Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schrikkerig/heet van Vitalbix?

 
Profiel   

Zie titel :+

Even uitleg: Ik ben nu bezig met zak 2 (2 paarden krijgen het) en ik merk dat mijn paard z'n gedrag extreem is. Ik geef de daily complete met timothee van Vitalbix. Hij kan niet goed tegen luzerne, vandaar dat ik deze geef.

Hij is spooky, druk en staat constant aan. Dit is niks voor hem: hij is normaal rustig, niet snel onder de indruk. Zijn reacties zijn dan ook extreem; niet even weg springen, nee gelijk staart omhoog en blazen als een draak :+

Ik vond het eerst nog wel geinig, maar de lol is er nu wel af. Als ik het dus niet geef omdat ik niet ben geweest bijv is er niks aan de hand. Ik denk dus dat hij op het voer reageert. Zodra ik weer voer heeft hij de dag erna het gedrag weer.

Hebben meerdere mensen dit ervaren met Vitalbix? Dat paarden er spooky van worden? Ik heb nog geen reactie van hunzelf ontvangen.

Ik gaf hiervoor Metazoa maar dat at hij plotseling niet meer. Iemand tips voor een andere balancer zonder/weinig suikers?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 13:57 



 
Profiel   

Hier dezelfde ervaring! Mijn haflinger was toen nog 3, maar die werd er ook mega spooky van... waar ik normaal gewoon rustig een bosritje kon maken vloog ik toen echt alle kanten op. Uiteindelijk de link kunnen leggen met Vitalbix voer, eenmaal toen de zak op was en ik over ging op ander voer was hij weer volledig de oude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:02 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Hier dezelfde ervaring! Mijn haflinger was toen nog 3, maar die werd er ook mega spooky van... waar ik normaal gewoon rustig een bosritje kon maken vloog ik toen echt alle kanten op. Uiteindelijk de link kunnen leggen met Vitalbix voer, eenmaal toen de zak op was en ik over ging op ander voer was hij weer volledig de oude.


Ah fijn, nog een ervaring. Ik had alles al uitgeplozen wat het gedrag kon veroorzaken en alleen het voer bleef nog over. Vind het jammer dat hij metazoa niet meer eet, daar deed hij het wel echt goed op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:07 



 
Profiel   

Hier is weleens vaker een topic over geweest, veel mensen met dezelfde ervaring als jij. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:13 



 
Profiel   

Jep, hier ook dezelfde ervaring (met de timothee versie). Nu mega tevreden over Oerbalans!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:17 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
FleurSandro schreef
Hier dezelfde ervaring! Mijn haflinger was toen nog 3, maar die werd er ook mega spooky van... waar ik normaal gewoon rustig een bosritje kon maken vloog ik toen echt alle kanten op. Uiteindelijk de link kunnen leggen met Vitalbix voer, eenmaal toen de zak op was en ik over ging op ander voer was hij weer volledig de oude.


Ah fijn, nog een ervaring. Ik had alles al uitgeplozen wat het gedrag kon veroorzaken en alleen het voer bleef nog over. Vind het jammer dat hij metazoa niet meer eet, daar deed hij het wel echt goed op!


Metazoa is er in 2 varianten hè lust hij beide niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 14:55 



 
Profiel   

@snorkel

Nee hij lust beide varianten niet meer. Plotseling. Ook toen nieuwe zak gekregen van Metazoa maar die at hij ook niet... Ze blijven beweren dat er niks veranderd is aan de samenstelling.... Mijn paard is echt een vreetzak maar hij haalt z'n neus ervoor op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:05 



 
Profiel   

Mijn haflinger werd er extreem schrikkerig van! Ik zoek nog iets waar ze niet heet van wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:06 



 
Profiel   

Mijn paard heeft geen enkele reactie op Vitalbix. Niet op de lijnzaadversie en niet op die met timothee. Wordt zeker niet heter of schrikkeriger. Eet het wel heel graag, en dat is bij hem niet vanzelfsprekend. Ik ben er dus heel tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:12 



 
Profiel   

Zijn idd meer topics over geweest. Mijn pony werd ook een bom. Ik geef nu oerbalans en dat gaat goed. Schrikt niet en is eerder sloom dan heet

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:16 



 
Profiel   

Hier juist het tegenover gestelde, echt 0,0 energie. Slecht in d´r vacht, en kreeg onwijs mok.
Na 2 zakken ermee gestopt en overgestapt op de Pavo Vital.
Mok verdween, kreeg weer glans en energie

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:45 



 
Profiel   

Ik was hier ook niet tevreden over vitalbix. Paarden werden er sloom van, zelfs die hete Jazz van mij.

Metazoa super ervaring mee, en ook Pavo Vital wordt hier goed gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 15:56 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met vitalbix. Wel ervaring met pavo vital. Ben er mee gestopt. Had een wild paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 16:12 



 
Profiel   

Hier ook de timothee variant en erg kijkerig op dingen die hem normaal geen moer kan schelen. Zak op en weer de nuchtere goedzak.
De vitalbix breed and grow dan weer 0 problemen mee.

Die van mij kreeg overigens ook voor het eerst in zijn leven een slokdarm verstopping van de timothee variant. Mijn paard en ik schrokken ons dood. Heb een normaal-langzame eter. De rest van de zak uiteraard toen geweekt gegeven. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 16:16 



 
Profiel   

Mijn PRE die normaal onverstoorbaar is ontploft ook steeds. Zit nu halverwege de zak (met timothee) en twijfel of ik ermee door moet gaan.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen? Er zitten volgens het etiket vooral mineralen en vitaminen in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 17:08 



 
Profiel   

Thanks allen voor de reacties tot zover!

Ik ga denk de oerbalans proberen... En anders de pavo-vitaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 17:16 



 
Profiel   

Hier ook schrikkerig op Vitalbix DC timothee.
Hier doen ze het wel goed op Marstall Force of Agrobs Naturmineral. Ook nog het overwegen waard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 17:21 



 
Profiel   

Een gedachte van mij he: kan het ook zijn dat de paarden frisser en heter worden omdat ze nu wel genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgen? Ik hoor vaak van mensen die Engelse Volbloeden kopen, dat ze zo braaf zijn en rustig. En dan ga je die paarden goed voeren, worden ze voller, maar krijgen ze binnen wat ze nodig hebben en zijn ze ineens niet meer zo braaf :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 18:23 



 
Profiel   

Die van mij gingen ook zand likken, dus ik vermoed eerder een tekort dan genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 18:24 



 
Profiel   

De mijne juist contra, niet vooruit te krijgen.

Nu Equilin en daar doen ze het top op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 18:44 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Die van mij gingen ook zand likken, dus ik vermoed eerder een tekort dan genoeg.

Dan heb je idd te maken met een tekort...... dat wil je ook echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 18:56 



 
Profiel   

Ik heb ook een totaal omgekeerde ervaring.
Paard werd er sloom van, geen energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:19 



 
Profiel   

Rule_Breaker schreef
Mijn PRE die normaal onverstoorbaar is ontploft ook steeds. Zit nu halverwege de zak (met timothee) en twijfel of ik ermee door moet gaan.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen? Er zitten volgens het etiket vooral mineralen en vitaminen in?


Probeer eens de helft te geven, en kijk hoe hij dan reageert. Als het overige voer/ruwvoer ook (vrij) veel vitamines/mineralen bevat kan het totaal te veel zijn als de hoeveelheid conform de voorschriften gevoerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:21 



 

Avalanche schreef
Een gedachte van mij he: kan het ook zijn dat de paarden frisser en heter worden omdat ze nu wel genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgen? Ik hoor vaak van mensen die Engelse Volbloeden kopen, dat ze zo braaf zijn en rustig. En dan ga je die paarden goed voeren, worden ze voller, maar krijgen ze binnen wat ze nodig hebben en zijn ze ineens niet meer zo braaf :=
Maar dan heb je het over graatmagere paarden die naar een normaal gewicht gevoerd worden (en nog steeds wel braaf kunnen zijn, alleen niet zo doods), niet over Hollands welvaren dat een extra handje krijgt. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:45 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Een gedachte van mij he: kan het ook zijn dat de paarden frisser en heter worden omdat ze nu wel genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgen? Ik hoor vaak van mensen die Engelse Volbloeden kopen, dat ze zo braaf zijn en rustig. En dan ga je die paarden goed voeren, worden ze voller, maar krijgen ze binnen wat ze nodig hebben en zijn ze ineens niet meer zo braaf :=


Ik heb diverse soorten voer en balancers geprobeerd en geen enkele had ik het effect als dat bij de vitalbix Timothee variant. De breed and grow, met meer energie etc. Is ie ook gewoon zijn nuchtere zelf. Waarom hij niet zo nuchter was met de timothee? Geen idee. Wel weet ik dat ik die er niet meer in stop. :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen