Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor porties krachtvoer?

 
Profiel   

Hoi,

Over een paar dagen gaat mijn paard op ons eigen voer (per dag 750 gram), maar ik hem geen idee hoeveel daarvan ik hem in de ochtend, middag en avond moet geven.

Iemand adviezen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 18:16 



 
Profiel   

Gewoon over drie porties verdeeld. Het is niet zo'n gigantische hoeveelheid dus dat maakt niet zo heel veel uit. Let er wel op dat je paard liever geen krachtvoer eet kort voordat je gaat rijden. Dan zou je evt alleen 's ochtends en 's avonds krachtvoer voeren (met de aanname dat je 's middags / begin vd avond rijd) en alleen ruwvoer voeren in de middag. Ook nog een tip om langzaam aan op het nieuwe voer over te gaan. Andere voeding is best een schok voor het lichaam. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 18:20 



 
Profiel   

Je paard moet 750 gram voer per dag, en dat kan jij niet door 3 delen?

Even serieus, zo'n kleine hoeveelheid hoef je helemaal niet over 3 porties te verdelen, dat kan gewoon in 1x.
Mocht je 3x per dag willen voeren omdat andere paarden méér krijgen en wel 3x per dag gevoerd krijgen, dan kan je gewoon 250 gram per keer voeren. Gooi er in dat geval een handje luzerne oid door, dan heeft hij of zij tenminste wat meer tijd nodig om het op te eten en verdwijnt het niet in 10 seconden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 18:21 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je paard moet 750 gram voer per dag, en dat kan jij niet door 3 delen?

Even serieus, zo'n kleine hoeveelheid hoef je helemaal niet over 3 porties te verdelen, dat kan gewoon in 1x.
Mocht je 3x per dag willen voeren omdat andere paarden méér krijgen en wel 3x per dag gevoerd krijgen, dan kan je gewoon 250 gram per keer voeren. Gooi er in dat geval een handje luzerne oid door, dan heeft hij of zij tenminste wat meer tijd nodig om het op te eten en verdwijnt het niet in 10 seconden...


Ligt het aan mij of vind ik deze reactie een beetje bot ofzo haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 19:15 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Je paard moet 750 gram voer per dag, en dat kan jij niet door 3 delen?

Even serieus, zo'n kleine hoeveelheid hoef je helemaal niet over 3 porties te verdelen, dat kan gewoon in 1x.
Mocht je 3x per dag willen voeren omdat andere paarden méér krijgen en wel 3x per dag gevoerd krijgen, dan kan je gewoon 250 gram per keer voeren. Gooi er in dat geval een handje luzerne oid door, dan heeft hij of zij tenminste wat meer tijd nodig om het op te eten en verdwijnt het niet in 10 seconden...



Wij volgen gewoon wat er op de Pavo zak staat, aangezien zij het het beste zullen weten. Als het echt maar een halve schep is, geef ik natuurlijk meer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 19:26 



 
Profiel   

Ik zou het voer advies volgen en absoluut niet meer gaan voeren om het voeren… paarden hebben behoefte aan ruwvoer en niet aan brok. Dus zou altijd juist zo min mogelijk brok voeren. Veel paarden zijn te dik of hebben teveel energie. Dus minder brok is het beste als ze maar voldoende vitamine en mineralen binnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 19:31 



 
Profiel   

Pavo kent je paard niet dus nee ze weten het niet beter. Wat er op de zak staat gaat uit van de voedingsbehoefte van een gemiddeld paard. Een gemiddeld paard ben ik nog nooit tegen gekomen. Ja je moet genoeg vitamine en mineralen geven naast goed ruwvoer. En misschien compenseren voor niet zo goed ruwvoer. Maar in principe mag je maximaal een kilo krachtvoer per voerbeurt geven aan een paard. Dus je hoeft 750 gram niet in porties te geven. Maar het mag wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 19:33 



 
Profiel   

Veel hooi weinig brok. Een vitaminebrokje is genoeg. Mijn grote paarden hebben aan 100 gram vitaminebrok genoeg. Dat kilo’s scheppen is voor het oog van de eigenaar maar heeft vooral ook veel nadelen. Zeker als het een wat soberder paard betreft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen