Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Balancer naast pavo nature’s best?!

 
Profiel   

Ha bokkers,

Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uitkom. Internet al uitgeplozen, adviezen gevraagd… Maar, ik weet het niet.

Mijn forse E-pony merrie van 16 gaat al 3 jaar goed op pavo nature’s best. Ze krijgt minder dan de aanbevolen hoeveelheid, maar doet het hier goed op. Ze is volledig gezond, glanzende vacht en sterke hoeven.

Nu ze weer aan het verharen is, wil ik haar een extra boost geven. Voorheen ondersteunde ik met lijnzaadolie, maar ik merk niet echt verschil. Na goed nazoeken, bleek dat ze naast haar onbeperkte ruwvoer en nature’s best niet de aanbevolen hoeveelheid vitaminen en mineralen krijgt. Hier heb ik verder niet eerder bij stilgestaan, gezien ze blaakt van gezondheid. Maar moet ik dit niet aanvullen met een balancer zoals pavo vital?

Ik twijfel enorm. Zoals ik zei, ze is gezond en happy, maar nu met het verharen kan een extra vitamineboost geen kwaad lijkt me. Wat denken jullie?

Groetjes Titta
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 21:34 



 
Profiel   

Waarom niet, als er een aantoonbaar tekort is in bepaalde vitamines and mineralen? Heb je een idee wat het specefiek is wat ze tekort komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 21:38 



 
Profiel   

Ik zou ook pavo vital geven. Als er al vitamines in natures best zijn toegevoegd, kun je misschien beginnen met een half maatbekertje van pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 22:27 



 
Profiel   

Ik zou ook Pavo Vital geven.
Tijdens het verharen geef ik overigens zeewier bij.
https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... g-zak.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 22:34 



 
Profiel   

Wat komt er uit de hooianalyse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 23:35 



 
Profiel   

Ik geef de Daily Complete van Vitalbix. Laag in suikers, gmo vrij en je hoeft maar weinig te geven om toch aan de dagelijkse behoefte vitamines en mineralen te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 00:23 



 
Profiel   

Ik geef van de Pavo 18plus muesli ook minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Hij krijgt dagelijks zijn schepje Pavo vital. Fijn spul! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 05:05 



 
Profiel   

Hier nu langzaam aan de merriebrok aan het opbouwen, krijgt ook minder dan de dagelijkse aanbevolen dosering, ik geef ook een half bekertje Pavo Vital bij.

En in de periode dat ze nog fanatiek in het werk stond en met bepaalde dingen net ff wat extra's moest hebben naast de Pavo Vital ( ik voerde dan de sportfit bij) en dan kreeg ze wat minder Vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 07:50 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips en adviezen. Hier kan ik zeker wat mee!! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen