Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Sportpaard mag meer pit/energie, welk voer of supplement?

 
Profiel   

Roulette_ schreef
Bespiering is goed, paar weken geleden bij de DA nog complimenten over gekregen zelfs (Jaarlijkse check-up, alles was goed).
Thanks voor de tip, ga me eens verdiepen in haver als optie.

Punz, dank voor het meedenken. Het brave en nuchtere is haar karakter, daar is ze niet in veranderd. Ook qua ‘go’ is ze niet achteruit gegaan, ik ben meer van haar gaan vragen omdat ons niveau omhoog is gegaan en met wat meer ‘go’ vanuit haar kant is het allemaal net wat makkelijker en fijner rijden.
Voorlopig zie ik nog geen reden om cushing te testen, ik herken haar -gelukkig- niet in de andere symptomen.



Ik zou PPID niet zomaar uitsluiten hoor :n 15% van de paarden boven de 15 jaar heeft PPID dacht ik. Hier ook enkel wat vage symptomen, maar hij bleek toch een hoge waarde te hebben. Nu staat hij al twee jaar op Prascend en is hij echt super verbeterd, ook qua conditie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:00 



 
Profiel   

Misschien een andere vitamine brok proberen dan Vitalbix.

Mijn pony's kwamen geen B proef door op Vitalbix.
Terwijl ze op Equilin t/m ZZ nivo lopen, mendurace wedstrijden en afgelopen weekeind na 4 proeven vaardigheid op een kampioenschap nog lang niet leeg waren.

En ik zou PPID wel in je achterhoofd houden, het kan er echt ongemerkt in sluipen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:08 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Eens met Sky.
Ik vind 4-5 dagen rijden echt pittig. Heb je haar nooit losjes aan de longe of doe je een rustig buitenritje?


Pittig? Bij 4 dagen al? Ik longeer nooit meer, losjes aan de longe heeft voor ons bijvoorbeeld geen meerwaarde bovenop de vrije beweging dus dat is een vrije dag of alleen losrijden knder het zadel. Maar 5 dagen rijden betekent niet 5 dagen intensief, wij rijden soms 4, soms 5 en soms 6 dagen. Dat kan 2 keer alleen losrijden zijn, 2 keer zwaarder trainen en nog een buitenrit. Maar buitenrit is ook rijden, dus ik zeg dan ook bijv 6 dagen rijden, terwijl het een buitenrit is, een stapritje en 2 keer alleen losrijden. Dan heb je maar 2 keer intensief getraind in een week.

Ik zou idd nog wat voer proberen, ts. Vitalbix hebben wel meer mensen ervaring mee dat paarden er te weinig aan hadden als ze moesten werken. Pas als dat allemaal geen verschil maakt kan je nadenken over minder gaan doen. Maar vind dat erg vroeg om nu al te roepen, terwijl het enige wat je vraagt iets meer energie is. Zat paarden die wat meer nodig hebben zodra ze wat zwaardere trainingen krijgen. Hoewel ik moet zeggen dat het hier altijd een stuk beter gaat zodra ze weer de wei op gaan. Zo einde van de winter gaat er hier aardig wat energie in het verharen zitten en is het weer gewoon irritant haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:12 



 
Profiel   

Klinkt misschien gek, maar krijgt ze ook genoeg rust? Ik had een waar manegepaard in het verkeerde lichaam en kon voeren wat ik wilde, maar toen ik haar verplaatste naar een stal zonder rennende en spelende kinderen leefde ze opeens op. De drukte van de vorige stal putte haar schijnbaar dusdanig uit mentaal dat ze ook weinig fut meer had om te gaan werken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen