Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hooi vragen shetlanders / welke leverancier Ridderkerk?

 
Profiel   

Goedendag! Zoals aan de titel te zien zoek ik een fijne hooi leverancier voor 2 shetten.. 1 mini shet en 1 kruising die eigenlijk maar kwart shet is.. ik ben opzoek (wegens de opslag) naar kleine baaltjes. Dus geen grote ronde balen of grote vierkanten balen maar echt klein. Voor mij is het belangrijk dat ze er het liefst, in ieder geval in de winter, er 24/7 van kunnen eten. Dit deels omdat 1 van de 2 ponys zo nu en dan bepaald gedrag vertoond (waarmee natuurlijk geoefend word waar mogelijk..) zodra hij net eten heeft.. tijdstip maakt niet uit.. zodra hij net eten heeft na een korte tijd zonder hooi kan hij nog wel eens fel uit de hoek komen.. zoals niet aangeraakt willen worden, en heeft ook wel eens zijn kont gedraaid en geprobeerd te trappen (niet gelukt gelukkig!). Dit is voor mij echt de reden dat ik voorlopig ze lekker op 24/7 ruwvoer wil!

En hierbij dus ook de vraag. Welk hooi is hier nu echt geschikt voor? Of wat voer jij/jullie aan je shet/shetten?

En mocht iemand dit willen delen, hoeveel hooi/geld (mag beide genoemd worden, geld hoeft niet als je dit niet fijn vind..) ben je kwijt pm aan je shetten..? Graag aantal erbij zetten voor een inschatting :)


Wie weet een fijne leverancier die gewoon kwaliteit levert voor hopelijk een aardig prijsje met dus kleine baaltjes! Hooi moet terecht komen in Ridderkerk (zuid holland)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 20:55 



 
Profiel   

Venhorst fourage mischien?? Die leveren dacht ik door heel nederland en daar kan je bundels bestellen van 21 kleine baaltjes per bundel.
Onze parden krijgen dit onbeperkt, waarvan 1 een shetje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 16:20 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Venhorst fourage mischien?? Die leveren dacht ik door heel nederland en daar kan je bundels bestellen van 21 kleine baaltjes per bundel.
Onze parden krijgen dit onbeperkt, waarvan 1 een shetje is.



Welk hooi van hun geef jij jouw paarden/shet? Aangezien ze veel verschillende hebben.. momenteel heeft iemand bij ons bijbesteld voor mij met de Duitse variant dus ik ga deze sowieso eerst uitproberen. Kijken hoe ze er op reageren maar ik dacht wellicht is er nog een (misschien zelfs betere/goedkopere?) optie om te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 16:24 



 
Profiel   

JustMePris schreef
Daphneeeej schreef
Venhorst fourage mischien?? Die leveren dacht ik door heel nederland en daar kan je bundels bestellen van 21 kleine baaltjes per bundel.
Onze parden krijgen dit onbeperkt, waarvan 1 een shetje is.



Welk hooi van hun geef jij jouw paarden/shet? Aangezien ze veel verschillende hebben.. momenteel heeft iemand bij ons bijbesteld voor mij met de Duitse variant dus ik ga deze sowieso eerst uitproberen. Kijken hoe ze er op reageren maar ik dacht wellicht is er nog een (misschien zelfs betere/goedkopere?) optie om te proberen.


Wij voeren de gewone weidehooi nu sinds een maand, daarvoor voordroog gehad maar vind ze veel beter op dit hooi doen. Shetje was altijd een opgeblazen skippybal zonder echt dik te zijn en nu niet meer zo een gasbuik en mooi slank. Paarden zijn er ook altijd wel goed vol van, blijven niet doorvreten en krijgen het nooit op. (met voordroog bleven ze door eten allemaal)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 17:05 



 

Plaizier diervoeders in Heerjansdam is een fijne leverancier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 18:38 



 
Profiel   

Tarico schreef
Plaizier diervoeders in Heerjansdam is een fijne leverancier.



Ja zoiets hoorde ik inderdaad ook! Ik hoorde alleen wel dat ze wel een stuk duurder waren.. maar hooi dat uit Duitsland komt lijkt mij ook niet zo goedkoop natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 18:40 



 
Profiel   

Wij voeren de gewone weidehooi nu sinds een maand, daarvoor voordroog gehad maar vind ze veel beter op dit hooi doen. Shetje was altijd een opgeblazen skippybal zonder echt dik te zijn en nu niet meer zo een gasbuik en mooi slank. Paarden zijn er ook altijd wel goed vol van, blijven niet doorvreten en krijgen het nooit op. (met voordroog bleven ze door eten allemaal)[/quote]


Aah klinkt goed dan! Ik kijk het even aan en wellicht probeer ik deze ook uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 18:41 



 
Profiel   

Je kan Arie vonk proberen. Die kwam bij mij toen ik nog in Dordrecht woonde ook leveren. Hij heeft vaak verschillende soorten hooi. En is goedkoper dan plazier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:06 



 
Profiel   

JustMePris schreef
Tarico schreef
Plaizier diervoeders in Heerjansdam is een fijne leverancier.



Ja zoiets hoorde ik inderdaad ook! Ik hoorde alleen wel dat ze wel een stuk duurder waren.. maar hooi dat uit Duitsland komt lijkt mij ook niet zo goedkoop natuurlijk :)


plaizier is met kleine baaltjes aan de prijs indd. Shetten bij ons krijgen het onbeperkt en doen het er goed op.
In Ridderkerk heb je Kranebroek toch? En dierenshop op het dijkje ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:16 



 

JustMePris schreef
Tarico schreef
Plaizier diervoeders in Heerjansdam is een fijne leverancier.



Ja zoiets hoorde ik inderdaad ook! Ik hoorde alleen wel dat ze wel een stuk duurder waren.. maar hooi dat uit Duitsland komt lijkt mij ook niet zo goedkoop natuurlijk :)


Inderdaad wel iets duurder maar wel goede kwaliteit.

Kranendonk in Ridderkerk is verhuisd naar Groningen. Arie Vonk is een tijd onze leverancier geweest maar de kwaliteit was zo wisselend (de laatste balen waren zelfs ronduit slecht) dat we zijn overgestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:20 



 
Profiel   

Ohh dus Kranendonk is niet meer lees ik TS :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:23 



 
Profiel   

stefanie33 schreef
Je kan Arie vonk proberen. Die kwam bij mij toen ik nog in Dordrecht woonde ook leveren. Hij heeft vaak verschillende soorten hooi. En is goedkoper dan plazier.


Bedankt voor de reactie! Ik zag dat iemand anders zei dat hij vaak verschillend hooi had, wat zeker in mijn geval niet ideaal is.. ik moet wel echt goede balen hebben, en dus zekerheid hebben dat ik die krijg. En als ik op MP kijk zie ik ook eigenlijk alleen maar grotere balen ect.. helaas moet ik echt kleintjes hebben want anders kan het niet binnen gezet worden en het moet op een pallet passen. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:49 



 
Profiel   

Ja zoiets hoorde ik inderdaad ook! Ik hoorde alleen wel dat ze wel een stuk duurder waren.. maar hooi dat uit Duitsland komt lijkt mij ook niet zo goedkoop natuurlijk :)[/quote]

plaizier is met kleine baaltjes aan de prijs indd. Shetten bij ons krijgen het onbeperkt en doen het er goed op.
In Ridderkerk heb je Kranebroek toch? En dierenshop op het dijkje ofzo.[/quote]

Aah jammer dat die verhuisd is!

En dierenshop op het dijkje staat op de site niet zo snel hooi.. dus ik ben bang dat die ook weinig kans heeft. Maar heel erg bedankt voor het meedenken verder! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 19:51 



 
Profiel   

Dierenshop het dijkje heeft wel hooi hoor, ook kleine baaltjes, kan ook worden bezorgd
ook fijn hooi
( zit bij mijn stal ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 17:52 



 
Profiel   

sariba schreef
Dierenshop het dijkje heeft wel hooi hoor, ook kleine baaltjes, kan ook worden bezorgd
ook fijn hooi
( zit bij mijn stal ;) )


Ah, ik zag het niet op de site staan geloof ik.. wellicht even contact mee opnemen dan. Bedankt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 18:13 



 
Profiel   

Ik heb ook twee shetjes en zag Venhorst voorbij komen. Even gekeken op de site maar niet helemaal duidelijk wat nu ongeveer 1 pakje weidehooi ongeveer bij hun kost? De verzendkosten van 19,95 vielen mij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 18:47 



 
Profiel   

Coby schreef
Ik heb ook twee shetjes en zag Venhorst voorbij komen. Even gekeken op de site maar niet helemaal duidelijk wat nu ongeveer 1 pakje weidehooi ongeveer bij hun kost? De verzendkosten van 19,95 vielen mij mee!


Ik heb momenteel met iemand anders meebesteld van venhorst en dan hebben we dus omdat zij dit ook had besteld, het Duits kruidenhooi bijbesteld.

Voor weidehooi zou je per baaltje ongeveer €5.20 kwijt zijn (baaltjes liggen rond de 20kg) maar dit kruidenhooi ligt net een paar cent hoger dus kom ik uit op €5.60 per baal. Maar aangezien dit helemaal vanuit Duitsland komt allemaal dacht ik wellicht dat er iets (meer?) In de buurt zit. Hoeft niet om de hoek te zijn maar ik dacht wellicht weet iemand iets :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:01 



 
Profiel   

Dat is een nette prijs ! Dank je !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:30 



 
Profiel   

Coby schreef
Dat is een nette prijs ! Dank je !


Het ligt natuurlijk aan welk hooi je neemt maar ik was voor 1 bundel €165 kwijt. Voor dat weidehooi was je geloof ik €155 kwijt

Dus scheelt niet heel veel. Maar ik heb in ieder geval hooi voor als mijn merrie komt deze maand! Daarna maar even kijken welk hooi ik zal kiezen.. of ik hierbij blijf of dat ik toch wat anders zoek. Ligt er maar net aan hoe het gegeten word en aan het gewicht natuurlijk haha! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen