Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Geef Ik Te Veel Eten?

 
Profiel   

hoi, ik ga de weg op, stap 10 minuten in. en ik stap ook 10 minuten op de weg uit (voordat ik thuis aankom! dan doe ik de zweetdeken op. en ga ook even klein rondje stappen (10 minuten) en dan over de weg gewoon draven (15 minuten ongeveer samen in die rit, en dan nog stukje galoperen, en dan weer gewoon even stappen,, (dus het kan zwaarder tog?! En met longeren eerst 10 minuten stappen(benen strekken) en de laatste 10 minuten ook! en dan nog 10 minuten draven (galoperen niet, omdat het op gras is, en kan ze eerder uitglijden! En dan ook 30 minuten stappen, en soms mischien een klein stukje draven, maar meestal is het stappen! Ja ze krijgt nu 2 plakken hooi per dag en 1 kilo biks, en als ik bezig ben in de stal zet ik der even buiten 30 minuten! ze is niet super dun, want de ribben zie je niet, maar ze zit ook weer niet veel vet/vel over der ribben, dus ze is vrij normaal, ik hoop dat ik genoeg heb uitgelegt!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:03 



 
Profiel   

p0nyl0ver schreef
hoi, ik ga de weg op, stap 10 minuten in. en ik stap ook 10 minuten op de weg uit (voordat ik thuis aankom! dan doe ik de zweetdeken op. en ga ook even klein rondje stappen (10 minuten) en dan over de weg gewoon draven (15 minuten ongeveer samen in die rit, en dan nog stukje galoperen, en dan weer gewoon even stappen,, (dus het kan zwaarder tog?! En met longeren eerst 10 minuten stappen(benen strekken) en de laatste 10 minuten ook! en dan nog 10 minuten draven (galoperen niet, omdat het op gras is, en kan ze eerder uitglijden! En dan ook 30 minuten stappen, en soms mischien een klein stukje draven, maar meestal is het stappen! Ja ze krijgt nu 2 plakken hooi per dag en 1 kilo biks, en als ik bezig ben in de stal zet ik der even buiten 30 minuten! ze is niet super dun, want de ribben zie je niet, maar ze zit ook weer niet veel vet/vel over der ribben, dus ze is vrij normaal, ik hoop dat ik genoeg heb uitgelegt!!



Dat uitstappen en instappen doe ik ook Dat zegt niets over de training
Maar ik bedoel : wat vraag je aan haar?Hobbel je er gewoon op of train je echt dressuurmatig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:12 



 

Als je "echt traint" dan zit je wat vaker dan 2x drie kwartier per week op je pony dus ik denk dat je er veilig van uit kunt gaan dat het dier licht recreatief ingezet wordt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:28 



 
Profiel   

Ylana schreef
Off-topic...

Is Het Nou Niet Moeilijk Om Elk Woord Met Een Hoofdletter Te Beginnen?
Ik Heb Over Dit Stukje 3 Minuten Gedaan...


Drie Minuten? Das Wel Erg Veel Hoor.. Maar Irritant Is Het Wel Idd, Om Te Lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:38 



 
Profiel   

Sonja schreef
Als je "echt traint" dan zit je wat vaker dan 2x drie kwartier per week op je pony dus ik denk dat je er veilig van uit kunt gaan dat het dier licht recreatief ingezet wordt...


Je kan ook trainen aan de longe dus in dat geval is het 4x per week

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:39 



 
Profiel   

Ja ik ben gewoon recreatief bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:45 



 
Profiel   

plakje hooi erbij geven!
moet genoeg zijn dacht ik zo

gewoon 1 plak hooi erbij, liefst tussen de middag( 3x per dag eten is ook voor een pony beter) en even afwachten, na een week of 2 moet je verschil gaan zien.

biks die je geeft is genoeg hoor, plakje hooi erbij en dan is t klaar denk ik.

voor de goede orde: ik heb een pony van 1m40 die krijgt ook 3 plakjes hooi per dag en wat brok, hooi is altijd basisvoer he van een paard, vitaminen vul je aan met brok..

je geeft een kilo brok( 2x een halve schep toch?) dus zit je met je vitamines wel goed, wil je haar iets dikker hebben dan geef je dus wat hooi erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:54 



 
Profiel   

bedankt voor al jullie reacties, ik denk tog dat ik er dan 1 plakje voor in de middag erbij doe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 17:02 



 
Profiel   

ik vind het eerlijk gezegt nogal weinig..mijn paarden staat 24/7 op het gras en krijgen 's ochtends>>halve schep biks en ieder 1plak hooi..'s middags>> samen 3plakken hooi(staan ze samen)..'s avonds>> halve schep biks en ieder 1plak hooi
wat jij geeft vind ik dus echt niet teveel..is je pony erg mager? ik zou in ieder geval dan wat meer hooi proberen te geven
wat ik geef is aan een pony van 1.32 en eentje van 1.48 dus het kan zat als jij dat ook geeft aan jou pony van 1.30

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 17:07 



 
Profiel   

p0nyl0ver schreef
bedankt voor al jullie reacties, ik denk tog dat ik er dan 1 plakje voor in de middag erbij doe!



Ik denk dat dat een goede oplossing is.Kijk het wel even aan.Word hij dikker is het te veel en kun je een half plakje hooi tussen de middag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 17:54 



 
Profiel   

Enter? Komma? Minder hoofdletters?

Ik zou juist meer geven, een plak hooi erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 18:18 



 
Profiel   

Abalaydi schreef
Enter? Komma? Minder hoofdletters?



Lees het hele topic even door.Dit is al meerder keren gezegd en ze doet het nu ook niet meer.Het is niet leuk als er steeds over door gezeurt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-06 19:01 



 
Profiel   

Ik zou er ook een plakje hooi bij geven.
En word ze te dik geef je der een half plakje hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-06 19:11 



 
Profiel   

Als ze er goed uitziet en je niet de ribben erg kunt voelen is het genoeg. Als ze misschien wat mager lijkt, kun je inderdaad het hooi verhogen. Ik zou het biks zo laten. Wij hebben een aantal manegepony's die iedere dag minstens 1 uur aan het werk zijn en op een aantal dagen wel twee of nog meer en die krijgen ook 1 kg biks per dag, verdeeld over twee keer. Dus dat is wel goed. Alleen met je hooi kun je nog wat bijsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-06 19:45 



 

Hmm, zover ik het kan lezen vind ik dat je best wat meer
hooi mag voeren! Geeft gerust in de ochtend twee plakken!
Ruwvoer belangrijk dan krachtvoer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 20:12 



 
Profiel   

ja, ik zou ook per voerbeurt 2-4 plakken hooi geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen