Ervaringen gezocht kurasyn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 14:56

Ik up hem even omhoog. Nog meer mensen ervaringen?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:14

Hannanasjuh schreef:
Ben ook wel benieuwd want zo veel bijzonders zit er eigenlijk niet in. Mijn paard loopt nu redelijk goed op een glucosamine mix, duivelsklauw en kurkuma poeder.
Wie gaf dit ook en is overgestapt op kurasyn? Kon je de rest van de supplementen links laten liggen?

Ik juist andersom. Heb een fles Kurasyn gegeven. Maar merkte geen verschil. Nu een combinatie van glucosamine, duivelsklauw en magnesium en wel zichtbaar effect. Mijn haflinger heeft overigens spat, door trauma veroorzaakt.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 20:29

Ik voer het nu 10 dagen en ik ben er enorm over te spreken

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Ervaringen gezocht kurasyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:43

Ik volg even. Hier een paard met acute ataxie door trauma een week of 12 geleden. Heb hem nu op synovium red&gold staan ivm vitamine b, wat de dierenarts aanraadde. Maar benieuwd naar andere supplementen die mijn paard kunnen ondersteunen.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:22

Zijn er nog recente ervaringen?

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ervaringen gezocht kurasyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:56

Yep, ik voer het nog steeds met tussenpozen en zie nog steeds verschil; hij beweegt echt net wat soepeler. Ik wissel het af met Tendi Protec.
Overigens waren mij stalgenoten zo nieuwsgierig hoe dat oranje spul zou smaken; het blijkt de smaak van een Raketje (waterijs) te hebben :D

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 09:53

Koekie73 schreef:
Yep, ik voer het nog steeds met tussenpozen en zie nog steeds verschil; hij beweegt echt net wat soepeler. Ik wissel het af met Tendi Protec.
Overigens waren mij stalgenoten zo nieuwsgierig hoe dat oranje spul zou smaken; het blijkt de smaak van een Raketje (waterijs) te hebben :D

Het smaakt naar sinaasappel

Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:28

Jonnekee schreef:
Zijn er nog recente ervaringen?


Mijn merrie krijgt het vanaf april 2023 en is echt stukken beter dan ervoor.
100% zal het nooit meer worden, maar ook de arts stond versteld van hoe ze opgeknapt was.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 19:57

Beetje offtopic maar zijn er hier mensen die MSM zwavel voeren? Ik voer nu al langere tijd de kurasyn maar hij is natuurlijk wel erg prijzig. Ik heb een paard die wat strak is in zijn spieren en daardoor moeite heeft met buigingen. Ik ben dus opzoek naar een evt alternatief wat hem ondersteunt in de spieren.

Ps Ik ben ermee bezig om zijn spieren wat meer stretch en soepel te krijgen, maar iets ondersteunends daarvoor zou fijn zijn. Magnesium merk ik geen verschil mee en dat zit ook al in zijn krachtvoer.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:07

Hieperdi schreef:
Beetje offtopic maar zijn er hier mensen die MSM zwavel voeren? Ik voer nu al langere tijd de kurasyn maar hij is natuurlijk wel erg prijzig. Ik heb een paard die wat strak is in zijn spieren en daardoor moeite heeft met buigingen. Ik ben dus opzoek naar een evt alternatief wat hem ondersteunt in de spieren.

Ps Ik ben ermee bezig om zijn spieren wat meer stretch en soepel te krijgen, maar iets ondersteunends daarvoor zou fijn zijn. Magnesium merk ik geen verschil mee en dat zit ook al in zijn krachtvoer.


MSM voor spieren ben ik niet bekend mee. Volgens mij is dat meer voor gewrichten.

Je zou ook gewoon kurkuma (met zwarte peper) kunnen proberen. Misschien helpt dat al voldoende voor jouw paard en is kurasyn niet nodig. Daar zit immers ook curcumine in (alleen een lagere dosis).

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Ervaringen gezocht kurasyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:22

Msm kan bij veel dingen helpen en dus ook bij spieren. Ik heb het een tijd gegeven en het hielp wel wat leek het.


Kurasyn is idd prijzig. Curcumine is de werkzame stof daarin en Curcumine zit in kurkuma. Alleen als je kurkuma voert is de opneembaarheid minder maar het kan helpen. Zelf koop ik pure Curcumine bij Pit&pit en meng dat door een ander poeder die ze toch al krijgt. De hoeveelheid is namelijk zo weinig dat je een mg Weegschaal nodig zou hebben.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 20:23

mavantos schreef:
Hieperdi schreef:
Beetje offtopic maar zijn er hier mensen die MSM zwavel voeren? Ik voer nu al langere tijd de kurasyn maar hij is natuurlijk wel erg prijzig. Ik heb een paard die wat strak is in zijn spieren en daardoor moeite heeft met buigingen. Ik ben dus opzoek naar een evt alternatief wat hem ondersteunt in de spieren.

Ps Ik ben ermee bezig om zijn spieren wat meer stretch en soepel te krijgen, maar iets ondersteunends daarvoor zou fijn zijn. Magnesium merk ik geen verschil mee en dat zit ook al in zijn krachtvoer.


MSM voor spieren ben ik niet bekend mee. Volgens mij is dat meer voor gewrichten.

Je zou ook gewoon kurkuma (met zwarte peper) kunnen proberen. Misschien helpt dat al voldoende voor jouw paard en is kurasyn niet nodig. Daar zit immers ook curcumine in (alleen een lagere dosis).

Dankjewel ik was verder ook niet bekend net msm. Curcumine is toch het beste bestandsdeel van curcuma?

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 20:42

Hannanasjuh schreef:
Msm kan bij veel dingen helpen en dus ook bij spieren. Ik heb het een tijd gegeven en het hielp wel wat leek het.


Kurasyn is idd prijzig. Curcumine is de werkzame stof daarin en Curcumine zit in kurkuma. Alleen als je kurkuma voert is de opneembaarheid minder maar het kan helpen. Zelf koop ik pure Curcumine bij Pit&pit en meng dat door een ander poeder die ze toch al krijgt. De hoeveelheid is namelijk zo weinig dat je een mg Weegschaal nodig zou hebben.

En wellicht curcumine en msm samen?

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:43

Hieperdi schreef:
Hannanasjuh schreef:
Msm kan bij veel dingen helpen en dus ook bij spieren. Ik heb het een tijd gegeven en het hielp wel wat leek het.


Kurasyn is idd prijzig. Curcumine is de werkzame stof daarin en Curcumine zit in kurkuma. Alleen als je kurkuma voert is de opneembaarheid minder maar het kan helpen. Zelf koop ik pure Curcumine bij Pit&pit en meng dat door een ander poeder die ze toch al krijgt. De hoeveelheid is namelijk zo weinig dat je een mg Weegschaal nodig zou hebben.

En wellicht curcumine en msm samen?


Ja volgens mij kan je curcumine goed door de msm roeren

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 10:56

Iemand ervaring met de Restore & Revive van curafyt? Is een stuk goedkoper in iedergeval

Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:27

Hieperdi schreef:
Iemand ervaring met de Restore & Revive van curafyt? Is een stuk goedkoper in iedergeval


Wel met de smooth & supple.

Hieperdi
Berichten: 2546
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 08:47

Hieperdi schreef:
Iemand ervaring met de Restore & Revive van curafyt? Is een stuk goedkoper in iedergeval

Iemand??

ArtHorse
BKB 2024 winnaar 3D
Berichten: 54
Geregistreerd: 27-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:44

Ik ben nog steeds erg blij met de Kurasyn voor een hoogbejaarde hier. Met de Kurasyn beweegt hij vlotter, gaat uit zichzelf draven tijdens een wandeling en is weer wat pittiger. Het is geen wondermiddel en de kwalen die er al waren blijven natuurlijk, maar het lijkt echt een goed smeermiddel.

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:04

Hieperdi schreef:
Hieperdi schreef:
Iemand ervaring met de Restore & Revive van curafyt? Is een stuk goedkoper in iedergeval

Iemand??


Ik schop het topic even omhoog,

Maar samen met een vriendin hebben we gekeken naar bovenstaand middel en tot de conclusie gekomen dat Kurasyn meer ingredieten heeft dan urafyt. Ik meende uit mijn hoofd dat er geen Hyaluraonzuur in zit.

Ik heb nav een knie blessure en peesblessure bij beide paarden kurasyn een lange tijd naar alle tevredenheid gegeven. Ik zag echt duidelijk verbetering in manier van beweging.
Ik ben nu aantal weken gestopt, en van de week stond ik weer bij de dierenarts vanwege een knieblessure. Dus noem het toeval, maar ik vind het wel érg toevallig....
Dus ik ben het weer gaan geven.