Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Alternatief Equifyt (voer laag suiker zetmeel maar genoeg energie)

 
Profiel   

Helaas stopt mijn leverancier met het bezorgen van Equifyt hier in de omgeving.

En ophalen is eigenlijk gewoon drama aangezien ze volledig uit de buurt zitten :')

Dus opzoek naar een andere voer met de volgende eisen: (ik voer nu Equifyt pre active (20%), en dan in combi met 40% green balance en 40% muscle boost)

- laag suiker zetmeel gehalte
- geen haver (of andere “explosieve” energie bron)
- structuur rijk voer
- echter wel genoeg langzaam vrijkomende energie voor het opgroeiende paard (paard is nu 3, zal binnenkort 4 worden en is sinds paar weken onder het zadel)
- Eiwit mag wat mij betreft best aan de hoge kant zijn vanwege spiergroei
- hoge dosering vitamines/mineralen en spoor elementen zonder kilos te moeten voeren.

Iemand ideeen? Merken verkrijgbaar bij Fourage handel wel in de buurt zijn:

- Masters
- Pavo
- Mastrall
- Cavalor
- Vitalbix
- Hartog
- Subli
- Equifirst
- Mijten
- Havens
- Horsefood (van Gorp)
- Metazoa
- Vitastyle

En dan heb ik daarnaast ook nog een welkoop op korte afstand dus de merken van hun zouden ook nog kunnen…

Ik zie door alle merken soorten en types echt gewoon de bomen niet meer in t bos… HELP!


Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 28-04-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:03 



 
Profiel   

Hee, ik weet niet waar je zit maar Highstreet diervoeders levert wel Equifyt in Zuid-Holland en Utrecht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:11 



 
Profiel   

_Tristan schreef
Hee, ik weet niet waar je zit maar Highstreet diervoeders levert wel Equifyt in Zuid-Holland en Utrecht


Alleen bij afname van bepaald aantal zakken en daar kom ik als enige op stal niet aan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:15 



 
Profiel   

Subli dieetMix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:20 



 
Profiel   

En als je het bij voervoorpaarden besteld? Die leveren tegenwoordig volgens mij door heel nederland. Ik laat het ook altijd thuisbezorgen.
https://www.voervoorpaarden.nl/paardenv ... en/equifyt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 15:21 



 
Profiel   

dieseltje09 schreef
_Tristan schreef
Hee, ik weet niet waar je zit maar Highstreet diervoeders levert wel Equifyt in Zuid-Holland en Utrecht


Alleen bij afname van bepaald aantal zakken en daar kom ik als enige op stal niet aan :')



Heb je een schuur waar je ze kunt opslaan?
Ik nam gewoon direct 3 zakken, dan hoef je ook de vervoerskosten niet te betalen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 18:52 



 
Profiel   

xLiez schreef
En als je het bij voervoorpaarden besteld? Die leveren tegenwoordig volgens mij door heel nederland. Ik laat het ook altijd thuisbezorgen.
https://www.voervoorpaarden.nl/paardenv ... en/equifyt


Helaas val buiten hun bezorg gebied…

@_tristan omdat echt wel ver van hun vandaan woon moet ik minimaal 5 zakken afnemen := snap het he, (zit echt in uiterste puntje zuid holland) maar zeker met voer als Equifyt die een seizoensafhankelijke samenstelling hebben gaat het effect dan wel beetje verloren :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 18:57 



 
Profiel   

ik weet niet welk uiterste puntje van zuid-holland, maar heb je https://www.natuurlijkepaardenvoedingnederland.nl al geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 15:53 



 
Profiel   

Ik geloof dat Cavalor een zak verkoopt die voldoet aan jouw eisen. Weet alleen zo even niet welke precies. Is een soort muesli

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 15:54 



 
Profiel   

Ik voer subli dieetmix en ben hier super tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 16:08 



 
Profiel   

Marstall myocare? Laag suiker zetmeel, hoog in vetten (langzame energie), eiwit en vitamine/mineralen.

Vitalbix breed and grow of de active.

Pavo inshape en cavalor silhouette, al weet ik niet in hoeverre er genoeg energie inzit. Die zijn eigenlijk voor paarden die moeten afvallen. Wel hoog in eiwit en vitamine/mineralen zitten erin. Maar je kan bv ook lijnzaad(olie) toevoegen voor de langzame energie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 17:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen