Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

gekookte lijnzaad hetzelfde effect als lijnzaadolie/brokjes

 
Profiel   

Je kunt ook zo geel lijnzaad kopen, dit hoef je niet te koken...
Schijnt ook te werken bij zandeters, maar dit ga ik binnenkort uitproberen.. heb een pot besteld en ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-06 16:58 



 
Profiel   

het gaat bij lijnzaad niet om de zaadjes maar om het slijm wat vrij komt bij het koken. ik vermeng het niet met te veel water, (want anders kan ik net zo goed lijnzaadolie gebruiken) en dat neemt het zand en andere troep mee.. ik doe 1 kopje op 1,5 kopje water per paard. dat is wat mijn DA zei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 20:18 



 
Profiel   

PRecies pareltjuh, dat snap ik ook nog wel Ik meld dit alleen omdat dit erbij stond en ik het daarom gekocht heb om te kijken of het ook daadwerkelijk werkt omdat dit 4x zo goedkoop is dan anders spul voor zandeters...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 19:04 



 
Profiel   

regine schreef
Gekookt lijnzaad is een soort slijmerig goedje wat dus de darmen goed schoonmaakt. Alle zandkorrels of andere dingen in de darmen blijven er aan 'plakken' en worden uiteindelijk uitgepoept ipv dat ze in de darmen achterblijven.
Heel ander effect dan olie of brokjes welke natuurlijk niet dat slijmerige effect hebben.


Volgens de paardenarts in de universiteitskliniek in Utrecht heeft olie juist wel het effect om zand uit de darmen te verwijderen. Door het ieder dag te gebruiken komt er een beschermende laag in de darmen en maag! Een maal in de zoveel tijd lijnzaad geven heeft niet dit effect! Daarnaast is de olie licht laxerend en door het dagelijks te geven bevorderd het de darmwerking.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen