Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VitalStyle

 
Profiel   

manzano schreef
Ik voer zowel suikerbalans als glucobalance. Glucobalance is stuk voordeliger, maar suikerbalans lijkt toch net meer te doen bij mijn ruin. Is wel afhankelijk per paard overigens. Mijn merrie doet het beter op glucobalance.

De suikerbalans gaat dan zeker minder lang mee? Want ik vind de glucobalance eeeerg prijzig juist.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:26 



 
Profiel   

Binkie_Eline schreef
manzano schreef
Ik voer zowel suikerbalans als glucobalance. Glucobalance is stuk voordeliger, maar suikerbalans lijkt toch net meer te doen bij mijn ruin. Is wel afhankelijk per paard overigens. Mijn merrie doet het beter op glucobalance.

De suikerbalans gaat dan zeker minder lang mee? Want ik vind de glucobalance eeeerg prijzig juist.


Een spoedje van de dierenarts als je paard hoefbevangen is ook erg prijzig. Ik koop de glucobalance met korting.

Stille meelezers meldt zich.
Ik voer sinds maart oerbelans en ben er echt heel tevreden over, iedereen zegt ook ineens wat ziet ze er goed uit. Ze glimt je tegemoet en overal appeltjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:41 



 
Profiel   

Je doet met glucobalance inderdaad 2x langer en het is niet 2x zo duur.
Idd gewoon met korting kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:51 



 
Profiel   

Je voorkomt met glucobalance alleen totaal niet dat ze hoefbevangen worden :=

Mag hopen dat mensen dat toch wel weten zeg... Dat is echt onbewezen dat dat hoefbevangeheid voorkomt die claim mag ook absoluut niet gemaakt worden.

Ik heb een tijdje oerbalans gegeven maar ik merkte 0,0 verschil met marstall force dus ben dat weer gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:16 



 
Profiel   

Weet iemand ook wat een alternatief voor de brokjes van darmbalans kan zijn? Mijn paard eet het met lange tanden en als ie het kan laten liggen, dan doet ie dat. Ik voer het in de hoop dat zijn vreemde huidprobleem vanuit binnenuit een handje geholpen kan worden richting herstel

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 22:28 



 
Profiel   

Voermeesters huid vitaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 22:30 



 
Profiel   

Moska schreef
Weet iemand ook wat een alternatief voor de brokjes van darmbalans kan zijn? Mijn paard eet het met lange tanden en als ie het kan laten liggen, dan doet ie dat. Ik voer het in de hoop dat zijn vreemde huidprobleem vanuit binnenuit een handje geholpen kan worden richting herstel

[ [url=m/ujdPyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn pony heeft snel last van zijn darmen en was met de darmbalans goed geholpen, maar het is echt te prijzig om dat te blijven geven vond ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 09:26 



 
Profiel   

Moska schreef
Weet iemand ook wat een alternatief voor de brokjes van darmbalans kan zijn? Mijn paard eet het met lange tanden en als ie het kan laten liggen, dan doet ie dat. Ik voer het in de hoop dat zijn vreemde huidprobleem vanuit binnenuit een handje geholpen kan worden richting herstel

[ [url=m/ujdPyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je al geprobeerd om ze door de slueslimix slobber te mengen? Misschien dat ie het dan beter eet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 15:50 



 
Profiel   

Paard staat op pensionstal en ze gooien het nu al door ander voer heen (ook wel met muesli ). Maar ook dan laat ie het wel liggen. Hij lust het gewoon niet blijkbaar. Zat zelf te denk om dan over te stappen op oerbalanspoeder of eventueel eliteforce. Straks als ie bij huis komt is het makkelijker experimenteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 16:27 



 
Profiel   

Moska schreef
Paard staat op pensionstal en ze gooien het nu al door ander voer heen (ook wel met muesli ). Maar ook dan laat ie het wel liggen. Hij lust het gewoon niet blijkbaar. Zat zelf te denk om dan over te stappen op oerbalanspoeder of eventueel eliteforce. Straks als ie bij huis komt is het makkelijker experimenteren


Het is natuurlijk door de kruiden best sterk. Misschien dat ie het daarom niet lust. Al geprobeerd met echt hele kleine beetjes te beginnen, vaak werkt dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 19:36 



 
Profiel   

Mijn enorme kieskeur eet de slueslimix zonder morren, dit is een van de weinige overstorten die hij langere tijd eet, zonder t na een paar weken niet meer te willen.

En hij doet t hier heel goed op mijn oudje van 25 jaar. Ik voer t wel als een slobber...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 20:37 



 
Profiel   

Even een vraagje.
Iemand enig idee hoeveel slueslimix er in een voerschep gaat qua gewicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 18:09 



 
Profiel   

600 gram staat er op hun website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 18:28 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
600 gram staat er op hun website.

Ik heb dus niet goed gezocht blijkbaar, kon het niet vinden.
Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 18:43 



 
Profiel   

Zijn er mensen die al langere tijd de Gut en Gastro voeren en bevalt dit? Ik ben benieuwd naar mensen gun ervaring.

Ik wil mijn paard van de brok af halen en overstappen op die muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-23 11:34 



 
Profiel   

Even nieuw leven inblazen hier. Want vind dit vitalstyle topic wel erg leuk.

Hebben jullie de nieuwe soft & fiber al gezien? Lijkt me een enorm mooi product. Zelf vind ik het geven van een ruwvoermix met een balancer echt een uitkomst. Heb een pak besteld, ben er erg benieuwd naar.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 16:55 



 
Profiel   

Vindt het indd een interessant product. Ik geef zelf fibermix om met de oerbelans te mengen. Het is alleen duurder dan de fibermix en iets meer suikers zitten erin dan in de fibermix en dat kan mijn paard niet hebben dus denk dat ik het oversla. Wel jammer want leek mij erg interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 17:32 



 
Profiel   

Snel gescand is het vooral een duur pak gras met wat aanvulling.

Als je iets naast je ruwvoer wil voeren dan is agrobs alpengrunmuslie mooier. Dan voer je allerlei bloemen en kruiden. Iets duurder maar je betaald niet voor gedroogd gras.
Als je op stal mooi hooi hebt zou ik niet nog extra gras uit zo’n. Pak geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 17:34 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Vindt het indd een interessant product. Ik geef zelf fibermix om met de oerbelans te mengen. Het is alleen duurder dan de fibermix en iets meer suikers zitten erin dan in de fibermix en dat kan mijn paard niet hebben dus denk dat ik het oversla. Wel jammer want leek mij erg interessant.

In die van vitalstyle zit een kilo meer. En 1,5% suiker meer. Dat suikerverschil is dus eigenlijk niks. Zeker als je het alleen maar voor het extra kauwen geeft. Dan heb je aan een flinke hand of halve voerschep al genoeg. Dus dan valt de suiker wel mee vind ik. Maar die keuze moet iedereen zelf maken natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 19:09 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Snel gescand is het vooral een duur pak gras met wat aanvulling.

Als je iets naast je ruwvoer wil voeren dan is agrobs alpengrunmuslie mooier. Dan voer je allerlei bloemen en kruiden. Iets duurder maar je betaald niet voor gedroogd gras.
Als je op stal mooi hooi hebt zou ik niet nog extra gras uit zo’n. Pak geven.

Alpengrun is wel een stuk duurder, en bevat veel meer suikers. En ik voer persoonlijk liever de kruiden los. Die ik dan zelf kan toevoegen. Daarom vind ik persoonlijk de fiber van vitalstyle mooier. Ik voer een fibermix niet inplaats van hooi, maar puur om mijn paard beter zijn voer te laten kauwen en zo te zorgen voor een betere vertering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 19:17 



 
Profiel   

uudje schreef
xxxmh schreef
Vindt het indd een interessant product. Ik geef zelf fibermix om met de oerbelans te mengen. Het is alleen duurder dan de fibermix en iets meer suikers zitten erin dan in de fibermix en dat kan mijn paard niet hebben dus denk dat ik het oversla. Wel jammer want leek mij erg interessant.

In die van vitalstyle zit een kilo meer. En 1,5% suiker meer. Dat suikerverschil is dus eigenlijk niks. Zeker als je het alleen maar voor het extra kauwen geeft. Dan heb je aan een flinke hand of halve voerschep al genoeg. Dus dan valt de suiker wel mee vind ik. Maar die keuze moet iedereen zelf maken natuurlijk.


Ik geef een volle voerschep. Is toch weer 1.5 % meer suiker dus dat risico neem ik niet bij een paard die snel bevangen wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 19:30 



 
Profiel   

Snap ik. Maar een volle voerschep is maar 250 gram dus maar iets meer dan 2% suiker in totaal. Dus erg weinig. Heb zelf een paard met IR en is ook hoefbevangen geweest, maar met een schep van iets meer dan 2% suiker en dan een schepje oerbalans durf ik het wel aan, samen met hooi natuurlijk. Maar weet natuurlijk niet wat jij voert en snap het helemaal hoor. En misschien dat dalijk de ruwvoermix die ik nu geef met 4% suiker per kilo die ik nu voer toch beter bevalt en dan hou ik het lekker daarbij, maar die is dan ook weer iets duurder dan die van vitalstyle, maar gezondheid van mijn paard vind ik belangrijker. Net als jij ook heel voorzichtig bent met de gezondheid van je paard.dus ik wacht sowieso even af hoe het gaat bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 19:50 



 
Profiel   

Die van mij eet de alpengrun van agrobs dus niet. Dus ik ga zeker deze ruwvoermix proberen van vitalstyle. Mooie uitbreiding van hun assortiment

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-23 22:44 



 
Profiel   

Heb de soft&fiber net binnen gekregen. Echt heel mooi spul. Fijne er aan vind ik vooral dat het niet zo enorm fijn gesneden is zoals bij veel fibermixen. Dus er moet echt goed op gekauwd worden. Het ruikt enorm lekker, er zitten bloemen in, maar zeker niet veel. Eigenlijk moet je ze wel zoeken haha. Zitten wel aardig wat esparcette brokjes in, dus zeker een pluspunt. Ben benieuwd wat de paarden er vanavond van vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-23 14:43 



 
Profiel   

Gebruikt iemand de Gastrocomplex en merkt die veel verschil?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-23 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen