Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk voer bij geen tot amper arbeid

 
Profiel   

Ik zoek een voer voor een paard wat weinig tot geen arbeid verricht.
Soms wat grondwerk en wat wandelen.
Het is een paard met een gevoelige maag en suikergevoelig.
Ik zoek eigenlijk iets waar wel mineralen in zitten.
Liefst laag in suiker/zetmeel.
Iemand een tip?
Vitalbix was geen succes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 16:58 



 
Profiel   

Ik voer equifyt pre active aan mijn shetlanders, waarvan 1 gevoelig voor hoefbevangen. En de andere is lastig met suikers. Het is wel een muesli ipv een balancer. Ik heb namelijk ouders die wat meer willen kunnen voeren dan 50 gram per voerbeurt. Ze eten dit altijd met smaak op met wat gold brokjes erbij. Ze staan overigens wel volledig in het werk, maar equifyt heeft ook een balancer voor paarden die weinig werken en ik voer eigenlijk dit jaarrond dus ook in de winter wanneer ze weinig werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:03 



 
Profiel   

Hartog comfort? Vitamine mineralen zitten erin. En omdat het ruwvoer is altijd wel goed ivm het kauwen.

Als je iets zoekt wat ze sneller op hebben kan je voor een 'gewone' balancer/vitamine mineralen brok gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:06 



 
Profiel   

Pure feed balance is hier ook fijn voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:17 



 
Profiel   

Pavo vital

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:20 



 
Profiel   

ik zou dan enkel een vitaminebrok geven.
bijvoorbeeld de VIMI van Florian
of de force van Marstall

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:20 



 

Moeilijk te zeggen zonder een foto van het paard.

De één kan met enkel vitaminebrok verder, de andere beslist niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:39 



 
Profiel   

Marstall force met een handje grasbrok en een handje grasmix? Mijn paard gaat niet lekker op alleen balancer dus ik geef het altijd door iets anders. Zo gaat het perfect

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 17:55 



 
Profiel   

Ik voer mijn paarden die niks doen Pavo Liga. Hier doen ze het daar prima op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 18:28 



 
Profiel   

Dat ligt aan het paard en hoe het gehouden wordt:o. Hoe staat het paard er nu bij? Te dik, te dun, onbespierd? Precies goed....
Staat het paard in de wei of stal en paddock? Hoeveel ruwvoer krijgt hij en wat is de kwaliteit hiervan?

Je gaat aanvullen wat er nodig is op basis van wat je paard aan ruwvoer binnen krijgt. De 1 heeft voldoende aan een vitaminebrokje. De ander heeft meer nodig en wil je wel brok of müesli geven of voer je liever bij met bijv lucerne, grasbrok, bietenpulp, seniores priores oid.
Voor de gevoelige maag is er tegenwoordig ook havens gastro. Misschien is dat wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:00 



 

Ik had vitaminenbrok in emmer. Kost duur maar is hoogwaardig en je doet er lang mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:05 



 
Profiel   

Toen mijn paard op boxrust stond kreeg hij alleen Pavo vital. Voer het nu nog steeds, maar omdat hij nu wel weer aan het werk is voer ik er nog iets anders bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 19:29 



 
Profiel   

Ik voer Subli dieet aan mijn te snel dik wordende paardjes, zit weinig suikers/zetmeel in (samen 7,9%), voldoende mineralen/vitamines en (wat) extra magnesium (5gr).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 20:45 



 
Profiel   

Gewoon een balancer. Als die verder genoeg energie binnenkrijgt heb je geen reden om veel te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 21:40 



 
Profiel   

Mijne krijgt equifyt gold met een vit. Brokje. Zij doet ook niet heel veel meer, behalve wat staprondjes, maar is wel al ouder. Ik vind equifyt erg fijn voer hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-23 22:36 



 
Profiel   

Mijn pony's die groeien van de lucht en hebben naast het ruwvoer wat ik voer, jaarrond een equifirst mineralen emmer staan.
Daar wordt indien nodig gebruik van gemaakt door ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 06:02 



 
Profiel   

Oerbalans

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:42 



 
Profiel   

Dank iedereen.
Ik heb pavo vital gehaald.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen