Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk graasmasker?

 
Profiel   

Voor mijn paard met overgewicht gaat weer bijna het weideseizoen beginnen. Dit jaar ga ik voor het eerst met een graasmasker werken.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, er is zo extreem veel te koop.

Aangeraden is me de Thinline flexible Filly Slow Feed. https://www.paardeerlijk.nl/a-57191805/ ... escription

Maar is deze echt zoveel beter dan een andere? De prijs is er in ieder geval wel naar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:06 



 
Profiel   

Ja, ik ben heel tevreden over de Thinline. Andere graasmaskers gaven mijn merrie schuurplekken op de neus en lippen.
Hij moet wel even juist worden afgesteld, dat had ik eerst niet en toen at ze vaak via de zijkant ipv door het gat.
Het enige probleem af en toe is dat ze hem afkrijgt, dus dan vlecht ik er een stuk manen overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:12 



 
Profiel   

Pieneappel schreef
Ja, ik ben heel tevreden over de Thinline. Andere graasmaskers gaven mijn merrie schuurplekken op de neus en lippen.
Hij moet wel even juist worden afgesteld, dat had ik eerst niet en toen at ze vaak via de zijkant ipv door het gat.
Het enige probleem af en toe is dat ze hem afkrijgt, dus dan vlecht ik er een stuk manen overheen.


Thanks, ze zien er ook wel erg goed uit en het verhaal erbij is goed. Ik moet hem aan het halster maken zie ik.

Vind de maat wel wat moeilijk. Best een grof hoofd voor een KWPNer, maar niet extreem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:15 



 
Profiel   

Ik ben heel erg tevreden met de thinline. Prijs was het voor mij helemaal waard.
Mijn merrie kreeg ook van goedkopere graasmaskers schuurplekken.
Met de thinline staat ze net zo relaxed als zonder masker te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:15 



 
Profiel   

Ik ben juist heel blij met het das pferd im blick masker. Juist omdat ik er inleg platen in kan leggen voor minder of meer te kunnen laten eten.
Dit is tot nu toe het enige masker waar ik het echt goed mee kan reguleren en ze mooi slank blijven.
Wel zit er her en der bont om de schuur plekken weg te houden, maar het werkt hier prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:19 



 
Profiel   

Haha ik heb de thinline vorig jaar gekocht. 100 euro ofzo kosten dat ding. Mijn paard kreeg er (schaaf) wonden van. Ding afgedaan zodat wonden konden genezen en uiteindelijk helemaal omringd met bontjes. Behalve de onderkant en daar kwam ik na 2 dagen weer achter. Weer een schuurwond. Uiteindelijk dat ding ik de hoek gegooid en die zomer niet meer gebruikt. Dit jaar weer nieuwe poging maar dan wel met ook een bontje onder de kin. Belachelijk eigenlijk voor die prijs. Nooit meer dat ik deze ga kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 21:51 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Haha ik heb de thinline vorig jaar gekocht. 100 euro ofzo kosten dat ding. Mijn paard kreeg er (schaaf) wonden van. Ding afgedaan zodat wonden konden genezen en uiteindelijk helemaal omringd met bontjes. Behalve de onderkant en daar kwam ik na 2 dagen weer achter. Weer een schuurwond. Uiteindelijk dat ding ik de hoek gegooid en die zomer niet meer gebruikt. Dit jaar weer nieuwe poging maar dan wel met ook een bontje onder de kin. Belachelijk eigenlijk voor die prijs. Nooit meer dat ik deze ga kopen


Dat is dus waar ik een beetje bang voor ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:06 



 
Profiel   

Thinline, met bontjes. Maar voor mij nooit meer anders
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:09 



 
Profiel   

Het is allemaal niks, ik heb meestal de Best Friend losse korf, en smeer iedere dag madam haar kin en kaaklijn waar de korf langs komt in met Sudocrem. Inderdaad ook met bontjes.
Vorig jaar de thinline geprobeerd maar niet genoeg tijd gehad om haar er goed aan te laten wennen, toen moest ze de kliniek in voor een operatie, gevolgd door 6 weken stalrust, daarna was het grootste deel van het gevaarlijke seizoen al weer voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:10 



 
Profiel   

Ja wat een drama met dat ding. Je hebt ook nog deze maar daar heb ik geen ervaring mee. En is nog duurder, echt belachelijk die prijzen
https://www.google.nl/search?q=graasmas ... WTOS41-WHM

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:11 



 
Profiel   

Saaams schreef
Thinline, met bontjes. Maar voor mij nooit meer anders
[ [url=m/s6btiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen waar je de bontjes hebt gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:13 



 
Profiel   

xAnthea schreef
Saaams schreef
Thinline, met bontjes. Maar voor mij nooit meer anders
[ [url=m/s6btiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen waar je de bontjes hebt gekocht?


Hele vracht bij de welkoop. :+ (toen waren ze nog goedkoper..)
Zodat ik na regen kan wisselen.


https://www.welkoop.nl/waldhausen-onder ... t-_1218907

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:15 



 
Profiel   

Je hebt ook bontjes met klittenband. Vind ik zelf wat fijner vooral voor de zijkanten van t halster

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:17 



 
Profiel   

michelle933 schreef
Je hebt ook bontjes met klittenband. Vind ik zelf wat fijner vooral voor de zijkanten van t halster


Die van mij heeft klittenband.
Of bedoel je iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 22:22 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd simpele graasmaskers waar ik zelf een bontje aan vast zet en waarbij ik het gaatje meestal iets groter maak.
Dat werkt hier tot nu toe perfect. Geen schuurplekken, en zo hoef ik ook geen halster om te doen want daar hou ik niet zo van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 06:25 



 
Profiel   

Voor mijn shet heb ik nu een simpele graaskorf van harrys horse gekocht. Zal het beleven hoe het werkt.
De Thinline heb ik ook gezien, maar vindt het veel geld voor een stukje plastic :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 06:53 



 
Profiel   

Ik heb de muzzle air van harrys horse. Die bleef goed zitten en geen schuur plekken.

Het jaar ervoor had ik die van qhp. Die kregen ze af en wel schuur plekken. Daar had ik zelf bontjes aan gelijmd.

Beide maskers zien er hetzelfde uit, maar blijkbaar zit er toch een verschil in pasvorm in.

Mijn andere paard krijgt graasmaskers sneller af dan om, dus daar weet ik nog steeds niet goed raad mee :=


[ img ]

De Qhp met bontjes er aan gemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 06:54 



 
Profiel   

Ik gebruik ook al jaren een simpele, wel een met gaten rondom de neusgaten! https://www.ej.nl/graasmasker-harry-s-h ... 9QQAvD_BwE
Ik heb er 2 te hangen 1 met het originele gat en een waar ik het gat wat groter heb gemaakt.
Als mijn pony hem net weer op heeft gebruik ik wel eens bontjes tegen schuren: https://www.ej.nl/halster-bontjes-epple ... pMQAvD_BwE
Maar als het mogelijk is haal ik ze er af, wat Saams zegt met regen zuigen ze vol water en ik vind het ook warm.
Op het kopstuk heb ik dit altijd: https://www.horsetopshop.com/products/w ... EkQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:13 



 
Profiel   

Ik heb de thineline en die werkt voor de mijne goed. Wel een bontje op de neus.
Van de greenguard kreeg zij schuurplekken.
De muilkorf van kon zij niet eens mee eten. Hopeloos gefrustreerd.

Mijn andere merrie wet overal mee. Die red zich al snel en krijgt ook nergens plekken van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:24 



 
Profiel   

[ img ]
https://www.agradi.nl/flexi-grazer-muil ... JIQAvD_BwE

Super blij met deze! Er zit een veiligheidshalster met klittenband sluiting aan. Ik heb zelf bontjes genaaid bij de neus en kin. Ook heb ik de opening bij de neusgaten groter gemaakt. Het plastic is makkelijk te bewerken met een figuurzaagje. Graasmasker gaat al 3 jaar mee en echt 0,0 slijtage aan masker (of paard :D )

Heb ook de easy grazer geprobeerd maar kopstuk is niet aan te passen en 0,0 ergonomisch. Bontjes/neopreen laat zo los bij spelen met ander paard. En uiteindelijk binnen 2 weken naden gesprongen toen hij ergens achter bleef haken. Allemaal wel weer te repareren maar totaal niet praktisch dus.

De diverse zwarte “stoffen” graasmaskers gaven hier op stal bij veel paarden schuurplekken. Het kopstuk is makkelijk af te schuren en ik vind ze te warm bij de neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 07:55 



 
Profiel   

Ik heb een greenguard voor mijn shet. Eerder gewoon de goedkopere varianten gehad, maar die vond zij niet fijn. Bij deze komt ze zelf aanlopen als ik hem pak en duwt haar neus erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:00 



 
Profiel   

Die van Harrys horze heeft een groter gat. Voor het aanleren zeker fijner.
Voorheen ging die tot XXL, nu helaas niet meer, dus toen moest ik op zoek naar een ander.

Pherd im blick was hier een te lomp geval.
de Thinline te snel kapot
Shires past wel en ook redelijk tevreden mee.
Hij heeft nu een oud model van imperial riding. Maar vooral baal ik dat de HH die maat niet meer heeft.
Past die voor jou wel, zou ik die aanraden.

Overigens, krijgt hij plekjes op de kin, dan is hij te klein, wat de maattabbel ook aangeeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:04 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn shet ook al veel verschillende gehad in 9 jaar tijd ook de dure das pferd im blick ect maar die ging na van loop van tijd lubberen en vrat hij door de neusgaten heen.
Ik moet wel bekennen dat ik een bizar handige pony heb wat graaskorven betreft ik moet zelfs de gaten kleiner maken omdat meneer zo behendig is en zelfs dan nog dik werd.
De laatste zomer ben ik hem zonder korf gaan zetten omdat hij dan veel minder gestrest at als met een graaskorf om en mn conclusie is dat hij gewoon met als zonder het zelfde is.
Dit jaar gaat hij gewoon net als vorig jaar zonder korf en aan de gluco in de hoop dat het weer te doen is.

Maar de fijnste korf die ik heb gehad over de jaren is de Muzzle air van Harry’s Horse,
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:05 



 
Profiel   

Ik heb nu weer een nieuwe Best Friend Grazemore (de grijze) gekocht bij PaardEerlijk voor mijn pony. Ik heb ook nog andere opties geprobeerd maar daar inderdaad schaafplekken door. De Grazemore lijkt net een minder diepe korf te hebben waardoor het bij hem minder aan de kaak schuurt.
Ik heb wel een gel-kopstuk om en hier en daar wat beschermstukjes. Ik heb ook bontjes maar bij deze heb ik die niet nodig gehad. Ik vind deze ook niet te zwaar en de lichte kleur is prettig. Net als de ruimte voor de neusgaten, deze maak ik ook zelf nog wat groter.

[ img ]

Ter illustratie naast een andere, zelfde merk en zelfde maat. Hier kreeg hij direct schuurplekken van.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 08:08 



 
Profiel   

[ img ] heb nu deze
Ik zou de thinline wel willen proberen maar zo vreselijk duur
De mijne is een echte sloper
Heb al gedacht dat moet toch wel zelf temaken zijn


Laatst bijgewerkt door Junior2019 op 17-04-23 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 20:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen