Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Sportpaard enorm afgevallen, tip?

 
Profiel   

Dankjewel voor je moed en je compliment <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 11:48 



 
Profiel   

Jaydelini schreef
Ik heb gisteren even een foto gemaakt en ze naast elkaar gehouden. Als je je paard elke dag ziet zie je natuurlijk weinig veranderen, maar ik denk dat we op de goede weg zijn.

Ze kijkt een beetje verschrikt omdat er net een blaffende hond de gang in kwam gerend [ [url=m/gnEomU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind haar er goed uitzien! Zeker in vergelijking met je eerdere foto. Om spieren (verder) op te bouwen zal je de trainingsprikkel misschien meer mogen veranderen. (Afwisseling is hierin vooral belangrijk)

Na een verhuizing aantal maanden geleden en nu is het einde van de winter. (Kost extra energie en stress) Straks gaat het gras weer groeien en de temperatuur omhoog. Houd je paardje goed in de gaten, qua voeding en training zowel fysiek als mentaal.

Nog een vraagje, misschien heb ik er overheen gelezen. Hoe krijgt ze haar ruwvoer aangeboden? Hooinet, slowfeeder, los (en op welke hoogte)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 12:03 



 
Profiel   

Dankjewel voor je bericht!
Ze krijgt haar ruwvoer vanaf de grond aangeboden. We hebben ook een tijd een hooitas geprobeerd, op kniehoogte, maar dit vond ze beduidend minder fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 12:04 



 
Profiel   

Komt wel goed hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 12:12 



 
Profiel   

Daar ziet ze er al een stuk beter uit, mooie glans en niet te mager.

Qua bespiering is de hals wat arm bespierd en lijkt het wat strak vanaf de foto maar dat kan vertekenen door hoe ze staat. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe ze beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 12:51 



 
Profiel   

Ze staat onder behandeling van de fysio en die gaf ook aan dat de hals iets te strak was, dus daar zijn we mee bezig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 13:09 



 
Profiel   

Hele verbetering en wat mag ze blij zijn met jou als eigenaar. Je pakt het super aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 13:30 



 
Profiel   

Dankjewel voor de lieve reactie! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 13:32 



 
Profiel   

Ik heb nog niet eerder gereageerd (er waren al zo veel tips gegeven dat ik weinig toe te voegen had) maar wel alles meegelezen. Maar nu wil ik toch even zeggen dat ze er echt al stukken beter uit ziet dan op die ‘slechtste’ foto! Goed bezig en fijn dat je zoveel hebt kunnen uitsluiten. Nu wat tijd geven en dan komt het vast wel weer goed :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 13:40 



 
Profiel   

Jaydelini schreef
Dankjewel voor je bericht!
Ze krijgt haar ruwvoer vanaf de grond aangeboden. We hebben ook een tijd een hooitas geprobeerd, op kniehoogte, maar dit vond ze beduidend minder fijn!


Super! Goed dat je het uitgetest hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 13:49 



 
Profiel   

Dankjewel voor de lieve en geruststellende reacties allemaal! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 14:45 



 
Profiel   

Op je laatste foto vind ik haar juist mooi op gewicht. Ze hoeft echt niet heel veel dikker, maar moet meer spieren krijgen. Ik zou toch wat meer gaan werken en daarnaast goed blijven voeren. Dan komt het vast wel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 15:39 



 
Profiel   

Jouw paard moet helemaal niet dikker :o . Ik snap dat dat nog heel erg in je hoofd zit omdat je ergens anders vandaan komt, maar je moet nu gaan opletten dat je niet doorschiet de andere kant op hoor.

Gaat ze in mei het land weer op? Dan zou ik zeker het zo laten.

Spieren, die mogen er wel op, maar die kan je er niet aan voeren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 15:50 



 
Profiel   

Idd ik zou een moord doen om m’n paard zo op gewicht te hebben :')

Dus nu vooral richten op spieren maar niet op spekjes. En knappe merrie hoor!

Zal echt aan t hooi hebben gelegen op je oude stal. Als ze snel en veel afvallen pakken ze ook spieren mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 16:59 



 
Profiel   

Ze gaat idd in mei het land op, dat zal haar ook goed doen denk ik :)

We gaan ons richten op meer spieren ipv spekjes.

Bedankt voor de complimenten en meedenkende reacties <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 17:09 



 
Profiel   

Ik heb een jonge merrie, vol energie, die veel geeft en daardoor te snel dun wordt. Na veel proberen, werkt voor haar Havens Endurance 14. Voor mij was belangrijk dat er niet nog veel meer energie in kwam, want dan gebeuren er spannende dingen voor mij :D

Gras werkt bij haar ook goed, maar dat duurt nog even. Ze staat dagelijks op de weide, maar daar zit nu niet veel voedingswaarde in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 10:24 



 
Profiel   

Hi! Ik heb ook de endurance geprobeerd, maar die vond ze niet lekker en werd ze "te" wild van helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 10:44 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ja daar moet je dan 2 kilo per dag van geven en dan geef je veel minder eiwit dan met sojaschroot of erwteneiwit. Ik vond elke 9 dagen een zak comfort van 26 euro dan wel aan de prijs..

2 kilo?? Hoe groot en zwaar is je paard? Want een paard van 600 kilo heeft genoeg aan 1 kilo. En dan doe je dus 18 dagen met een zak. Ik vind dat voor een balancer inclusief ruwvoer toch niet echt prijzig

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 11:34 



 
Profiel   

uudje schreef
Spenk schreef
Ja daar moet je dan 2 kilo per dag van geven en dan geef je veel minder eiwit dan met sojaschroot of erwteneiwit. Ik vond elke 9 dagen een zak comfort van 26 euro dan wel aan de prijs..

2 kilo?? Hoe groot en zwaar is je paard? Want een paard van 600 kilo heeft genoeg aan 1 kilo. En dan doe je dus 18 dagen met een zak. Ik vind dat voor een balancer inclusief ruwvoer toch niet echt prijzig

Het advies is een paard van 600 kg 1-1,5 kg :) dus je kilo klopt maar dat is het minimale. Ik heb zelf voeradvies gevraagd aan hartog en die gaven aan als je paard hard werkt dan op 2 kilo te gaan zitten.

Wanneer je paard dus gewone arbeid verricht en goed op gewicht is en goed in de spieren ja dan zou je met 1 kilo toekunnen.

Maar dan geef ik dus geen comfort maar hartog digest 2x per dag een voerschep met vitaminekorrel. De korrel kost mij €7 euro in de maand en met een zak digest doe ik dan 6 weken dus een €15 in de maand. Vind paardlief ook een stuk beter te pruimen dan de comfort :D

Maar we hadden het hier over een paard die moet aankomen en meer spieren dat ga je natuurlijk niet redden met een kilo hartog comfort. Dat zegt hartog zelf ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:22 



 
Profiel   

Wat een verbetering! Wat krijgt ze nu precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:01 



 
Profiel   

Ze krijgt nu momenteel Action Pellet en Perfomix van Cavalor, gecombineerd met wat losse luzerne (een paar handen per dag)

Pavo Slobbermash met Pavo Topsport gemengd.

Verder wat lijnzaadolie en magnesiumcitraat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:11 



 
Profiel   

Ze ziet er al veel beter uit! Ook nog maar net verhuisd, dus het zal alleen maar beter worden waarschijnlijk. Gewoon lekker met haar aan het werk gaan. Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:30 



 
Profiel   

Dankjewel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:31 



 
Profiel   

Ik had dat alle 3 de paarden terugvielen in gewicht op de cavalor terwijl ze er eerst goed op gingen. Na wat dingen geprobeerd te hebben en mijn hooi getest is heb ik de voermeesters torso gehaald en heel gek, ze zetten mooi aan in spier en massa.
Was ook bezig met losse eiwitten, poeders, kuren enz. Niks ging echt lekker maar nu met dit wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 12:51 



 
Profiel   

Hier met meerdere paarden erg goede ervaringen met Equifyt Zupa, ook paarden die hoger in het bloed staan. En als eiwitpoeder werkte hier erwteneiwitpoeder van bulk powders goed.

Maar fijn dat het de goede kant op gaat! Veel succes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 150 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen