Mestwater

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Re: Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 09:58

Oké ik zal met de dierenarts overleggen alleen wat ik wel raar vind is dat het soms een paar dagen over is en dan weer terug komt

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:14

Dan vraag je de buurvrouw, of de eigenaresse van de pensionstalling, of je vriendin met ponys of je huurt een paardentaxi of je vraagt aan de kliniek of ze je pony kunnen halen of mensen van de ponyclub of je vraagt je ouders of zij iemand kennen.

Dat je ouders al zoveel betaald hebben is lief. Maar ze hebben de keuze gemaakt om een pony te kopen en hebben - vind ik - daarmee ook de verantwoordelijkheid op zich genomen om goed voor het diertje te - laten - zorgen. En als d epony mestwater heeft, af en aan, dan moet er een keer goed naar gekeken worden. En ja, dat kost geld. Maar je pony op laten halen door de Rendac kost ook geld.

PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Re: Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 10:20

Ik ga nu eerst 1 weekje een zandkuur geven en dan ga ik wel een volgende stap nemen zoals naar de kliniek

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:27

Bedenk ook, dat er veel onduidelijk is.

Heeft de dierenarts gezegd wat voor soort koliek het was...? Bijvoorbeeld verstopping, of gasvorming...?

Op zich prima dat het gebit is gecheckt.
En op zich is zand een mogelijke factor.
(Je weet de 'huis, tuin en keukentest' mbt zand...? Mijn DA zegt dat je het vijf dagen op rij moet doen "één test is geen test".)

Misschien eerst nog een belletje met de DA doen, zij heeft je dier gezien, geen enkele bokker dan jij kan dat zeggen.

En dan oa voorleggen 'waarom een beetje mestwater niet erg is', terwijl jij juist zo je best hebt gedaan om het mestwater te stoppen.

PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Re: Mestwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 10:32

Hij heeft niet echt gezegd wat voor soort koliek het was maar dat kan ik nogwel even vragen en onze dierenarts zei ook dat je 5 dagen achter elkaar de mest moest testen en toen zij er was was de mestwater ook niet heel erg dus ik ga nog even bellen