Voer vitalstyle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 21:01

Zijn er mensen met het voer van vitalstyle? Dus niet de supplementen.
Mijn paarden komen 24/7 buiten en hebben 24u op 24 hooi ter beschikking.

Het is vooral voor mijn jonger paard (10 jaar). Hij krijgt nu:
- Equifyt herbs, halve schep
- Equifyt pre active, halve schep
- een kuur brandnetel
- 80 gram Oerbalans vitalstyle
- naf m power voor de opbouw van de spieren

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:28

Ik voer Sluesmix erbij, voor de de prebiotica, en het feit dat het zowel droog als als slobber gevoerdnkan worden.
Ben er erg tevreden over

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:34

Ik voer ook de slueslimix bij.
Eigenlijk geef ik het altijd nat, zodat ik makkelijk supplementen kan mengen. Ze eten het allebei graag.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:36

Ik voer de supplementen er ook wel droog bij, ook dat eet hij graag

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:14

Voor mijn haflinger heb ik nu van Vitalstyle de Light&Sober. Hij vind het erg lekker en heeft sinds hij dit krijgt, opvallend veel appeltjes in zijn vacht. (In combinatie met handje Fibermix van Vitalbix)

De Sluesli heb ik ook gehad, dit vond ie ook erg lekker. Maar ik hou van iets meer "stuctuur" waar ie iets langer mee bezig is. De Slues was echt sneller op.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:35

Ik voer mijn shetje de gut en gastro vanwege gevoelige darmen en snel slechtere mest. Sinds zij deze krijgt is haar mest nog maar 2x iets slechter geweest. En begin nu aan de 2e za *\o/*

Monody

Berichten: 212
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 08:46

Ik heb oerbalans gevoerd maar dan moet er ook echt een muesli bij want hij vindt het anders niet te nassen. Ik geef nu metazoa brokjes maar wel gut & gastro erbij voor zijn opgeblazen buik. Hij vindt het heerlijk en ik zie wel degelijk verschil!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:35

Mijn stalgenoot voert al poos de slueslimix omdat het zo mooi te combineren is (slobber of muesli)

Hier komt vandaag de active & protein binnen.

Ik had er altijd op de fytolin, best tevreden. Maar soms even gedoe om het te bestellen. Plus ze mag wel iets meer energie zonder dat het belastend is of ze dikker wordt.

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:42

Ik voer sinds twee maanden de gut & gastro omdat mijn pony erg ril was en een beetje last had van mestwater. (Vieze staart/schone billen)
Ze eet het goed en de ril is heel stuk verbeterd, staart heb ik nog niet gewassen dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Ik ga er sowieso mee door, ben voor nu erg blij met dit voer.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:02

Ik voer al jaren oerbalans. Toen de slueslimix uitkwam ben ik die er bij gaan geven. Inmiddels hebben ze oerbalans, klein beetje slueslimix en een schep soft en fiber.en mijn oudje van 25 krijgt inplaats van slueslimix de nieuwe senior muesli. Vind ie enorm lekker. Gebruik de senior nog te kort om te zeggen hoe hij het er verder op doet. Ben zelf toch wel groot fan van vitalstyle. Ook onze hond krijgt er voer van.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:20

Ik schop dit topic eens even om hoog, is Vitalstyle ook geschikt voor sportpaarden? Heb wel eens Vitalbix geprobeerd maar door het lage suiker en zetmeel gehalte werd m’n paard zo traag als dikke stront

Maar ik vind de Active & Proteïn wel interessant als ik het zo lees

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:39

Jonnekee schreef:
Ik schop dit topic eens even om hoog, is Vitalstyle ook geschikt voor sportpaarden? Heb wel eens Vitalbix geprobeerd maar door het lage suiker en zetmeel gehalte werd m’n paard zo traag als dikke stront

Maar ik vind de Active & Proteïn wel interessant als ik het zo lees


Van de basic van vitalbix wordt die van mij dat ook, maar de active+ doet ze het juist weer heel goed op.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:14

Ik voer nu enkele maanden de light & sober, doen de paarden die weinig nodig hebben het heel goed op. Voor mijn sportpaard voerde ik even de active & protein maar daar had hij heel veel van nodig om verschil in te zien (spieropbouw en energie) en ben ik overgestapt naar een standaard sportbrok wat voor hem beter werkt. En de helft goedkoper ook.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 00:01

SandraWierda schreef:
Jonnekee schreef:
Ik schop dit topic eens even om hoog, is Vitalstyle ook geschikt voor sportpaarden? Heb wel eens Vitalbix geprobeerd maar door het lage suiker en zetmeel gehalte werd m’n paard zo traag als dikke stront

Maar ik vind de Active & Proteïn wel interessant als ik het zo lees


Van de basic van vitalbix wordt die van mij dat ook, maar de active+ doet ze het juist weer heel goed op.


Ik voerde toen de active+ hij werd er echt traaaaag van :+

Nu voer ik de Havens gastro+ en als muesli de Pavo sportsfit maar de active&protein klinkt ook wel interessant ipv de sportsfit

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:32

Ik voer de Active & Protein aan mijn zevenjarige ruin. Hij wordt niet zo gauw dik, maar doet het hier goed op. Hij heeft voldoende energie en ziet er goed uit. Na Oud & Nieuw was hij door alle stress die hij daarvan krijgt best wat afgevallen, doordat hij ook slecht at. Toen een tijdje de Weight & Condition gegeven en daarvan is hij weer mooi op gewicht gekomen. Met beide varianten heeft hij voldoende energie! :j

Geef OerBalans als basis en de muesli naar behoefte erbij, gemiddeld 1 tot 1,5 kg per dag afhankelijk van de inspanning die hij levert.

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:56

Mijn paard heeft ontzettende vieze billen en staart en zit duidelijk niet lekker in haar vel, daarom heb ik de darmbalans en oerbalans besteld. Nu zag ik dat de gut en gastro muesli ook word aanbevolen bij darmproblemen, zou ik dat samen met de darmbalans en/of oerbalans kunnen voeren of denken jullie dat het dan te veel prebiotica tegelijk word en kan ik beter bij de slueslimix blijven om mee te mixen? Ik wil eerst een 4 weekse kuur darmbalans met oerbalans geven gemixt met een muesli en daarna dan alleen de oerbalans met een muesli.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 10:16

Lizenlotte schreef:
Mijn paard heeft ontzettende vieze billen en staart en zit duidelijk niet lekker in haar vel, daarom heb ik de darmbalans en oerbalans besteld. Nu zag ik dat de gut en gastro muesli ook word aanbevolen bij darmproblemen, zou ik dat samen met de darmbalans en/of oerbalans kunnen voeren of denken jullie dat het dan te veel prebiotica tegelijk word en kan ik beter bij de slueslimix blijven om mee te mixen? Ik wil eerst een 4 weekse kuur darmbalans met oerbalans geven gemixt met een muesli en daarna dan alleen de oerbalans met een muesli.


Een van mijn paarden had ook mestwater en vieze billen en bij hem deed die darmbalans niks af

Gitje1973
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-24

Re: Voer vitalstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:36

Ik heb een Tinker die erg kritisch is op voer (overigens ook 24/7 buiten en hooi). De Oerbalans vindt ze niet lekker en laat ze staan. Slueslimix vindt ze wel lekker. Ik maak deze nat; bij droog heeft ze er 2x een slokdarmverstopping van gehad.