bitterkruiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunny43
Berichten: 1063
Geregistreerd: 14-06-11

bitterkruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 13:46

Om de darmflora te optimaliseren worden bitterkruiden aangeraden.

Nu zit ik te googlen en kom ik 3 merken tegen ieder met een andere samenstelling van kruiden, dat is toch vreemd?

Adstringa Bitterkruiden: Bramenbladeren, duizendblad, eikenschors, duizendknoop, oregano, zilverschoon, malrove, goudsbloem.

Amara Bitterkruiden: Alsem, rozemarijn, bijvoet, engelwortel, duizendguldenkruid, kalmoes, paardebloemwortels, waterdrieblad, tormentil.

Okapi Bitterkruiden: duizendblad, kweek, bramenbladeren, oregano, venkel, weidekomijn, paardenbloemwortels, neembladeren, bosbessen, eikenschors, alsem, koriander.

De laatste zijn ook een stukje duurder dan de eerste twee. Wie heeft zich erin verdiept?

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:01

Ik heb ze gegeven en ben er niet tevreden over.
Ik houd sowieso niet zo van die mengsels met veel kruiden. Less is more vind ik, Max 2 tot 3 zodat je veel gerichter kan kijken wat werkt en wat gewenst is.
Met name oregano is bijvoorbeeld echt een pittig kruid wat helemaal niet altijd goed valt.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:39

Ik geef wormen kruiden om ook de darmen bitterder te maken. Hierin zit walnootblad, muntblad, bijvoet, tijm en rozenbottel. Sindsdien geen wormen meer gehad en ik voer het nu 2 jaar. Of de darmflora er echt beter van wordt durf ik niet te zeggen. De mest ziet er altijd goed uit