Hooi hakselen met de bladblazer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DutchDream
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-02-15

Hooi hakselen met de bladblazer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 14:49

De vraag hoe je zelf hooi kan hakselen, bijvoorbeeld voor paarden met een slecht gebit, heb ik regelmatig voorbij zien komen. Voor mijn senior was ik ook op zoek naar een methode om zelf hooi te kunnen hakselen.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en ik heb vandaag een - voor mij nieuwe - weg naar Rome gevonden. Wij hebben een bladblazer die ook een zuig- en hakselfunctie heeft. En dat werkt eigenlijk best goed voor het hakselen van hooi. Het kost wel wat tijd maar als je het hooi er een paar keer doorheen laat gaan heb je behoorlijk kort gehakseld hooi.

Ik heb goed droog Duits kruidenhooi 1e snede geprobeerd dat ging het beste. Het veel fijnere 2e snede hooi kwam vast te zitten dus dat lukte niet. Ik voer hartog senior bij en dat is normaal goed kort gehakseld. Maar ik heb nu helaas zakken met veel fijn wat langer hooi ertussen en dat krijgt die ouwe niet goed weg. Dat heb ik 2 x door de bladblazer gehaald en ook dat ging prima.

Onze bladblazer is een B merk volgens mij van de Lidl ofzo, dus niks bijzonders. Maar hij doet het prima!

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Hooi hakselen met de bladblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:11

Leuke tip! :-)

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Hooi hakselen met de bladblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:35

wel op passen dat je paard geen slokdarm verstopping er van krijgt