Alternatief Kurasyn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:02

Nee o.k, maar ik brdoel je kunt net zo goed iets zonder toevoeging van hyarulon kopen. Nog goedkoper ook dan

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 13:28

Popstra schreef:
Nee o.k, maar ik brdoel je kunt net zo goed iets zonder toevoeging van hyarulon kopen. Nog goedkoper ook dan


Op het moment dat je ergens meer van moet geven moet je je afvragen of het dan nog steeds goedkoper is.

Koekie73

Berichten: 2664
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:15

Ik ben wel benieuwd of er een alternatief is dat echt zo goed z’n werk doet als Kurasyn.
Mijn pony loopt echt zoveel losser en fijner met Kurasyn. Hij zit in z’n laatste weken van revalidatie/opbouw na een peesblessure en ik vind echt dat de Kurasyn in deze fase verschil maakt.

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:49

Sorexil of Flexi 4 zijn ook te proberen als alternatief.
Maar als Kurasyn erg goed werkt, zou ik denk ik niet veranderen ...

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:37

Ik geef mijn paarden vanaf 2 weken voor en tijdens dat ik op meerdaagse wedstrijd ga 50ml Sorexil per dag.
Zij lopen dan op wedstrijd ook heel los en krijgen geen spierpijntjes enz
Sorexil is flexi4 maar dan goedkoper :D

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:18

Popstra schreef:
sorexil is een goed alternatief.
hier zit een nog veel hogere dosis curcuma longa in namelijk 25.000 mg samen met Boswelia, Yucca en urtica dioica.
je geeft hier 50ml per dag van rechtstreeks in de mond of over het voer. Mijn paarden lopen hier heel soepel door als we op wedstrijd zijn. de spieren blijven dan ook soepel.

het is de bedoeling je dit in kuurtjes geeft in periodes van intensievere training en wedstrijd net als de Kurasyn. daarom is het ook prijzig.


Boswelia is doping he......

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 20:57

Zie het anders nergens op de officiele lijsten staan.
En het lijkt me sterk aangezien het verkocht word door sportpaarden artsen en gekocht word door wedsyrijdruiters uit vele disciplines

Heb je bronnen?

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 07:34

Boswelia is geen doping ;)

(wordt vaak vergeleken met duivelsklauw, wat wel doping is)

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:32

pardon, idd de 2 door elkaar gehaald..

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:45

Geven jullie Kurasyn ‘s morgens of ‘s avonds?

Werkt het 24u?

In deze link, 2e pagina, lijkt het het effectiefste 2 uur nadat het gegeven is. Is het dan ook de bedoeling het ongeveer 2 uur voor de training/wedstrijd te geven?
https://issuu.com/trmnutrition/docs/ema ... 60x_produc

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 08:48

Ik geef het gewoon elke dag voordat ik weg ga.

Oriotti
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:23

Ik werd geadviseerd om Kurasyn te gaan geven aan mijn paard. Het zou echt een enorm verschil gaan geven, werd gezegd. Ik geef hem al bijna een jaar GlucoPro van Pharmahorse (glucosamine, MSM, hyaluronzuur, collageen) en hier ben ii altijd tevreden over geweest, hij doet het daar super op. Sinds een paar maanden op advies van de dierenarts geef ik hem daarbij Kurkuma met Zwarte peper van Pharmahorse. Als ik de kurasyn vergelijk met wat hij nu krijgt, zitten daar deels dezelfde ingrediënten in en sommige ingrediënten (glucosamine, msm, collageen) juist niet. Dus ik vind het lastig om te bedenken of dit wat nieuws gaat opleveren.

Is er toevallig iemand met advies? Bijvoorbeeld iemand die beide producten kent ?


Ter info;
Mijn paard heeft artrose wat ‘onder controle’ was en waarmee hij prima functioneerde, maar na een blessure van andere aard heeft hij nu met opbouwen best wat moeite met zijn lijf. Hij is 182 cm en dus heeft hij het sowieso altijd al ‘moeilijker’ gehad met z’n lange lijf, maar door zijn blessure was hij heel veel kracht en bespiering kwijt waardoor hij ook meer klachten van zijn artrose kreeg etc.
Hij doet het nu echt super, maar ik merk met opbouwen dat hij toch wat beperkt lijkt in zijn bewegingsvrijheid, m.n. In de linker schouderpartij en achter het zadel.
Ellen Kral komt donderdag weer, zij zal hem hopelijk ook weer een zetje de goede richting in geven. Maar was even benieuwd naar of de Kurasyn echt nog wat kon betekenen

Merylpluche
Berichten: 80
Geregistreerd: 29-03-20

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:31

ik combineer beiden. Ik geef JointPower van HorseFlex (Glucosamine/MSM/Chondroïtine), gestart begin mei. In Juni heeft hij infiltraties gehad in 2 halswervels, kogel en SI gewricht. Sinds juli heb ik de Kurasyn mee opgestart.
Het gaat veel beter maar zeker nog niet ideaal. Ik kan het een beetje vergelijken met wat je zelf beschrijft. Mijn paard is 1m76. Heeft begin 2021 stil gestaan door een blessure maar sindsdien zitten we in een vicieuze cirkel...we krijgen de spieren in zijn toplijn gewoon niet terug, no matter what ik al gedaan heb. Vanaf dit weekend gaat hij fulltime op de wei zodat hij meer natuurlijke beweging krijgt in de hoop dat dit hem gaat helpen ...fingers crossed!

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 17:00

Oriotti schreef:
Ik werd geadviseerd om Kurasyn te gaan geven aan mijn paard. Het zou echt een enorm verschil gaan geven, werd gezegd. Ik geef hem al bijna een jaar GlucoPro van Pharmahorse (glucosamine, MSM, hyaluronzuur, collageen) en hier ben ii altijd tevreden over geweest, hij doet het daar super op. Sinds een paar maanden op advies van de dierenarts geef ik hem daarbij Kurkuma met Zwarte peper van Pharmahorse. Als ik de kurasyn vergelijk met wat hij nu krijgt, zitten daar deels dezelfde ingrediënten in en sommige ingrediënten (glucosamine, msm, collageen) juist niet. Dus ik vind het lastig om te bedenken of dit wat nieuws gaat opleveren.

Is er toevallig iemand met advies? Bijvoorbeeld iemand die beide producten kent ?


Ter info;
Mijn paard heeft artrose wat ‘onder controle’ was en waarmee hij prima functioneerde, maar na een blessure van andere aard heeft hij nu met opbouwen best wat moeite met zijn lijf. Hij is 182 cm en dus heeft hij het sowieso altijd al ‘moeilijker’ gehad met z’n lange lijf, maar door zijn blessure was hij heel veel kracht en bespiering kwijt waardoor hij ook meer klachten van zijn artrose kreeg etc.
Hij doet het nu echt super, maar ik merk met opbouwen dat hij toch wat beperkt lijkt in zijn bewegingsvrijheid, m.n. In de linker schouderpartij en achter het zadel.
Ellen Kral komt donderdag weer, zij zal hem hopelijk ook weer een zetje de goede richting in geven. Maar was even benieuwd naar of de Kurasyn echt nog wat kon betekenen


Kurasyn is wel wat anders dan kurkuma, want er zit veel meer curcumine in (de werkzame stof).

Ik combineer het overigens met MSM+glucosamine.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Alternatief Kurasyn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:41

Ik ben sinds 3 dagen gestart.

Even een tip, hij kost via dochorse nu €66.
Dat is nog veel geld maar echt de moeite waard om te testen.

Ik geef het rechtstreeks met een spuit in haar mond. Ze vindt het lekker.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:25

Kan ik nog iemand blij maken met een nieuw ongeopende fles Kurasyn?

demijordens

Berichten: 16
Geregistreerd: 13-12-17
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:56

Oriotti schreef:
Ik werd geadviseerd om Kurasyn te gaan geven aan mijn paard. Het zou echt een enorm verschil gaan geven, werd gezegd. Ik geef hem al bijna een jaar GlucoPro van Pharmahorse (glucosamine, MSM, hyaluronzuur, collageen) en hier ben ii altijd tevreden over geweest, hij doet het daar super op. Sinds een paar maanden op advies van de dierenarts geef ik hem daarbij Kurkuma met Zwarte peper van Pharmahorse. Als ik de kurasyn vergelijk met wat hij nu krijgt, zitten daar deels dezelfde ingrediënten in en sommige ingrediënten (glucosamine, msm, collageen) juist niet. Dus ik vind het lastig om te bedenken of dit wat nieuws gaat opleveren.

Is er toevallig iemand met advies? Bijvoorbeeld iemand die beide producten kent ?


Ter info;
Mijn paard heeft artrose wat ‘onder controle’ was en waarmee hij prima functioneerde, maar na een blessure van andere aard heeft hij nu met opbouwen best wat moeite met zijn lijf. Hij is 182 cm en dus heeft hij het sowieso altijd al ‘moeilijker’ gehad met z’n lange lijf, maar door zijn blessure was hij heel veel kracht en bespiering kwijt waardoor hij ook meer klachten van zijn artrose kreeg etc.
Hij doet het nu echt super, maar ik merk met opbouwen dat hij toch wat beperkt lijkt in zijn bewegingsvrijheid, m.n. In de linker schouderpartij en achter het zadel.
Ellen Kral komt donderdag weer, zij zal hem hopelijk ook weer een zetje de goede richting in geven. Maar was even benieuwd naar of de Kurasyn echt nog wat kon betekenen



Ik geef die van mij de jointpower + hyaluronzuur van horseflex, na 4 weken geven merkte ik meteen verschil
Ze doet het hier nu al sinds begin dit jaar heel goed op!

Daarnaast krijgt ze voor het rijden de horseware ice-vibe boots om en heeft ze geen last meer van opstart stijfheid!