Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke graasmasker 24/7 om?

 
Profiel   

Hallo medebokkers,

Mijn pony is te zwaar, word 4 x per week redelijk intensief gereden.

Staat 24/7 buiten op de wei met 2 merries.
Ik heb al met de staleigenaar gepraat om strookbegrazing toe te passen of op een paddock met hooi maar hij wil hier niet in meegaan, helaas.

Over enkele maanden zullen wij verhuizen en verhuist pony mee. Reacties om van stal te veranderen vallen in het niet, want hier zijn wij mee bezig. Helaas nog geen stal tegen gekomen in de buurt.

Tussenoplossing is dus een graasmasker.
Ik zoek er eentje met ruimte bij de neusgaten en die hij inprincipe 24/7 om kan hebben.
Ik wil geen hard masker, het moet wel lekker zitten.

Ik ben mij aan het verdiepen in 2 maskers van paardeerlijk en zoek liefst specifiek ervaringen met deze 2 maskers. Mocht je een andere goede optie hebben mag ook genoemd worden.

- Thineline van paardeerlijk. Ik vind het ding onwijs duur, plastic lijkt mij in de zomer warm te worden. De neusgaten zijn afgesloten. Ik hoor dat hij na een paar maanden 'op' is/versleten.

- Best friend van paardeerlijk. Hier heb ik geen ervaringen mee.

Brand los zou ik zeggen :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:10 



 
Profiel   

Als je zoekt naar de thinline zie je hier op bokt genoeg ervaringen voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:17 



 
Profiel   

De Harry's horse.
Neusgaten
En een grotere rechthoek als eetgat. Dus iets minder beperkt.
En vrij licht in gewicht.

Helaas is de xxl uit het assortiment.
En heb ik nu ook een andere. Die deluxe. Maar ik vind die lomp en zwaar vergeleken met de hh.
Maar komt deze ooit terug dan koop ik die meteen weer.

Dus als jou paard wel in die maat valt wist ik het wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:25 



 
Profiel   

Ik heb een Thinline die al meer dan een seizoen meegaat. De neusgaten zijn ook gewoon vrij bij mij? Misschien even goed kijken bij het afstellen. Ik vind hem ook niet warm in de zomer. Paard zweet er nooit onder eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:29 



 
Profiel   

Bij mijn ijslander heb ik deze gebruikt:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-graz ... MgEALw_wcB

Deze had hij toen der tijd ook dag en nacht om. Toen ze dag en nacht op het gras stonden.
Ik heb wel een maat groter genomen dan hij normaal heeft. Hierdoor heeft hij eigenlijk geen schuurplekken meer. Met de maat Cob kreeg hij daar waar de korf zat schuurplekken. Nu kreeg hij alleen langs de zijkanten nog schuurplekken. Dat heb ik opgelost met wat vetrap.

Ik vind het geen hardmasker. Het is van stevig rubber (?) geen hard plastic in ieder geval.


Het masker Best Friend is vrij rond en nauwsluitend aan de neus. Daar kreeg het paard van een stalgenootje ontzettende schuurplekken van tot bloedens aantoe.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen