Ervaring gezocht: PEA pharmahorse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Ervaring gezocht: PEA pharmahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 20:07

Hi.


Ik ben op zoek naar gebruikers ervaringen rondom het supplement PEA Buta oa verkrijgbaar bij pharmahorse en dan met name voor paarden (of andere dieren) met artrose.

Volgens internet:

Meer om te vragen
Wat doet PEA in je lichaam?
PEA is een natuurlijke stof die het herstelvermogen van ons lichaam versterkt, pijn vermindert en uit de hand lopende ontstekingen remt. N-(2-Hydroxyethyl)hexadecanamide of Palmitoylethanolamide (PEA), de moeilijke namen voor deze lichaamseigen stof. Palmitoylethanolamide (PEA) wordt in alle lichaamscellen gemaakt.

Ik ben bekend met allerlei andere supplementen voor artrose (glucosamine, duivelsklauw, kurasyn enz.)
en ik ben ook niet op zoek naar een discussie omtrent placebo of niet.



Ik hoor graag!

Elisa2

Berichten: 37185
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ervaring gezocht: PEA pharmahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:28

Geen ervaring mee bij paarden maar wel goede ervaringen met PEA bij mezelf.

PEA remt inderdaad ontstekingen en werkt pijnstillend.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:34

Geen ervaring met PEA-buta, maar één van mijn poezen krijgt PEA-capsules om allergische huidreacties te verminderen.
Haar pels is echt wel in betere conditie en de jeuk is in elk geval een stuk minder. Wel langere tijd gegeven voor ik resultaat merkte.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 16:33

Bedankt tot zover.

Ik heb het besteld en ga de gok gewoon eens wagen :+

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:31

ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring dan tot nu toe?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 22:55

Ik weet oprecht niet of ik daar al iets over kan zeggen zo kort.
Ze doet het momenteel goed. Volgens mij niet perse anders dan een week/2 geleden.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:06

hm,.oke, dus geen opvallend verschil?
ik kwam het supplement net tegen,mijn oudere merrie heeft periodes van erg slecht lopen door artrose in achterbenen en wie weet is dit iets voor haar.
maar als jij niet erg duidelijk verschil merkt dan kijk ik nog even verder denk ik

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 23:15

Nee, ik dacht gelezen te hebben dat het product an sich wel een week of 4-6 nodig heeft om optimaal resultaat te bieden?

Ik heb momenteel gewoon een heel fit paard, die haar trainingen goed kan volhouden, energiek oogt en blij is.
Ik kan gewoon niet 100% zeggen dat er een wereld van verschil is.

Maar dat kan ik wel als de pot op is en ik bijv tijdelijk stop. Dan zal je moeten merken of er verschil is.

Enige opvallende maar geen idee of dat aan de pea gerelateerd is;
Door haar artrose heeft ze altijd een hoge spiertonus gehad in de bovenlijn. Hoort bij haar lijf helaas ondanks elke 3/4 maanden fysio enz. Dit is nu helemaal flubberig. Kan je indrukken en dan beweegt het helemaal soepel.
Ze kan ook heel goed zonder boos te doen haar rug kantelen/bekken bollen met dat truucje bij haar billen :+

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Ervaring gezocht: PEA pharmahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:10

Ik heb een pot besteld, heb mn voerbakjes ermee klaargemaakt, en kwam maar tot 20 dagen ipv 30. Vind ik nogal een verschil.
Tot nu toe jammer genoeg ook geen passende oplossing gekregen, 10% kortingscode vind ik namelijk geen oplossing.

Ze krijgt het nu 5 dagen, maar staat helaas met een hoefzweer momenteel

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 11:36

Maddy_Paola schreef:
Ik heb een pot besteld, heb mn voerbakjes ermee klaargemaakt, en kwam maar tot 20 dagen ipv 30. Vind ik nogal een verschil.
Tot nu toe jammer genoeg ook geen passende oplossing gekregen, 10% kortingscode vind ik namelijk geen oplossing.

Ze krijgt het nu 5 dagen, maar staat helaas met een hoefzweer momenteel


Ik kreeg de indruk al dat het maatschepje echt veel te groot is voor het aantal grammen.
Dus ik geef 2/3 schepje zegmaar.

Best schandalig!

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Re: Ervaring gezocht: PEA pharmahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:49

Ik heb het nu ook 18 dagen geven aan een paard en ook bij mij nog voor 2 dagen in het potje. Vind het wel kwalijk voor best een prijzig product. Merken jullie wel verschil?