Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Komende week al hooien?

 
Profiel   

Normaal gesproken hooien we halverwege/eind juni. Dit jaar zijn de omstandigheden echter zo ideaal geweest dat het gras nu al zo hoog staat dat ik erg bang ben voor omvallen. Een deel van het gras staat ook al in bloei.
Komende week krijgen we een volle week droog en behoorlijk warm weer. Wat natuurlijk ideaal is om hooi te maken. Echter twijfel ik of het niet te vroeg is om paardenhooi te maken (ivm voedingsstoffen). Wat zouden jullie doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:42 



 
Profiel   

Hier in de omgeving is het meeste hooi zelfs al van het land :) Geen idee hoe het zit met voedingswaardes maar omvallen lijkt me ook niet ideaal??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:43 



 
Profiel   

Hier wordt ook al volop gehooid in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:46 



 
Profiel   

Wij hebben net gemaaid. Hier stond het ook enorm lang en dik. Echt hooi is hier nog nergens gewonnen. Wat tot nu toe gemaaid werd ging de kuil in. Nu komt er wel mooi weer aan met zon en wind en voldoende droge dagen. Normaal maaien we eerste helft juni.
Voedingswaarde is waarschijnlijk ergens in de midden moot. Niet super hoog maar ook niet laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:48 



 

Flubberboot schreef
Hier in de omgeving is het meeste hooi zelfs al van het land :) Geen idee hoe het zit met voedingswaardes maar omvallen lijkt me ook niet ideaal??


Hier ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:50 



 
Profiel   

Wij hebben ook al gehooid .Genoeg voor de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:52 



 
Profiel   

Wij hebben 2 dagen geleden ook al gemaaid. Stond inderdaad zo hoog en dik dat we niet langer durfden te wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:53 



 
Profiel   

Hier al wel gehooid. Kuilgras, voordroog en gewoon hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 20:58 



 
Profiel   

Delaja schreef
Normaal gesproken hooien we halverwege/eind juni. Dit jaar zijn de omstandigheden echter zo ideaal geweest dat het gras nu al zo hoog staat dat ik erg bang ben voor omvallen. Een deel van het gras staat ook al in bloei.
Komende week krijgen we een volle week droog en behoorlijk warm weer. Wat natuurlijk ideaal is om hooi te maken. Echter twijfel ik of het niet te vroeg is om paardenhooi te maken (ivm voedingsstoffen). Wat zouden jullie doen?

Even checken of er geen nesten van reeen of andere dieren inzitten en dan gewoon maaien, ideaal weer voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:01 



 
Profiel   

Wij waren ook bang voor omvallen, dus bij ons is het vanmorgen gemaaid.
Ik heb ook flink getwijfeld hoor, vond het nog zo vroeg in het jaar. Maar het is enorm hard gegroeid.
Het was vandaag al superweer om te drogen, zon en een beetje wind en er komt een goede week met warm weer aan dus heb er wel vertrouwen in dat het droog genoeg wordt voor gewoon hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:04 



 
Profiel   

Je kan eens op google zoeken op vers gras monitor of de instagram van Horse & Habitat. Die schrijft over de waardes van monsters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:19 



 
Profiel   

Hier ook gisteren gemaaid. Het staat hoog en in bloei. Ik wilde niet langer wachten.
Wij hebben eerder in mei gemaaid en de hooianalyse was ongeveer gelijk aan juni, dus ik zou het er niet om laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:31 



 
Profiel   

Onze buurman heeft het gisteren geperst. Was mooi spul geworden. Wij hebben vandaag gemaaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:49 



 
Profiel   

Hier in Belgisch Limburg wordt ook al volop gehooid. Mijn vriend heeft ook al enkele velden gehooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:53 



 
Profiel   

Hier al n week van t land af bijna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 21:56 



 
Profiel   

Wij gaan morgen maaien :D staat zat op, mooi in de aar en blijft nog lang genoeg droog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:06 



 
Profiel   

Ik woon in Friesland maar ik vind het hier nog telkens te koud. Zeker ‘s nachts.

Wat ik op het land zie liggen aan gemaaid gras, is ook nog steeds erg groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 22:13 



 
Profiel   

Ik woon in Drenthe en heb om dezelfde reden als puera ook nog niet gemaaid.
Ik heb hier nog geen pakjes hooi gezien in de buurt alleen in plastic. Ik voer geen "hooi" uit plastic en wacht nog even met maaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 02:21 



 
Profiel   

Hier ligt op een aantal weides ook al langer hooi te drogen. Dat zijn weides waar normaal gesproken altijd onverpakt hooi af komt, dus ik ga er vanuit dat dat nu ook het geval is.
Na even de grasmonitor te hebben bekeken, hebben we besloten om het maar gewoon te proberen. Het fructaangehalte is momenteel sowieso lager dan vorig jaar en als het iets meer in de middenmoot zit in plaats van laag is ook niet erg, dat kunnen de pony's hier prima hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 05:41 



 
Profiel   

Hier ook afgelopen week gemaaid en gaan dit weekend persen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 06:41 



 
Profiel   

Hier is het gistermiddag gemaaid

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 06:46 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Hier is het gistermiddag gemaaid


Ah, jij zit een beetje in dezelfde regio als wij :D
Wij zaten gisteren ook al te twijfelen, maar afgelopen nacht was het nog behoorlijk koud, terwijl het de komende nachten als het goed is minder koud wordt, dus vandaag leek ons dan een veiligere optie :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 06:58 



 
Profiel   

Hier eergisteren gemaaid. Mooie tijd om te hooien. De meeste velden hier zijn al gedaan wij zijn laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:00 



 
Profiel   

Sowieso s ochtends vroeg maaien. Minder suiker in het gras. We zijn om 5.30 begonnen :+
Bij de buren stond het enorm dik en liep de maaier elke keer vast
[ img ]
Bij ons gelukkig niet zo
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:29 



 
Profiel   

Ja klopt. Het was even de vraag wanneer de loonwerker tijd had natuurlijk. Helaas smiddags om 3 uur gemaaid. Ik zou het ook in de ochtend gemaaid willen hebben maar ja de staleigenaar vindt dat dat niks uitmaakt ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 07:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen