Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ezel te mager

 
Profiel   

Hey,ik heb een vraag dus ik heb 2 ezeltjes eentje ervan heeft een normaal gewicht de andere is te mager hij is ontwormd en gezond ik heeft hem appart eten en wat meer maar dat helpt niet ik ben nu aan het denken om slobber te geven maar mag dit? Zo ja welke vitaminen moet ik er in doen zo dat hij verdikt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:15 



 
Profiel   

Van vitamines komen ze niet aan.
Seniores priores is een goede slobber, van subli

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:54 



 
Profiel   

Mail de Ezelshoeve eens , die hebben ongetwijfeld goede tips.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:58 



 
Profiel   

Wat is te mager? Ezels staan vaak te dik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:33 



 
Profiel   

is het gebit ook nagekeken? misschien krijgt hij daarom te weinig binnen. veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:43 



 
Profiel   

Onze oudste ezel was vorig jaar ook veel te mager. Ze is al wel begin 20, dus niet piepjong meer.
Ze is dan door de dierenarts onderzocht op wormen. Ook haar bloed is nagekeken. Tanden ook nog eens gevijld.
Bleek dat ze eigenlijk tiptop gezond was, maar ze heeft een slecht gebit en mankeert ook al enkele kiezen.

Ik moest haar gewoon goed bijvoeren en ook slobber geven. Dat heb ik dan ook gedaan. 's Morgens kruidenslobber en 's avonds ezelmengeling (allebei van Mijten, overigens). Een goeie volle maatbeker van 1 liter inhoud (denk ik toch, kan meer zijn, maar zeker niet minder). Ezel is zo'n 1 meter à 1m10 schofthoogte, dus als jouw ezel groter is, misschien nog wat meer voederen.

Het bijvoederen heeft erg goed geholpen, ze was na enkele maanden terug goed gevuld.
Gezien haar slechte tanden, was vooral de slobber iets waar ze naar uitkeek/uitkijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:05 



 
Profiel   

Marilu schreef
Onze oudste ezel was vorig jaar ook veel te mager. Ze is al wel begin 20, dus niet piepjong meer.
Ze is dan door de dierenarts onderzocht op wormen. Ook haar bloed is nagekeken. Tanden ook nog eens gevijld.
Bleek dat ze eigenlijk tiptop gezond was, maar ze heeft een slecht gebit en mankeert ook al enkele kiezen.

Ik moest haar gewoon goed bijvoeren en ook slobber geven. Dat heb ik dan ook gedaan. 's Morgens kruidenslobber en 's avonds ezelmengeling (allebei van Mijten, overigens). Een goeie volle maatbeker van 1 liter inhoud (denk ik toch, kan meer zijn, maar zeker niet minder). Ezel is zo'n 1 meter à 1m10 schofthoogte, dus als jouw ezel groter is, misschien nog wat meer voederen.

Het bijvoederen heeft erg goed geholpen, ze was na enkele maanden terug goed gevuld.
Gezien haar slechte tanden, was vooral de slobber iets waar ze naar uitkeek/uitkijkt.

Ik ben blij dat het heeft geholpen ik ga het zeker eens proberen! bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:46 



 
Profiel   

juval schreef
is het gebit ook nagekeken? misschien krijgt hij daarom te weinig binnen. veel succes!

Het gebit is ook helemaal oke
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen