Vitalbix balance+ meusli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 16:01

Ik ‘breek’ ook even in! Ik voer nu deze muesli vanaf april en ik ben onwijs tevreden! Ik rij mijn kwpn-er op Zniveau en train gemiddeld. Hij is erg kieskeurig, laat de meeste balancers staan, maar dit is toch wel een schot in de roos! Genoeg energie, glimt als een spiegel en voor het eerst in jaren geen mok!
Ik was erg sceptisch, maar ben erg tevreden!

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:59

Ik voer het nu een halfjaar en hij eet het redelijk goed.

Nu valt het me op dat hij qua bespiering op zijn achterhand er zeker niet mooier van is geworden. Hebben meer paarden hier last mee?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:08

Hier geen last van. Merrie doet het beter dan ooit, uiteraard door een combinatie van voer, training en de nodige aanvullende supplementen.

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:09

Change3x schreef:
Hier geen last van. Merrie doet het beter dan ooit, uiteraard door een combinatie van voer, training en de nodige aanvullende supplementen.


Hoeveel voer jij per dag?

Hij doet het verder ook echt super goed, maar het viel me vandaag voor het eerst op. Misschien toch wat last van de rui. Ik kijk het eens een weekje aan.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:13

Ik voer 250gram per dag met aanvullend pavo vital.

Het zou best kunnen dat door de wisseling van seizoenen je paard even wat extra ondersteuning nodig heeft. :j

Tassszaza

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-06-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:31

PSvanLot schreef:
Change3x schreef:
Hier geen last van. Merrie doet het beter dan ooit, uiteraard door een combinatie van voer, training en de nodige aanvullende supplementen.


Hoeveel voer jij per dag?

Hij doet het verder ook echt super goed, maar het viel me vandaag voor het eerst op. Misschien toch wat last van de rui. Ik kijk het eens een weekje aan.


Hoe gaat het met de bespiering van je paard?
Mijn merrie heeft ook minder bespiering gekregen op de achterhand, niet aan gedacht dat dit door vitalbix zou kunnen komen...
Voer de balance+ nu ongeveer een jaar aan Haf en Kwpn, daarvoor active voor de Kwpn en de daily voor de Haf.
Met active of de balancer merk ik eigenlijk geen verschil in energie. Wel hebben ze allebei! veel jeuk, al maanden.
Ik ga overstappen naar ander voer. Agrob ben ik nu aan het proberen, maar daar is de Kwpn kieskeurig op.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:50

Ik voer de Balance + aan mijn haflinger sinds een klein jaartje nu, die heeft ZE maar geen extra jeuk. Voerde hiervoor een balancer van Marstall, dus totaal ander product.

Die van mij doet het er top op. Zit vol energie, is ontzettend bijgekomen het laatste jaar door verandering van ruwvoer en dus het krachtvoer. Is een erg moeilijke pony qua voeren, want ZE, darmproblemen, maar ook PPID en insuline resistent. Ben dus heel blij dat ik iets heb gevonden wat ze eet (niet van harte maar het komt op) en waar ze het goed op doet.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 22:58

Ik heb een proefverpakking besteld. Ga verhuizen daar moet je zelf brok regelen. Ben heel benieuwd naar de muesli. Ze is heel kieskeurig.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 12:51

Ik ben ook van plan om over te stappen op de balance+ mueslie.
Maar wacht nog even, heb nog voorraad DC + Active+

Mijn jong paard 4 jaar ziet er wel echt super uit, mooi dun glanzend in zijn vacht.

Hij jeukt alleen wel ook veel, maar heb idee dat niet door voer komt.
Maar misschien door suikers, in hooi zit dit jaar ook veel suikers hoor ik overal.

Glossy227
Berichten: 170
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Scheemda

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 16:41

Ik voer het nu een poosje maar merk dat ze hier duidelijk niet genoeg aan heeft ondanks dat ze na elke training 500gram agrobs alpengrun mash met 25gram sojaschroot krijgt en daarnaast ook dagelijks lijnzaadolie.
Ik ga dus toch weer terug naar pavo care4life daar deed ze het veel beter op.

Gaat overigens wel om een 14 jarige quarter die flink in training staat

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Vitalbix balance+ meusli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:11

Hier ook nog steeds erg tevreden! Paard ziet er goed uit en is mentaal zoveel stabieler geworden. Vd winter heel even op ander voer gehad en meteen weer zo onrustig. Gauw weer terug gezet en weer beter dan ooit! Paard loopt gemiddeld 40km per week in het bos en 2x in de bak.