Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard veel te mager

 
Profiel   

Change3x schreef
Ik vraag me altijd af hoe mensen hun paard zo dun kunnen laten worden als ze er dagelijks bij staan te kijken.. Maar beter wat later dan nooit actie ondernemen.

Als je paard nu normaal aankomt zou ik niks bijzonders bijgeven.
Komt hij niet genoeg aan: Pavo Speedibeet, een olierijk voer (zoals Marstall Cornmuesli) en een eiwitsupplement. Kun je allemaal met elkaar mengen uiteraard.


Juist als je je paard elke dag ziet gaat het heel geleidelijk en zie je dat helaas niet zo snel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 16:58 



 
Profiel   

Wat Captain zegt, als het geleidelijk aan gaat valt het minder snel op als zoals nu de hoefsmid het opvalt want die komt maar eens in de zoveel tijd.
Onze fries stond op nieuwjaarsdag met acute longontsteking, die had in 1 nacht tijd een aardige jas uitgedaan, dat valt direct op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 17:01 



 
Profiel   

Ja mijn vorige paard werd na verhuizing ook dunner, dat kan best snel gaan en niet altijd zo snel er weer op.
Bij hem kwam het door stress, hij kon niet wennen aan de nieuwe kudde en ik ging al vrij snel extra voeren, maar doordat de situatie hetzelfde was hielp dat niet.
En dat kost ook tijd, je ziet pas minstens na een aantal weken of het werkt.
Mijne kreeg toen ook nog bronchitis, het wordt meestal zo'n cirkeltje dus het ging best snel.
Gelukkig kon ik hem al snel naar huis halen (we waren bezig stallen te bouwen) dus het is nooit heel erg geworden maar ik snap het wel dat het zo loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 17:50 



 
Profiel   

Updaatje over Bubbles ( en een ander paard)

Bubbles is lekker rustig aan, aan het bijkomen, de ribben zijn nog zichtbaar,
maar veel minder. Ze is happy :D

Ennnn, ze is sinds 3 dagen pleegmama :+:

[ img ]

Ze staat alleen met het veulen en de moeder in de wei, beschermt het veulen. Ze vind het prima dat ze uit de groep is.

Vandaag is er een paard naar stal gekomen, deze stond ook op de vorige stal. Paard is 23, ook veel en veel te mager, zou een spuitje krijgen ;(
Staleigenaresse en stalgenootjes hebben ervoor gezorgd dat het paard weer lekker paard kan zijn *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 22:46 



 
Profiel   

Hey, dit gaat over mijn ezeltjes. Ik weet dat ik het bij paarden heb gezet maar ik vond niets anders. Dus ik heb 2 ezeltjes eentje er van is heel mager de andere is gewoon een goed gewicht de ezels krijgen een light mix(315) korrel van de aveve ik geef mijn magere ezel appart eten dat ik zeker weet dat de andere het niet opeet maar dit werkt niet ik geef hem ook al korrels en hooi bij niets werkt( hij is al ontwormd en hij is gezond) ik ben aan het denken om slobber te geven maar dan weet ik niet welke vitaminen ik er in moet doen die ervoor zorgen dat hij verdikt iemand help aub

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 08:29 



 
Profiel   

Paardjes456: ik zou een nieuw topic starten met je vraag. Zo krijg je niet de aandacht die je vraag nodig heeft, zo verstopt onderaan een oud topic. Je hebt echt een andere vraag met je ezeltjes dan de vraag in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:20 



 
Profiel   

Marita schreef
Paardjes456: ik zou een nieuw topic starten met je vraag. Zo krijg je niet de aandacht die je vraag nodig heeft, zo verstopt onderaan een oud topic. Je hebt echt een andere vraag met je ezeltjes dan de vraag in dit topic.

Ik weet niet hoe ik dit moet doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 09:55 



 
Profiel   

dat staat hier wel
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_ ... n_forum.3F

en je kunt bellen met de ezelshoeve,zij weten heel veel van ezeltjes en kunnen je heel goed helpen.
hun site
https://www.ezelshoeve.nl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen