Gluco balance, welke ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:16

SandraWierda schreef:
puppy1128 schreef:
Toen ik de glucobalance probeerde merkte ik geen verschil.
Nu voer ik een poosje die van horseflex, geen idee of het door de poeder komt aangezien hij ook verhuisd is. Maar kon iig 24/7 op een gras track staan. In het begin met een graasmasker (met een groot gat door slijtage :') ) en daarna zonder. Geef het nu nog een week en daarna proberen zonder (en hopelijk pas starten met het gras seizoen). Aangezien ondertussen met al die regen een groot deel stuk is gelopen.


Dat is deze ?

https://www.horseflex.nl/product/glucos ... DUQAvD_BwE

Hoeveel geef je daar van in grammen zeg maar? Om ook even vergelijk te kunnen maken hoeveel je ergens van moet geven. De rest is redelijk vergelijkbaar wat betreft hoeveelheid.


– Paard of pony tot 350kg: 10 gram – 1/3 maatschep per dag

– Paard boven 350kg: 20 gram – 2/3 maatschep per dag

Ik ben heel tevreden over deze. Mijn paarden vinden het heel lekker. Ik kocht het eigenlijk vooral voor mijn veel te dikke onbeleerde kleuter, maar geef het ook aan mijn eczemer en die heeft nu een zachte manenkam en zit mooi in haar vacht.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:40

ik gaf altijd die van phytonics maar ga nu die van vitalstyle proberen. Opzich heeft mijne geen harde manenkam maar mag wel wat spekjes verliezen. Om hb te voorkomen. Gelukkig staan ze bij ons niet lang op het land in de zomer hooguit 2/3 uur en rest op grote paddock paradise.

Ik vind gluco balance best prijzig. Maar dat vind ik van allemaal. Ik lees hier vooral dat vitalstyle niks deed. Maar ik heb ook revieuws gelezen dat paarden het beter op vitalstyle doen dan op de gluco balance. Het is gewoon even afwachten en het zijn geen wonder middels het is een ondersteuning van.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:03

SandraWierda schreef:
puppy1128 schreef:
Toen ik de glucobalance probeerde merkte ik geen verschil.
Nu voer ik een poosje die van horseflex, geen idee of het door de poeder komt aangezien hij ook verhuisd is. Maar kon iig 24/7 op een gras track staan. In het begin met een graasmasker (met een groot gat door slijtage :') ) en daarna zonder. Geef het nu nog een week en daarna proberen zonder (en hopelijk pas starten met het gras seizoen). Aangezien ondertussen met al die regen een groot deel stuk is gelopen.


Dat is deze ?

https://www.horseflex.nl/product/glucos ... DUQAvD_BwE

Hoeveel geef je daar van in grammen zeg maar? Om ook even vergelijk te kunnen maken hoeveel je ergens van moet geven. De rest is redelijk vergelijkbaar wat betreft hoeveelheid.


Ik gaf in het begin +/-20 gram en daarna de helft. Paardlief is in maart op 480 kg gewogen.

Tancreda4

Berichten: 24044
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:08

Nikass schreef:
Skessa_ schreef:
Ik gaf suikerbalans, maar helaas toch hoefbevangen geraakt -O-


Dat kan met elk van de middelen; het is natuurlijk maar één onderdeel van een heel management.


Klopt, maar als je alles aanpast én een suiker balancer geeft, wil dat ook niet zeggen dat het werkt... In dit geval werkte het dus - voorkomen van HB - niet.

Ikzelf heb altijd Glucobalance van phytonics gegeven, maar merkte geen verschil (maar durfde ook niet te stoppen). Dit jaar heb ik ze de versie van horseflex gegeven. Mijn merrie raakte de vetophopingen wel weer kwijt, maar dat kwam ook door verandering van het gras. Later op een nieuw stuk zette ze juist weer aan met ophopingen, ondanks dat ik het erbij voerde. Maar goed, wellicht was het 100x erger geweest als ik het NIET had gevoerd. Volgend jaar krijgt ze het er dan ook gewoon weer bij. De horseflex variant :)

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:25

Ik zelf geef altijd gluco balance en heb het idee dat ze het er goed op doet. Durf ook niet van merk te wissleen, bang dat het fout gaat. Maar is wel interessant om mee te lezen.

manzano

Berichten: 23948
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:29

Voer al jaren GlucoBalance. Merk er niet direct wat aan maar mijn PPID'er loopt al wel paar jaar hele jaar rond op het gras, dus in die zin ben ik blij. Geen idee of het aan de GB ligt, maar stoppen doe ik niet ;)

M'n andere paard heeft meer baat bij Suikerbalans van Vitalstyle. Manenkam blijft dan zacht.

HorseFlex heeft fijne producten op zich, maar is in gebruik duurder dan GB (die laatste koop ik altijd met korting) en heb ik daarom niet geprobeerd.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:51

Phytonics :D

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:54

Ik geef Phytonics of Horseflex. Als t op is kijk ik welke t voordeligst te bestellen is (korting). Beide gaan goed.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:54

ik had toentertijd even uitgerekend wat ze kosten.

ik had eerst GB geprobeerd, deze was 0,90 cent/dag/paard.
De Pharmahorse HGS 0,73 cent/dag/paard. Wel de 3 kg emmer.

scheelt 77 euro per jaar!

Thrive

Berichten: 994
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:47

Mijn haflinger doet het ook heel goed op de glucobalance. :) Ik durf ook (nog) niet zo goed van merk te wisselen, maar overweeg het kostentechnisch ergens wel.

manzano

Berichten: 23948
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:54

MyWup schreef:
ik had toentertijd even uitgerekend wat ze kosten.

ik had eerst GB geprobeerd, deze was 0,90 cent/dag/paard.
De Pharmahorse HGS 0,73 cent/dag/paard. Wel de 3 kg emmer.

scheelt 77 euro per jaar!


GB is heel vaak te vinden met 25% korting. Dus dan is het verschil weer erg klein.
Verder met andere supplementen niet tevreden over pharmahorse, dus met dit begin ik er niet aan als GB zo goed gaat.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:59

Is er iemand die de brokjes van sectolin geprobeerd heeft? Kan daar amper ervaringen over vinden.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 08:16

Iris1702 schreef:
Is er iemand die de brokjes van sectolin geprobeerd heeft? Kan daar amper ervaringen over vinden.


Selcetolin en Pharmahorse schijnen idd beide minder gebruikt te worden, kon er ook amper ervaringen van vinden

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:35

Iris1702 schreef:
Is er iemand die de brokjes van sectolin geprobeerd heeft? Kan daar amper ervaringen over vinden.


Ja ik van het voorjaar :) Mijn paarden kregen bij de overgang van paddock naar weide meestal de glucobalance. Ik vond deze veel te duur worden, dus als test die brokjes van sectolin geprobeerd. Ze deden het er voor mijn gevoel net zo goed op als op de glucobalance :) En makkelijker voeren (mijn haflinger blaast graag poeder van eten, dus ik voer altijd met olie).
Ik denk dat ik volgend jaar weer voor die van sectolin ga.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:01

Skessa_ schreef:
Nikass schreef:


Dat kan met elk van de middelen; het is natuurlijk maar één onderdeel van een heel management.


Dat snap ik wel, maar lees hier al in meerdere reacties dat andere er geen verschil mee merkte.


Het is een supplement, een ondersteuning. Bevangenheid kan meerdere oorzaken hebben.
Deze supplementen gaan dat dan echt niet tegen.
GB en dergelijke zijn slechts één onderdeel van je management.


Ik heb 7 jaar Gluco Balance gegeven, nu was de pot op en ben ik overgegaan op die van Horseflex.

Aangezien mijn pony gevoeliger is aan het begin van het seizoen kan ik er nog niks zinnigs over zeggen.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:01

Leo schreef:
Hier al jaren de Glucobalance van Phytonics, waar ik steeds bij terug kwam. De Horseflex deed ook prima werk maar moest ik verhoudingsgewijs meer poeder van geven wat hij minder makkelijk at.

Halverwege dit weideseizoen een zakje Gluco Totaal van praktijk Tao meebesteld en dat ging eigenlijk ook heel goed én verhoudingsgewijs juist minder poeder dan de Phytonics.
Ik ga volgend weideseizoen starten met deze en dan bekijken hoe hij het er op doet.


Ik geeft nu een jaar die van Praktijk Tao en bevalt me prima, ik heb er 2 koudbloeden op staan en is dan qua prijs net even wat lekkerder voor de portemonnee. Hiervoor ook de Phytonics naar tevredenheid gebruikt.

Horseflex wilden ze hier niet omdat je er meer van moet geven.
Zelfde als de Pharmahorse, ook snel mee gestopt omdat ze dit ook lastig wilden eten ondanks opbouw.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:18

Phytonics, op aanraden van mijn erg conservatieve dierenarts :j , hij vindt dit een middel wat echt helpt!

Vetra

Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-12

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:19

Ik gaf phytonics, in de periodes dat mijn paard een verdikte manenkam had, en zag dan wel degelijk verschil!

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 06:52

Ik heb dit jaar de brokjes van Sectolin geprobeerd. Vond deze makkelijk te geven wegens de brokjes vorm. Dacht dat het wel iets deed.

Van horseflex ook gehad maar naar mijn idee deed die niet veel en moest ik veel van geven.

Die van Phytonics vond ik ook goed.

Voor volgend jaar zit ik nog in twijfel. Sectolin weer geven of de Phytonics. Misschien wel even uitproberen welke beter is. ( vergelijken)
Maar vind de brokjes erg handig zo hoef ik geen extra voer bij te geven.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:54

Pharmahorse is inmiddels geen poeder meer. Het lijkt meer op wiet, oftewel het zijn versnipperde kruiden. Volgens pharmahorse is er niks aan de samenstelling veranderd.
Ik heb ook flexihorse en GB gevoerd, mijn pony doet het op alle drie goed.

Macen1995

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:19

Ik heb eventueel nog iets meer dan een volle pot staan van Phytonics. Word hier niet meer gebruikt. Stuur gerust een berichtje als je 'm wilt overnemen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:56

Soms vraag ik me echt af of het echt help. 8 gram op een paard.. nu ben ik tijdje gestopt er mee en mn paard wordt wel wat dikker. Ook m’n oudere haf die op de pharmahorse stond.. nu hebben we ander hooi partij.

Maar ze krijgen al best wat verschillende kruiden dat ik denk heeft het nog wel toegevoegde waarde die 7 gram. Is het niet zonde van m’n geld.

Ik weet het nog niet. M’n jongere haf krijg nu de vitakstyle suiker balans maar merk weinig effect..

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Gluco balance, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:06

Ik hoorde vorige week van mijn dierenarts dat Glucobalance onderzocht is op de werking bij de faculteit in Utrecht, en dat daar uit is gekomen dat het echt wat doet.