Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

bitterkruiden

 
Profiel   

Om de darmflora te optimaliseren worden bitterkruiden aangeraden.

Nu zit ik te googlen en kom ik 3 merken tegen ieder met een andere samenstelling van kruiden, dat is toch vreemd?

Adstringa Bitterkruiden: Bramenbladeren, duizendblad, eikenschors, duizendknoop, oregano, zilverschoon, malrove, goudsbloem.

Amara Bitterkruiden: Alsem, rozemarijn, bijvoet, engelwortel, duizendguldenkruid, kalmoes, paardebloemwortels, waterdrieblad, tormentil.

Okapi Bitterkruiden: duizendblad, kweek, bramenbladeren, oregano, venkel, weidekomijn, paardenbloemwortels, neembladeren, bosbessen, eikenschors, alsem, koriander.

De laatste zijn ook een stukje duurder dan de eerste twee. Wie heeft zich erin verdiept?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 12:46 



 
Profiel   

Ik heb ze gegeven en ben er niet tevreden over.
Ik houd sowieso niet zo van die mengsels met veel kruiden. Less is more vind ik, Max 2 tot 3 zodat je veel gerichter kan kijken wat werkt en wat gewenst is.
Met name oregano is bijvoorbeeld echt een pittig kruid wat helemaal niet altijd goed valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 13:01 



 
Profiel   

Ik geef wormen kruiden om ook de darmen bitterder te maken. Hierin zit walnootblad, muntblad, bijvoet, tijm en rozenbottel. Sindsdien geen wormen meer gehad en ik voer het nu 2 jaar. Of de darmflora er echt beter van wordt durf ik niet te zeggen. De mest ziet er altijd goed uit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen