Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Inhoud Hartog voerschep

 
Profiel   

Hallo,
Ik heb Hartog comfort gekocht maar heb geen weegschaal op stal. Kan iemand me vertellen wat de inhoud comfort is van de voerschep van Hartog zelf/ hoeveel voerscheppen 1 kilo is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:11 



 
Profiel   

Ligt eraan wat je voert. Een voerschep stenen is een ander gewicht dan een voerschep veren. Zelfde geld voor brok en meusli ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:16 



 

Als het vergelijkbaar is met de grasmix van Hartog, zou er ongeveer 250gr in moeten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:23 



 
Profiel   

Er staat al dat ik Hartog comfort voer toch? Dus hoe je nou bij bakstenen komt .. of het vergelijkbaar is met de grasmix denk ik niet, want bij de comfort zitten de Vitaminpellets er al in.


Laatst bijgewerkt door Lizenlotte op 18-03-23 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:31 



 
Profiel   

Geen idee hoeveel liter het is. Maar ik zat rond de 6/7 liter voor 1 kg comfort (los, niet aangestampt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:33 



 
Profiel   

Zelf even wegen denk ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 16:01 



 
Profiel   

Gewoon een weegschaal mee na stal of schep en voer mee na huis. Verschilt per schep en per soort voer ook al is het vergelijkbaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 16:51 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Gewoon een weegschaal mee naar stal of schep en voer mee naar huis. Verschilt per schep en per soort voer ook al is het vergelijkbaar..

Niks aan toe te voegen, precies dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:18 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Gewoon een weegschaal mee na stal of schep en voer mee na huis. Verschilt per schep en per soort voer ook al is het vergelijkbaar..

Dit is de enige manier waarop je zeker kunt weten dat je de aangeraden hoeveelheid voert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:20 



 
Profiel   

Het idee dat iemand al eens Hartog comfort gewogen heeft in een Hartog voerschep is te ver gezocht?

TS: ik kan je niet helpen want ik voer het niet, maar van de duizenden gebruikers op bokt zal er toch wel iemand zijn die dit eens gewogen heeft?

Staat het trouwens niet op de verpakking?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:22 



 
Profiel   

Nee helaas staat het ook niet op de zak en ik vind op internet echt van alle soorten van hartog het gewicht per liter maar de comfort ontbreekt helaas op hun eigen lijst :( er zal dus idd niks anders opzitten dan een weegschaal meenemen naar stal als er hier niemand is die het al eens gewogen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:27 



 
Profiel   

Of je doet een schep van dat spul in een zakje, neemt het mee naar huis en weegt het daar? :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:52 



 
Profiel   

Ik vind het juist moeilijk doen als ik het thuis zou wegen omdat ik het graag meteen wil voeren en de comfort op stal staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 17:54 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Ik vind het juist moeilijk doen als ik het thuis zou wegen omdat ik het graag meteen wil voeren en de comfort op stal staat.


Een volle voerschep één keer mee naar huis nemen, afwegen (overige voer in een zak oid doen), met een stift afstrepen op de schep bij de hoeveelheid die je nodig hebt, zodat je op stal altijd weet hoeveel voer je in de schep doet. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 18:03 



 
Profiel   

Geef dat paard gewoon een hand of 2-3 van dat spul, veel zal het niet uitmaken of hij de eerste dag wat meer of minder krijgt. Keukenweegschaal mee naar stal de dag erna en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 18:06 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Er staat al dat ik Hartog comfort voer toch? Dus hoe je nou bij bakstenen komt .. of het vergelijkbaar is met de grasmix denk ik niet, want bij de comfort zitten de Vitaminpellets er al in.


Ik had je vraag verkeerd gelezen, excuus. Maar zou gewoon even een klein keuken weegschaaltje meenemen van huis als je naar stal gaat. Dan weet je het zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:29 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Hallo,
Ik heb Hartog comfort gekocht maar heb geen weegschaal op stal. Kan iemand me vertellen wat de inhoud comfort is van de voerschep van Hartog zelf/ hoeveel voerscheppen 1 kilo is?


Zoveel gedoe is een weegschaaltje meenemen toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 08:38 



 
Profiel   

Van de senior is een normale voerschep aangedrukt vol zo'n 200 gram. Geen idee of het met elkaar vergelijkbaar is qua type voer. Ik heb bij de paarden zo'n kleine platte keukenweegschaal staan. Misschien een tip om aan te schaffen, dan heb je nooit meer gedoe met hoeveelheden en zo duur zijn ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:04 



 
Profiel   

Ik heb idd ook zo'n plat weegschaaltje en heb die vandaag meegenomen naar stal, want nee het is niet te veel moeite om een weegschaaltje mee te nemen maar het was gewoon dat ik gisteren op stal was en het graag meteen wou voeren en toen het rare idee kreeg dat er ms iemand hier was die me het gewicht van een volle schep kon vertellen, maar dat is dus te ver gezocht begrijp ik. Mocht iemand anders in de toekomst dezelfde vraag hebben dan kan ik nu het antwoord geven; 1 volle iets aangedrukte schep hartog comfort weegt idd 250 gram, 1 kilo is in de emmer
7 liter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 16:28 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
Ik heb idd ook zo'n plat weegschaaltje en heb die vandaag meegenomen naar stal, want nee het is niet te veel moeite om een weegschaaltje mee te nemen maar het was gewoon dat ik gisteren op stal was en het graag meteen wou voeren en toen het rare idee kreeg dat er ms iemand hier was die me het gewicht van een volle schep kon vertellen, maar dat is dus te ver gezocht begrijp ik. Mocht iemand anders in de toekomst dezelfde vraag hebben dan kan ik nu het antwoord geven; 1 volle iets aangedrukte schep hartog comfort weegt idd 250 gram, 1 kilo is in de emmer
7 liter.


Jammer dat ik dit nu pas lees, anders had ik je kunnen vertellen dat 4 flinke scheppen comfort 1 kilo is. Je had misschien beter hartog zelf een berichtje kunnen sturen, want die hadden je heel snel antwoord gegegeven. Hopelijk is jou paardje net zo dol op de comfort als mijn paarden. Ze doen het er enorm goed op. En ik ben super blij met dit mooie product.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen