Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fijn voer om als extraatje te geven

 
Profiel   

Op dit moment ben ik aan het switchen van dagelijks krachtvoer naar voeren met vitaminebrokje.

Ik zoek iets waarvan ze wat meer volume mag hebben, wat ik kan geven als omkoopvoer (voor trailerladen bijvoorbeeld) maar ook om de maandelijkse zandkuur mee te mixen.

Bij voorkeur kan het droog gegeven worden, is het makkelijk verkrijgbaar, betaalbaar en bevat het zo min mogelijk suikers/energie en is volgens paarden smaakvol.

Suggesties?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:42 



 
Profiel   

Als je de zandkuur erdoor wil mixen dan is een slobber vaak fijner, dat eten ze veel beter dan met droge brok.
Ik voer senior priores icm de zandkuren, dat is laag in suiker en wordt hier graag gegeten met psyllium erdoor. Wel direct voeren nadat je de psyllium erdoor hebt gemengd, anders wordt het snot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:56 



 

Slueslimix van Vitalstyle. Kan droog en nat worden gevoerd. Fijn voer maar wel aan de prijs. Ik heb laatst wel 20% korting gekregen door me in te schrijven voor de nieuwsbrief maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 12:57 



 
Profiel   

Mijn paard is dol op Nutrimash van Vitalbix. Dit is een slobber die maar 5 minuten hoeft te weken. Je hoeft maar kleine hoeveelheden te voeren dus een zak gaat lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:06 



 
Profiel   

Rose94 schreef
Mijn paard is dol op Nutrimash van Vitalbix. Dit is een slobber die maar 5 minuten hoeft te weken. Je hoeft maar kleine hoeveelheden te voeren dus een zak gaat lang mee.

Eens! Hier ook nutrimash als extraatje, paard is er gek op.
En het voordeel is inderdaad dat het in 5 minuten al klaar is.

Alleen niet handig voor wat je benoemt met trailerladen, want het is natuurlijk wel slobber, maar de zandkuur zou je er prima doorheen kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:28 



 
Profiel   

Ik zoek echt iets wat ook droog gegeven kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:40 



 
Profiel   

Grasbrok of esparcette eventueel? Kan zowel droog als nat voor met de zandkuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 13:42 



 
Profiel   

Grasbrok (v. Hartog bvb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 14:25 



 
Profiel   

Slueslimix :j dit kan zowel droog als nat worden gegeven. Ik vind het ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 14:51 



 
Profiel   

Idd slueslimix eet mijn enorme kieskeur heel goed! Ik geef t als slobber maar kan idd ook droog gegeven worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 16:19 



 
Profiel   

Subli mineralen bikkels? Die zijn mooi groot en handig te voeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:40 



 
Profiel   

Vitalbix active+ misschien? Of equifyt Green power?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:14 



 
Profiel   

Ik gebruik Subli mineralen Bikkels als beloning :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:51 



 
Profiel   

Ik heb alpengrun muesli van agrobs

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 05:39 



 
Profiel   

Nimmy schreef
Ik zoek echt iets wat ook droog gegeven kan worden.


De Fiberforce van Cavalor misschien?
Wordt droog gevoerd, is gemakkelijk verkrijgbaar, is laag in suiker en zetmeel en is volgens mijn paard lekker. Het is wel niet heel goedkoop, maar nog wel te doen vind ik zelf. Er zit wel een klein beetje melasse in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 08:07 



 
Profiel   

Ik zocht hetzelfde en kwam uit op havens gastro of pavo 18+. Nog steeds 20% s+z, maar ik geef maar 150-200gr per dag. Dan vind ik dat niet zo spannend. Het is goed verkrijgbaar en rond dezelfde prijs (mits je de pavo met 20% korting bij Welkoop kan kopen).

Al het andere wat lager in s+z is, was voor mijn paard niet lekker genoeg. De nutrimash nog wel, maar moet dan weer nat. Qua prijs zijn de andere ook weer voordeliger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 09:09 



 
Profiel   

Eilandje schreef
Nimmy schreef
Ik zoek echt iets wat ook droog gegeven kan worden.


De Fiberforce van Cavalor misschien?
Wordt droog gevoerd, is gemakkelijk verkrijgbaar, is laag in suiker en zetmeel en is volgens mijn paard lekker. Het is wel niet heel goedkoop, maar nog wel te doen vind ik zelf. Er zit wel een klein beetje melasse in.


Voor nu is het deze geworden, die lag bij de lokale voerboer. Ben benieuwd of het bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 15:41 



 
Profiel   

Ik stem ook voor de subli mineralenbrok als beloning. Die zijn echt best handig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen