Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te voeren aan slechte eter?

 
Profiel   

Mijn 20-jarige merrie is weer eens uitgekeken op haar voer. Ze eet met lange tanden en werkt misschien de helft naar binnen...

Ze krijgt nu de Daily Complete Timothee van Vitalbix. Daar deed ze het goed op, maar nu eet ze het niet meer. Ik heb het een tijdje gemixed met mash, maar ook dat gaat er niet meer in.
Ze is altijd al een kieskeurige eter geweest.

Ze heeft altijd hooi tot haar beschikking en staat een paar uurtjes op het gras.

In verband met zomereczeem moet het voer lucernevrij en laag in suikers zijn. Daarnaast moet het geweekt kunnen worden in verband met slokdarmverstopping.

Wat zou ik kunnen proberen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 12:10 



 
Profiel   

Mijn moeilijk eter eet de Agrobs Naturmineral graag. Prima balanver. Ik meng het ook met wat Marstall Bergwiesen mash. Dat gaat er hier ook graag in. Beiden luzernevrij en laag ik suiker en zetmeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 13:11 



 
Profiel   

Cavalor FiberForce?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 16:55 



 
Profiel   

Hier wordt Metazoa goed gegeten.
Agrobs voer ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:26 



 
Profiel   

nou toevallig zette ik vanmiddag net wat neer in topic van oude paarden voer over de senior mash van spillers

dit
https://www.voervoorpaarden.nl/product/ ... mash-20-kg
ook geschikt voor eczemers denk ik.

maar wil je persé iets van een krachtvoer geven?
maar een balancer volstaat niet naast goed hooi/gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:37 



 
Profiel   

Wat heeft ze nodig? Bijvoorbeeld bodybuilder van hippalgo of rice bran van Pavo zet goed aan en vinden ze meestal erg lekker... Plus ze hoeft er niet veel volume van te eten. Moet je er wel een vitaminebrokje bij geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:48 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Cavalor FiberForce?


Deze absoluut niet ivm eczeem!! Hoop zonnebloem en daar kunnen ze vaak niet tegen.

Ik voer Agrobs myo protein flakes aan alles hier. 2 jarige, 8 jarige in de sport en 2 anderen met veulens. Alles doet het er goed op en 2 hebben eczeem

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 19:55 



 
Profiel   

Ik ben voor nu op zoek naar een vitaminebrok. Van de winter mag er wel wat extra's bij zodat ze goed op gewicht blijft.

Bedankt voor de suggesties, ik ga er naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 20:15 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Avalanche schreef
Cavalor FiberForce?


Deze absoluut niet ivm eczeem!! Hoop zonnebloem en daar kunnen ze vaak niet tegen.

Ik voer Agrobs myo protein flakes aan alles hier. 2 jarige, 8 jarige in de sport en 2 anderen met veulens. Alles doet het er goed op en 2 hebben eczeem

Nooit geweten dat paarden op zonnebloem konden reageren joh. Weer wat geleerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 20:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen