Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitalbix balance+ meusli

 
Profiel   

Mijn paarden krijgen al jaren de producten van vitalbix en ze doen het daar super op.
Nu zag ik dat ze een nieuw soort hebben.

Mijn oudere merrie die met pensioen is krijgt alleen de balancer. Mijn jonkie die spelenderwijs wat doet krijgt de balancer aangevuld met een beetje active. En mijn rijpaard krijgt de active.

Nu begrijp ik dat de balance+ meusli kwa energie tussen de balancer en de active in zit. Theoretisch zou dat dus een geschikt product zijn voor mijn jonkie.

Maar il vind het ook ideaal dat de basis de balancer is en voor meer energie voeg ik wat active toe.

Wie heeft het nieuwe voer ook al gezien en wat vinden jullie er van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 18:35 



 
Profiel   

Dit ziet er super mooi uit! Ik kan alleen de complete samenstelling nergens vinden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 18:43 



 
Profiel   

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik voer mijn paard de balancer + active. Dat zou dan betekenen dat ik niet meer hoef te mixen. Klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:03 



 
Profiel   

Het is in principe een volledig voer, zeggen ze in het verkooppraatje. Maar ik wil wel heel graag de samenstelling en dus de macro’s/micro’s/eiwitgehalte etc zien voor dat geld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:05 



 
Profiel   

Ik heb heel lang Vitalbix gevoerd, maar was nooit zo tevreden over de Active muesli oa vanwege de samenstelling. Nu al ruim een jaar overgestapt op Equifyt/Agrobs met daarbij de Equilin balancer.

Vandaag heb ik op Equiday wel even naar deze muesli gekeken, maar was niet zo van onder de indruk.
Ik vind de reclame dat je er weinig van moet geven best wel misleidend. Als je paard redelijk intensieve arbeid verricht, moet je best nog wel wat geven als je wilt dat ze genoeg vitamines binnen krijgen of alsnog een balancer erbij geven. En de prijs per zak is best behoorlijk.
Voordeel van Vitalbix is dat het wel op veel plekken te krijgen is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 19:31 



 
Profiel   

Dit is wat er op het proefzakje staat;

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:00 



 
Profiel   

Dankjewel! Ik mis het magnesiumgehalte… dat vind ik best een belangrijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 20:51 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit is wat er bij Vitalbix op de site staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 21:04 



 
Profiel   

Ohh super dankje! Heb me echt scheel gezocht maar blijkbaar niet goed genoeg dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 06:13 



 
Profiel   

Ginam schreef
Ik heb heel lang Vitalbix gevoerd, maar was nooit zo tevreden over de Active muesli oa vanwege de samenstelling. Nu al ruim een jaar overgestapt op Equifyt/Agrobs met daarbij de Equilin balancer.

Vandaag heb ik op Equiday wel even naar deze muesli gekeken, maar was niet zo van onder de indruk.
Ik vind de reclame dat je er weinig van moet geven best wel misleidend. Als je paard redelijk intensieve arbeid verricht, moet je best nog wel wat geven als je wilt dat ze genoeg vitamines binnen krijgen of alsnog een balancer erbij geven. En de prijs per zak is best behoorlijk.
Voordeel van Vitalbix is dat het wel op veel plekken te krijgen is :)

Vind je 900 gram veel voor een muesli als een paard intensief gereden word? Gemiddelde muesli's geef je 3 kilo van bij intensieve arbeid. En volgens mij hoef je er geen extra balancer dan bij te geven hoor. Lees dat ook nergens op de side. Ook bij equiday hadden ze het daar niet over. Ben jij niet in de war met de nieuwe muesli's van vitalstyle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 15:03 



 
Profiel   

Ik vond de muesli van vitalbix er erg goed uitzien, met lekker veel vezels, en wat ik best wel belangrijk vind, geen luzerne en laag in suiker en zetmeel. Het proefzakje werd goed gegeten, en als het straks te koop is wik ik graag eens een zak proberen om te kijken hoe de paarden het er op doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 15:06 



 
Profiel   

Mijn pony vond het proefzakje heerlijk, bak werd helemaal uitgeslikt :D . Hij mag geen luzerne en ben wel tevreden waar ik nu op sta, maar mocht hij dat opeens niet meer willen eten ga ik deze proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 15:23 



 
Profiel   

uudje schreef
Ginam schreef
Ik heb heel lang Vitalbix gevoerd, maar was nooit zo tevreden over de Active muesli oa vanwege de samenstelling. Nu al ruim een jaar overgestapt op Equifyt/Agrobs met daarbij de Equilin balancer.

Vandaag heb ik op Equiday wel even naar deze muesli gekeken, maar was niet zo van onder de indruk.
Ik vind de reclame dat je er weinig van moet geven best wel misleidend. Als je paard redelijk intensieve arbeid verricht, moet je best nog wel wat geven als je wilt dat ze genoeg vitamines binnen krijgen of alsnog een balancer erbij geven. En de prijs per zak is best behoorlijk.
Voordeel van Vitalbix is dat het wel op veel plekken te krijgen is :)

Vind je 900 gram veel voor een muesli als een paard intensief gereden word? Gemiddelde muesli's geef je 3 kilo van bij intensieve arbeid. En volgens mij hoef je er geen extra balancer dan bij te geven hoor. Lees dat ook nergens op de side. Ook bij equiday hadden ze het daar niet over. Ben jij niet in de war met de nieuwe muesli's van vitalstyle?


Ja dat vind ik veel, maar ik heb vrij sobere paarden die niet veel voer nodig hebben naast onbeperkt hooi. Ik kan mij niet herinneren dat ik ze ooit 3 kg voer heb moeten geven. Ook niet als ik volop endurance rij :)
Daarnaast kost deze muesli bijna 36 euro voor 22 kg. Bij 900 gram per dag is dat best prijzig. Het argument dat je er minder van moet geven en het dus niet veel duurder is, gaat dan ook niet op :+

Als je ze minder dan de aangeraden hoeveelheid geeft, krijgen ze ook niet de aangeraden hoeveelheid vitamines/mineralen binnen. Een van mijn paarden heeft hierdoor een keer een tekort gehad toevallig ook toen ze vitalbix kreeg. Dus sindsdien ben ik hier bij elk voer vrij alert op. Als ik minder dan de aangeraden hoeveelheid voer dan geef ik er een balancer bij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 16:15 



 
Profiel   

@Ginam. Ja als je minder dan de aangeven hoeveelheid geeft dan kan je inderdaad beter een balancer bij geven. Maar eerlijk heb ik nog nooit een muesli meegemaakt waar je maar 900 gram van hoeft te geven als je volop in de sport zit. Of je geeft dan inderdaad te weinig. Het minste wat ik ooit aan een muesli heb gezien is 1,5 kilo en dat is dan voor recreatie paarden. Maar sobere rassen hebben naar verhouding vaak weer minder nodig inderdaad dan bijvoorbeeld een kwpn.ik heb zelf fjorden en hebben ook niet veel nodig, en zit dan ook niet in de sport. Die van mij hebben dan genoeg aan een halve kilo ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 19:20 



 
Profiel   

Ik heb het even opgezocht want het idee leek me wel fijn, maar voor lichte arbeid zou ik al 600 gram moeten voeren. Dat vind ik best veel ja, omdat die nu 2 handjes brok per keer krijgt. Ik zocht iets met meer vitamines en mineralen, maar dan kan ik beter de gewone balancer gaan voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:20 



 
Profiel   

uudje schreef
@Ginam. Ja als je minder dan de aangeven hoeveelheid geeft dan kan je inderdaad beter een balancer bij geven. Maar eerlijk heb ik nog nooit een muesli meegemaakt waar je maar 900 gram van hoeft te geven als je volop in de sport zit. Of je geeft dan inderdaad te weinig. Het minste wat ik ooit aan een muesli heb gezien is 1,5 kilo en dat is dan voor recreatie paarden. Maar sobere rassen hebben naar verhouding vaak weer minder nodig inderdaad dan bijvoorbeeld een kwpn.ik heb zelf fjorden en hebben ook niet veel nodig, en zit dan ook niet in de sport. Die van mij hebben dan genoeg aan een halve kilo ongeveer.

Dit is toch ook helemaal geen ''sportmuesli''? Het energiegehalte is mega laag dus energie haal je er niet echt uit. Dat geeft ook niet maar dit is een muesli die gewoon vergelijkbaar is met producten zoals Pavo inshape (hoef je ook maar 800 gram per dag van de te geven) en subli heeft ook zoiets.

Er zijn genoeg paarden die volop in de sport zitten op enkel een vitaminebrok.

Voor sport hebben ze active plus bij vitalbix als je energie nodig hebt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:23 



 
Profiel   

Ziet er wel mooi uit. Fijn dat ze steeds meer producten maken zonder luzerne. Zelf vind ik het fijner om het voer zelf te mengen. Ik heb 4 paarden en ze hebben allemaal wel hun eigen voerbehoeften. Maar als je een paard hebt wat het hier goed op doet, dan is het natuurlijk wel zo handig.

Ik denk dat het een kwestie is van proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:59 



 
Profiel   

uudje schreef
@Ginam. Ja als je minder dan de aangeven hoeveelheid geeft dan kan je inderdaad beter een balancer bij geven. Maar eerlijk heb ik nog nooit een muesli meegemaakt waar je maar 900 gram van hoeft te geven als je volop in de sport zit. Of je geeft dan inderdaad te weinig. Het minste wat ik ooit aan een muesli heb gezien is 1,5 kilo en dat is dan voor recreatie paarden. Maar sobere rassen hebben naar verhouding vaak weer minder nodig inderdaad dan bijvoorbeeld een kwpn.ik heb zelf fjorden en hebben ook niet veel nodig, en zit dan ook niet in de sport. Die van mij hebben dan genoeg aan een halve kilo ongeveer.


Volgens mij kun je recreatiepaarden in principe makkelijk hun energie uit volledig hooi laten halen (tenzij het slechte kwaliteit is). Een balancer zou je erbij kunnen geven als je niet precies de samenstelling van je hooi kent. Andere dingen zoals muesli en biks is voor dressuur en recreatiepaarden volgens mij vaak overbodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 09:22 



 
Profiel   

Ik heb er toevallig vandaag informatie over gekregen. Zoek voor mijn ZZL paard een voer zonder granen en zonder luzerne. Kreeg een heel uitgebreid antwoord waarin al mijn vragen beantwoord worden.

Volgens de mail moet ik 8 weken lang 900 gram voeren om alle gehaltes weer recht te zetten en daarna 770 gram.

Ik voer nu horsfood graanvrij + Pavo vital. Deze maak ik eerst op, Voer de proefzakjes een keer om te kijken of hij het eet.

Ik zou met de Balance + ook goedkoper uitzijn met de horsefood+pavo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 20:58 



 
Profiel   

Ik volg even mee, ben wel benieuwd naar iedereens ervaringen.
Heb net een nieuwe zak daily gekocht, maar zou daarna misschien wel over willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:02 



 
Profiel   

Wij voeren nu ook Horsefood Graanvrij + Pavo Vital maar wil ook overstappen op deze nieuwe muesli. Ziet eruit als een erg goed, compleet voer. Ik heb paarden staan met veel energie, dus hoef er niet veel van te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 11:28 



 
Profiel   

Change3x schreef
Wij voeren nu ook Horsefood Graanvrij + Pavo Vital maar wil ook overstappen op deze nieuwe muesli. Ziet eruit als een erg goed, compleet voer. Ik heb paarden staan met veel energie, dus hoef er niet veel van te geven.


Grappig dat je hetzelfde voert. De ruin die er op staat eet de graanvrij niet graag. Ben bang door de luzerne.
De 18e is het te bestellen, denk dat ik dat maar meteen doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 12:08 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Balance + muesli, als het goed is vanaf vandaag leverbaar toch?
De muesli spreekt me wel erg aan, geef al jaren met de tevredenheid Vitalbix aan mijn sportmerrie.

Ik heb mijn 3 paarden (4, 18 en 34 jaar) sinds kort alle drie op de Vitalbix, Active+/ DC / Fibermix.
(Daarnaast voer ik nog Fibrebeet+Fibrenuggets voor mijn ouwetje erbij)

Was juist blij dat ik ze nu alle 3 op ongeveer 'hetzelfde' voer had staan, dus ga niet gelijk over op de nieuwe muesli.

Maar ben wel heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 09:55 



 
Profiel   

Ik volg ook even voor de ervaringen.

Ik voer nu de DC Timothee, Natural Balance van Havens en de Fiber Mix +

Maar dit lijkt me handiger straks als mijn voorraad op raakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 10:40 



 
Profiel   

Hier ook besteld. Ben heel benieuwd!
Voer al jaren van Vitalbix :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-23 10:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen