Lijnzaadbrok of lijnzaadolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Lijnzaadbrok of lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 10:05

Heyy ik heb een vraagje mijn paard heeft altijd wat moeite met verharen en ik voer hem nu lijnzaadbrok daarvoor alleen ik zie ook dat veel mensen lijnzaadolie voeren.
Wat helpt nu het beste bij het verharen of kan het allebei?

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Lijnzaadbrok of lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:21

Ik geef ook lijnzaadbrok, doen ze het goed op. Lijnzaadolie kan ook, maar dan moet je wel degene voeren die in een goede verpakking zit. Lichtdicht en met pompje (zoveel mogelijk luchtdicht) de omega-olie de werkzame stof in de lijnzaadolie gaat snel "kapot" wanneer het aan licht en lucht wordt bloot gesteld.
Ik snap dus ook niet waarom het zo vaak in doorzichtige flessen/jerrycan zit.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Lijnzaadbrok of lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:10

Wat eigenlijk het beste is en vooral ook echt het goedkoopste, is gewoon ouderwets lijnzaadjes zelf.
Ik gooi er kokend water op en laat het minimaal 4 uur staan, prima snot spul dan :) helpt goed met verharen, tegen zand en ook goed voor de omega 3 en 6

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:49

Desi_2409 schreef:
Ik geef ook lijnzaadbrok, doen ze het goed op. Lijnzaadolie kan ook, maar dan moet je wel degene voeren die in een goede verpakking zit. Lichtdicht en met pompje (zoveel mogelijk luchtdicht) de omega-olie de werkzame stof in de lijnzaadolie gaat snel "kapot" wanneer het aan licht en lucht wordt bloot gesteld.
Ik snap dus ook niet waarom het zo vaak in doorzichtige flessen/jerrycan zit.



Kijk, en zo leer ik weer wat bij. Nooit geweten. Dank je wel.

PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 16:57

Desi_2409 schreef:
Ik geef ook lijnzaadbrok, doen ze het goed op. Lijnzaadolie kan ook, maar dan moet je wel degene voeren die in een goede verpakking zit. Lichtdicht en met pompje (zoveel mogelijk luchtdicht) de omega-olie de werkzame stof in de lijnzaadolie gaat snel "kapot" wanneer het aan licht en lucht wordt bloot gesteld.
Ik snap dus ook niet waarom het zo vaak in doorzichtige flessen/jerrycan zit.

Oh dat wist ik niet

PeanutGuapa
Berichten: 245
Geregistreerd: 22-07-23

Re: Lijnzaadbrok of lijnzaadolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-24 16:58

Ik denk dat ik het dan gewoon bij de lijnzaadbrok hou want daar heb ik nog een bijna volle zak van