Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grasmix

 
Profiel   

Hallo,

Ik heb sindskort een haflinger. Hij krijgt iedere dag van mij zijn vitamine brokjes van oerbalans. Alleen ik zou graag een grasmix willen geven (een handje) voor met de voer rondes vanuit stal zodat hij het idee heeft dat hij ook "mee doet" .

Nu is het volgende probleem dat hij snel bulten en jeuk krijgt van voer. Hartog en vitalbiks zijn al uitgesloten. Ik ben opzoek naar kets waar zo min mogelijk in zit en ik grote kans heb dat hij niet weer bultjes krijgt en jeuk.

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:24 



 
Profiel   

Van Hartog heb je Compact gras. Niets anders dan gedroogd en kortgesneden gras. Misschien is dat iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:25 



 
Profiel   

Mijten optiform.

Was een x een bakje thuis vergeten en dacht pak wel iets van stal, maar dat was een ander merk. Hup ook gelijk heel erg schuren.

Met de mijten optiform nergens last van

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:32 



 
Profiel   

In dat geval zou ik gaan voor iets zonder luzerne of timothee. Grasmix bevat iets aan melasse, max. 3%, en is een optie voor een hoop paarden, maar geen zekerheid. Een andere optie is Pavo fibernuggets, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat hij kauwt op zijn brokken. Hartog compact gras is 100% gras, maar wel heel licht en daardoor stuiverig. Pure Feed Fibre balance of Pure Feed Easy zijn ook mooie producten en met 2 handjes hoef je geen rekening te houden met de vitamine-content.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:42 



 
Profiel   

Ik zweer bij hartog grasmix. Luzerne en timothee komen er bij mij niet in. Te veel paarden gezien die het daar slecht op deden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 20:59 



 
Profiel   

Ik heb agrobs pre alpin aspero besteld vandaag bij rwdh.nl ik las dit op een forum hier op bokt. Ben benieuwd! Ik conbineer dit met ultimate balancer en sublementen magnesium vitE en glucobalance.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 00:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen