Pavo Gastric Ease - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Pavo Gastric Ease - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 15:17

Hoi allemaal,

Ik liep vandaag door onze diervoeders en zag daar Pavo gastric ease liggen, nog nooit eerder gezien maar klinkt wel interessant. Zijn er mensen die dit voeren? Ik keek even snel orde site van Pavo en zag dat ik met 1 zak zo'n 12 dagen zou moeten doen. Dat vind ik wel kort voor zo'n prijzige zak. Ben benieuwd of er al ervaringen zijn!

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Pavo Gastric Ease - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 22:31

Niemand die dit voert? :)

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Pavo Gastric Ease - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:00

Dit is vrij nieuw op de markt, veel ervaringen zullen er nog niet zijn denk ik. Ik vind hem zelf ook wel heel interessant.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:54

Wat is de reden dat je krachtvoer wil voeren? Als ze extra energie nodig hebben zou ik de ease & excel voeren, dat is een heel mooi product, energierijk en nog iets betaalbaarder (alhoewel ook al zeker aan de prijs). Als ze het qua energie niet nodig hebben dat is het advies bij maagzweren toch zo min mogelijk bijvoeren dus zou ik het waar mogelijk lekker op een vitaminebrokje houden, eventueel met een beetje luzernebrok en/of bietenpulp (=evt fibrebeet van pavo). Ik snap de toegevoegde waarde van het product eigenlijk niet zo.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70550
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:27

Ik verplaats dit topic naar voeding en supplementen.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:21

Ik heb dit enkele weken mogen testen bij het paard wat ik reed. Luchtzuiger en bleef schraal, met vermoedens van maagzweren. Eerst een kuur omeprazol voor 14 dagen gehad en daarna over op het voer voor circa 6-8 weken.

Haar mest werd beter, ze groeide, glanste en kwam eindelijk in de juiste bespiering.
Luchtzuigen werd 50% minder, maar is ook deels gewoonte van het dier.
Ze is van nature een zeikerd met eten. Ze at het op maar ze nam er uitgebreid de tijd voor. :')