Extra energie naast Havens Gastro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Extra energie naast Havens Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 12:18

Ik ben op zoek naar aanvulling op mijn huidige voerbeleid van mijn paard van 1.80m met de neiging snel dik te worden maar momenteel wat energie mist.

Hij krijgt op dit moment 1kg Havens gastro verdeelt over 3 voerbuurten en daarbij 2 flinke handjes Fibra anti itch.
Paard wordt op M-niveau gereden 4x per week, 1x longeren en staat verder in de ochtend op het land.
Hij doet het hier goed op qua gewicht maar ik merk dat hij net wat pit mist in het werk.

Gezien zijn gewicht durf ik het krachtvoer niet omhoog te gooien maar hoe ik hem wel wat frisser krijg vind ik lastig, wie heeft tips?

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Extra energie naast Havens Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:30

Ik vul het aan met Kentucky lite e als er meer energie nodig is.

MayoNeighs

Berichten: 164
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Extra energie naast Havens Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:04

Voor de mijne hielp de NAF EnerG. Hij heeft ook de neiging snel dik te worden en mistte nog wat energie.

MyWishMax

Berichten: 25266
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:08

Bielsje schreef:
Ik vul het aan met Kentucky lite e als er meer energie nodig is.


Dit heb ik gebruikt, maar nu pavo sportsfit.
Van de kentucky werden sommige van mijn paarden echt extreem heet tot echt gek. De anderen kregen meer energie, maar dan op juiste manier.
Huidige doet het beter op de pavo, hoef er niet veel van te voeren maar ze krijgt wel meer energie zonder een gekkenhuis te worden. En zij wordt ook snel dik, maar doet het hier juist goed op.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Extra energie naast Havens Gastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 16:22

Ik geef de performance van havens ernaast en in de winter de endurance. Dan wordt die te gek van de performance