Paard heeft 2 a 3 kilo snoep gehad....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:53

Koper schreef:
Mkango schreef:
Is je paard extreem gevoelig voor bepaalde voedingsstoffen? Zo niet, dan begrijp ik je paniek niet zo eerlijk gezegd. :o Het zijn geen winegums bedoeld voor mensen, wormenkuur of bute die je paard heeft binnengekregen, het zijn paardensnoepjes. Als iemand daar 2kg van aan mijn paard zou voeren, zou ik eerder stressen om het geld dat dat me kost dan om mijn paard zelf, die overleeft dat echt wel, helemaal als het de meer brok-achtige snoepjes zijn en niet die dingen die bomvol suikers zitten. :=

Dit. Heeft je paard er überhaupt last van? Ik denk dat hij er meer last van gaat krijgen als je ineens heel weinig hooi voert.


Ik zou ook niet teveel panikeren. Hier paard ook eens het bijgebouwtje binnengebroken, een volle zak (25 kg) krachtvoer naar binnen gewerkt + een kruiwagen vol appels. Ik belde in paniek de dierenarts en die zei ook, in de gaten houden en minimaal voeren de rest van de dag. Mijn paard heeft nooit ook maar ergens last van gehad :=

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Paard heeft 2 a 3 kilo snoep gehad....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:00

Mijn vorige paard is ver voordat hij van mij was ooit een keer los gekomen en die heeft de voerkist met pulp brokken verorberd. Ongeveer 20 kilo droge pulp had hij weggevreten. Die hebben ze die dag op stal gelaten, het water afgesloten en maar gewoon laten staan. Uiteindelijk ook nergens last van gehad maar dat was wel heel erg spannend

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:02

Als ze normaal op de wei staat krijgt ze waarschijnlijk meer suiker binnen.
Gezonde snoepjes zijn eigenlijk net grote biksbrokken.
Ik zou wel genoeg hooi geven.

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:38

pluisje88 schreef:
Mijn vorige paard is ver voordat hij van mij was ooit een keer los gekomen en die heeft de voerkist met pulp brokken verorberd. Ongeveer 20 kilo droge pulp had hij weggevreten. Die hebben ze die dag op stal gelaten, het water afgesloten en maar gewoon laten staan. Uiteindelijk ook nergens last van gehad maar dat was wel heel erg spannend


Oef ja dat kan ik me voorstellen :oo gelukkig goed afgelopen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 20:12

Ze leeft nog steeds. :D

Denk dat het 'gevaar' nu wel geweken is, we zijn 12.5 uur verder nu.

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:38

Gelukkig!

Bij een normaal/gezond paard zou ik ook niet meteen een reactie verwachten. Mijn eerste pony was een draak en veel te uitgekookt. Die heeft diverse moestuinen leeggegeten, hele voertonnen met brok, droge slobber, citroenen met kruidnagels erin, frikandellen, noem maar op. Hij at echt alles waar hij zijn tanden in kon zetten (inclusief mij in het begin). Nooit iets van gekregen. Hij werd 31. :+

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:21

Duhelo schreef:
2-3 kilo suikervrije paardensnoepjes = hetzelfde als gewoon die hoeveelheid meusli. Kijk even op de verpakking wat er in zit kwa waardes, maar zolang de suiker en eiwitgehaltes niet super hoog zijn hoef je je geen zorgen te maken.
Zeker niet bij een paard zonder problemen. Ik zou de mijne zelfs gewoon op het gras laten / hooi geven zoals normaal, enkel savonds en de dag erop mss wat minder krachtvoer.


Helemaal mee eens, zeker als het suikerarme snoepjes zijn.

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:48

_Lorette_ schreef:
Gelukkig!

Bij een normaal/gezond paard zou ik ook niet meteen een reactie verwachten. Mijn eerste pony was een draak en veel te uitgekookt. Die heeft diverse moestuinen leeggegeten, hele voertonnen met brok, droge slobber, citroenen met kruidnagels erin, frikandellen, noem maar op. Hij at echt alles waar hij zijn tanden in kon zetten (inclusief mij in het begin). Nooit iets van gekregen. Hij werd 31. :+


Maar maar maar, misschien was ie wel 35 geworden als ie dat niet gedaan had :+

Ts, fijn dat de ongerustheid voor niks was.

Amarins2
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:04

[*]
Petrichor schreef:
Deze snoepjes krijgt ze inderdaad normaal ook, ze kent ze dus wel.

Ik ben nu aan het werk, maar mocht er vanavond geen mest zijn ga ik of wandelen of even longeren