hyarulonzuur heeft enkel effect als dit direct op de plek word gebracht waar dit zijn werk moet doen. Injecteren dus

Niet als het oraal opgenomen word. Hyarulon is niks anders dan een middel dat vocht bind. Je kan dus zelf wel bedenken dat als dit via het spijsverterings kanaal moet worden opgenomen het geen moer doet. Gewoon word afgebroken dus.


Ik roep nergens dat hyaluronzuur iets doet, maar bedoel dat er een verschil is in de producten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-23 08:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen