Welke balancer voeren jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:07

Heeft iemand ervaring met garvo fyto nova? Ben zelf aan het kijken of ik anders kan voeren wel vitaminebrok/ balancer maar prijstechnisch ook leuk... of beter
Hoewel wat ik nu voer heb ik geen aanmerking op

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:16

Na een aantal jaren trouw gebruiker van Vitalbix ben ik overgestapt op Oerbalans omdat ik het idee had dat mijn paard er jeuk van kreeg.
Leek duurder, maar je hoeft er maar weinig van te voeren waardoor je onderaan de streep net zo duur uit bent.

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:23

snorkel1986 schreef:
Heeft iemand ervaring met garvo fyto nova? Ben zelf aan het kijken of ik anders kan voeren wel vitaminebrok/ balancer maar prijstechnisch ook leuk... of beter
Hoewel wat ik nu voer heb ik geen aanmerking op


Nog meer mensen? Of nog niemand
Dit is een nieuw merk bij onze voerhandel

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:45

Ben het inmiddels gaan voeren sinds afgelopen week dus kijken wat er gebeurt ze eten het goed zelfs onze geiten lusten wel een brokje

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:28

Ik voer FitRight Esparcette aan mijn shetlander (bijna) twenter. Dat bevalt haar (meestal) erg goed en mij ook want ze ziet er keurig uit. Bij wijze van test heb ik recent ook een keer Vitalbix timothy gevoerd en daar werd ze met een dag echt knettergek op. Er was geen land meer mee te bezeilen. Duurde een dag of twee en toen was ze zichzelf weer. :+ Dat beviel me dus niet zo.

Ze heeft ook een poosje Pavo Vital gegeten en dat at ze ook heel goed. Gestopt wegens de lucerne.

Tynes
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-03-24

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:32

In verband met gevoeligheid voor maagzweren en dat ik niet te veel verschillende dingen wil geven,
Ben ik nu Spillers Ulca Balancer gaan geven.
Daar zit pectine en lecithine extra in.

Marus
Berichten: 2331
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:10

Tynes schreef:
In verband met gevoeligheid voor maagzweren en dat ik niet te veel verschillende dingen wil geven,
Ben ik nu Spillers Ulca Balancer gaan geven.
Daar zit pectine en lecithine extra in.


Ik ken deze niet. Hoe bevalt het? Bevat wel granen en melasse lees ik.
Ik geef nu de victorious secret.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:38

Isabel_k schreef:
Ik voer FitRight Esparcette aan mijn shetlander (bijna) twenter. Dat bevalt haar (meestal) erg goed en mij ook want ze ziet er keurig uit. Bij wijze van test heb ik recent ook een keer Vitalbix timothy gevoerd en daar werd ze met een dag echt knettergek op. Er was geen land meer mee te bezeilen. Duurde een dag of twee en toen was ze zichzelf weer. :+ Dat beviel me dus niet zo.

Ze heeft ook een poosje Pavo Vital gegeten en dat at ze ook heel goed. Gestopt wegens de lucerne.

Deze van Metazoa geef ik nu ook inderdaad. Beide Shetlanders van mij doen het er goed op. Mijn chronisch HB pony behoud zelfs een losse hals terwijl hij met Equifyt toch al snel een wat dikkere hals ontwikkelde ben ik achter gekomen. Vandaar dat ik nu ook over ben gestapt op de metazoa fitright esparcette.
Ze eten het goed. Zien er goed uit en in karakter blijven ze ook zichzelf. Tot nu toe erg tevreden over.
Mijn veulen begon zonder balancer zand te eten, maar sinds hij op de esparcette staat zie ik hem dat gelukkig niet meer doen. Heeft toch de vitaminen/mineralen nodig.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:12

Ik ben super tevreden over de oerbalans van VitalStyle bij mijn Haflinger. Stalgenoot is zelfs ook overgestapt omdat mijn paard er zo goed uitziet. Wij voeren het icm de slueslimix en verder goed hooi.
Voorheen met andere balancers/krachtvoer en voordroog had ik een paard dat niet op gewicht te houden was en vaak stijf en gevoelig op de voorvoeten.
Het ligt dus echt niet alleen aan de oerbalans, maar dat is zeker een factor!

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 22:16

Ik heb een tijdje metazoa gegeven maar dat at hij opeens niet meer… Toen op de vitalbix maar helaas kreeg de pony van vriendin er slokdarmverstopping van…. Nu geef ik slueslimix en dan met Pavo vitaal. Hij vind het heerlijk en doet het er tot nu toe heel goed op.

Tynes
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:16

Marus schreef:
Tynes schreef:
In verband met gevoeligheid voor maagzweren en dat ik niet te veel verschillende dingen wil geven,
Ben ik nu Spillers Ulca Balancer gaan geven.
Daar zit pectine en lecithine extra in.


Ik ken deze niet. Hoe bevalt het? Bevat wel granen en melasse lees ik.
Ik geef nu de victorious secret.



Tot nu toe goed, maar ik voer het nog niet zo lang. Spillers komt uit Engeland, er is één bedrijf in Nederland die dit verkoopt, dus het is niet heel makkelijk te verkijgen.