Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

pavo fibrebeet

 
Profiel   

omdat het precies Pasen is en de komende dagen geen antwoord van pavo verwacht toch even hier de vraag.

weet iemand hoelang je de fibrebeet geweekt mag laten staan?

gaat er om of ik het klaar kan zetten op stal dat iemand anders het kan geven.

alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:46 



 
Profiel   

Dat hangt van de temperatuur af. 24 uur van te voren klaarzetten als het overdag 35 graden is, is niet per se aan te raden.
Maar normaalgesproken kan je het de avond tevoren wel klaarzetten zodat iemand het de volgende ochtend/middag/avond kan voeren.
Op hele hete dagen is het beter om het wat korter van te voren te weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:54 



 
Profiel   

Toevallig laatst een mail van een voedingsconsulente van Pavo gehad. Je kan het max 12-15 uur geweekt bewaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:23 



 
Profiel   

Hier maak ik dit s avonds klaar voor de volgende ochtend. Dan staat het in de nacht in huis. Dan staat het vaak ook tussen de 10 en 12 uur. Het ruikt Dan nog prima en pony eet het met smaak op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:32 



 
Profiel   

dankjewel! blij met de antwoorden :)

en inderdaad logisch dat met 35graden je even anders moet inplannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:57 



 
Profiel   

rocky_1995 schreef
Hier maak ik dit s avonds klaar voor de volgende ochtend. Dan staat het in de nacht in huis. Dan staat het vaak ook tussen de 10 en 12 uur. Het ruikt Dan nog prima en pony eet het met smaak op.


Same here! Soms maak ik het 's avonds ook al klaar voor de lunch de volgende dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 15:09 



 
Profiel   

S winters enzo zet ik het gerust voor twee dagen klaar, een beetje krenterig met het water doen. Dan kan de volgende dag er nog een klots koud water bij gedaan worden door degene die het geeft, maar alles is al wel uitelkaar gevallen dus het hoeft dan niet meer te weken.

S zomers gaat dit niet, dan gaat het na een dag ruiken en eet mn paard het ook niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 15:28 



 
Profiel   

Ik zet het in de winter ook de dag ervoor klaar, doe ik inmiddels ruim 4 jaar, nooit problemen mee gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 15:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen